Skip to main content

Η δηµώδης παράδοση της δωροδοκίας

Η δωροδοκία, είπε η εισαγγελέας, είναι παράδοση στην Ελλάδα, και έχει απόλυτο δίκιο

Αποδεικνύεται από την ελληνική δηµώδη ποίηση, που εκτός από τον γάµο, τον αρραβώνα, τον χωρισµό, την αποδηµία, υµνεί και τις πάσης φύσεως λαθροχειρίες. Οι σχετικοί στίχοι είναι καµουφλαρισµένοι ώστε να µη γίνονται αµέσως αντιληπτοί.

Παράδειγµα: «Ο Ολυµπος κι ο Κίσαβος τα δυο βουνά µαλώνουν, το ’να παινιέται στα σπαθιά και τ’ άλλο στα ντουφέκια». Στο σχολείο µάς µάθανε ότι η διένεξη αφορούσε την άµιλλα µεταξύ των δύο βουνών, διότι δήθεν ο Ολυµπος είχε κλέφτες µε σπαθιά και ο Κίσαβος κλέφτες µε ντουφέκια. Η ερµηνεία αυτή δεν αντέχει στη λογική.

Ο πολεµιστής χρειαζόταν και το σπαθί για µάχη εκ του σύνεγγυς και το ντουφέκι για µάχη από απόσταση. ∆εν θα µπορούσε να επιβιώσει χωρίς να διαθέτει αµφότερα τα όπλα. ∆εν θα ήταν δυνατόν δηλαδή οι κλέφτες του Ολύµπου να διαθέτουν µόνο σπαθιά και ο Ολυµπος να παινεύεται για τον ελλιπή εξοπλισµό τους· το ίδιο ισχύει και για τον Κίσαβο.

Συνεπώς, κάτι άλλο θέλει να πει ο ποιητής εκτός από το ότι τα δυο βουνά ήταν γεµάτα κλέφτες. Εξάλλου δεν πρόκειται για ανταλλαγή κοµπασµών, αλλά για καβγά τον οποίο ξεκίνησε ο Κίσαβος, όπως προκύπτει από τη συνέχεια: «Μη µε µαλώνεις, Κίσαβε, βρε τουρκοπατηµένε, που σε πατούν οι Τούρκισσες Τσιγγάνες των Κονιάρων». Γιατί όµως ο Κίσαβος µάλωνε τον Ολυµπο; Και για ποιο λόγο ήταν κατακριτέο οι τουρίστριες από το Ικόνιο να ανεβαίνουν στον Κίσαβο; ∆εν επιδίωκαν την εποχή εκείνη την τουριστική ανάπτυξη; Τι λέει ο ΕΟΤ; (Με την ευκαιρία: Η εφετινή διαφηµιστική εκστρατεία του ΕΟΤ στηρίζεται στη λέξη «βούτα», που παραπέµπει κι αυτή στη δηµώδη παράδοση της λαθροχειρίας.) Η εξήγηση του άσµατος είναι απλή: Ο Ολυµπος έχει πάρει κανονικά τη µίζα του για την αγορά σπαθιών και ο Κίσαβος για την αγορά όπλων.

Ο Κίσαβος διαµαρτυρήθηκε για τη µοιρασιά και ο Ολυµπος αποκάλυψε ότι ο συνεργάτης του δωροδοκήθηκε από τουρκική εταιρεία που έδρευε στο Ικόνιο της Μικράς Ασίας. Τώρα, το ότι πείραξε τον Ολυµπο που η ιδιοκτήτρια της εταιρείας ήταν γυναίκα και µάλιστα Ροµά, δεν έχει και µεγάλη σηµασία. Θυµωµένος ήταν ο άνθρωπος, είπε µια κουβέντα παραπάνω



Το ethnos.gr καταγράφει όλες τις εξελίξεις σχετικά με τον ισχυρό σεισμό στην Αττική και την Αθήνα.

Δείτε εδώ όλες τις σημαντικές εξελίξεις σχετικά με τη σεισμική δραστηριότητα και τα σημαντικά γεγονότα.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ