Τουριστικοί προορισμοί: Παράγκες και παλάτια
Eurokinissi/Χρήστος Μπόνης

Τουριστικοί προορισμοί: Παράγκες και παλάτια

Και στον τουριστικό κλάδο, όπως σε όλους τους κλάδους, υπάρχουν καλοί και κακοί

Λέγεται ανταγωνιστικότητα. Εάν είσαι επιχείρηση, την έχεις ή δεν την έχεις και αυτό φαίνεται στο προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρεις και στην επιβράβευση που παίρνεις από τους πελάτες σου. Οταν όµως µιλάµε για το τουριστικό προϊόν, τα πράγµατα δεν είναι πάντα έτσι. Και στον τουριστικό κλάδο, όπως σε όλους τους κλάδους, υπάρχουν καλοί και κακοί. Υπάρχουν ανταγωνιστικές επιχειρήσεις-πρότυπα µε άριστη σχέση µεταξύ ποιότητας και τιµής και οι άλλες, οι επιχειρήσεις που απλώς επειδή λειτουργούν σε µια περιοχή-διαµάντι πωλούν... άνθρακες για διαµάντια.

Πρόκειται, δυστυχώς, για µια πρακτική που δεν είναι και δύσκολο να τη δει κανείς, ειδικά σε δηµοφιλείς προορισµούς, όπου λόγω της κίνησης και της ζήτησης πολλοί επαγγελµατίες το έχουν εύκολο να ξεµείνουν σε µια άλλη εποχή, χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη όχι απλώς να εκσυγχρονιστούν, αλλά ούτε να κάνουν πράξη τα βασικά: Για παράδειγµα να έχουν καθαρά δωµάτια ή µαγαζιά, κάτι που προφανώς δεν κοστίζει και δεν χρειάζεται µεγάλα επενδυτικά κεφάλαια που, όντως, είναι δύσκολο να εξασφαλιστούν µέσω της κρίσης.

Το πρόβληµα είναι πως οι κακές πρακτικές, στην περίπτωση του τουρισµού, συµβάλλουν στην καλλιέργεια µιας γενικότερης εικόνας, για µια περιοχή, για ένα χωριό ή για ένα νησί, µε την µπάλα να παίρνει και καλούς επαγγελµατίες. Οταν για παράδειγµα κάποιος µε µεράκι έχει φτιάξει έναν πρότυπο ξενώνα, επενδύοντας κεφάλαια και κόπο, έχει ανταγωνιστικές τιµές και είναι πάντα γεµάτος, αλλά λειτουργεί σε µια περιοχή που η κακή εξυπηρέτηση και η υπερτιµολόγηση πάει σύννεφο σε άλλες επιχειρήσεις, εκ των πραγµάτων δεν µπορεί να προκύψει αυτό που λέµε πολλαπλασιαστικό όφελος για την κοινότητα, το χωριό ή την περιοχή.

Είναι σαφές πως για να γίνει κάτι τέτοιο απαιτούνται κανόνες, αλλαγή νοοτροπίας που να ξεφεύγει από το παραδοσιακό «ήλιος και θάλασσα». Αυτό µας πήγε κάπου ως οικονοµία µέχρι ένα σηµείο. Από εδώ και στο εξής απαιτείται σχέδιο, σε τοπική αλλά και σε ευρύτερη κλίµακα, µε στόχους, εκπαίδευση και καινοτοµία. Η ελληνική τουριστική βιοµηχανία προσφέρει ανεξάντλητες δυνατότητες ανάπτυξης. Κάτι θα ξέρουν τόσοι και τόσοι, τόσα χρόνια τώρα. Ιδού λοιπόν το στοίχηµα, ιδού και οι ευκαιρίες.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ