Κόμπι Μπράιαντ
To σημείο όπου συνετρίβη το ελικόπτερο που μετέφερε τον Κόμπι Μπράιαντ, την κόρη του και άλλη επτά άτομα (copyright: AP)

Κόμπι Μπράιαντ: Το πόρισμα για το δυστύχημα - «Ηταν λάθος του πιλότου»

Τελευταία Ενημέρωση
Για «χωρικό αποπροσανατολισμό» και «παραβίαση των ομοσπονδιακών προτύπων» κάνει λόγο των πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τη μοιραία πτήση που κόστισε τη ζωή στον Κόμπι Μπράιαντ, την κόρη του κι άλλα επτά άτομα τον Ιανουάριο του 2020

Περίπου έναν χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα που συγκλόνισε τον κόσμο και κόστισε τη ζωή του σούπερ σταρ Κόμπι Μπράιαντ, της 13χρονης κόρης του Τζίτζι κι άλλων επτά ατόμων, το Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) έβγαλε το τελικό πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας. Οπως προκύπτει από την έρευνα των εμπειρογνωμόνων που διήρκησε 12 μήνες, η πτώση του μοιραίου ελικοπτέρου οφείλεται σε απώλεια προσανατολισμού του πιλότου λόγω νεφών και ομίχλης, ενώ όπως τονίζεται χαρακτηριστικά «ο πιλότος παραβίασε τα ομοσπονδιακά πρότυπα».

Διαβάστε επίσης: Η μέρα που ο Black Mamba πέρασε στην αιωνιότητα

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο πόρισμα, ο πιλότος του ελικοπτέρου Αρα Ζομπάγιαν «πέταξε» ανάμεσα στα σύννεφα με αποτέλεσμα να υποστεί «χωρικό αποπροσανατολισμό» σε μια «προφανή παραβίαση των ομοσπονδιακών προτύπων» όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά. Παράλληλα, οι ερευνητές της NTSB κατέληξαν οριστικά στο συμπέρασμα πως δεν υπήρξε μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο.

Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ρόμπερτ Σάμβαλτ δήλωσε πως ο πιλότος «πιθανόν αποπροσανατολίστηκε και δεν ήταν σε θέση να δει που κατευθύνεται» λόγω της χαμηλής νέφωσης και της ομίχλης που επικρατούσαν στην περιοχή το μοιραίο πρωινό της 26ης Ιανουαρίου 2020. Αλλωστε λόγω των καιρικών συνθηκών τα περισσότερα ελικόπτερα έμειναν καθηλωμένα στο έδαφος.

«Ο χωρικός αποπροσανατολισμός είναι η ισχυρή, παραπλανητική αίσθηση που μπορεί να προκαλέσει σύγχυση σε έναν πιλότο, ο οποίος εκτελεί μια πτήση, έχοντας χάσει οπτικές αναφορές» τόνισε ο Σάμβαλτ, προσθέτοντας πως ο Ζομπάγιαν «πετούσε» με κανόνες οπτικής πτήσης και, κατά, συνέπεια έπρεπε να βλέπει πού κατευθύνεται».

«Πετούσε υπό τους κανόνες οπτικής πτήσης (VFR), οι οποίοι του απαγόρευαν νόμιμα να διεισδύει στα σύννεφα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σάμβαλτ και συνέχισε: «Ωστόσο, συνέχισε αυτήν την πτήση VFR μέσα από την ομίχλη, σε μετεωρολογικές συνθήκες οργάνων. Θα εξετάσουμε αν ο πιλότος αντιμετώπισε οποιαδήποτε πίεση για να ολοκληρώσει την πτήση και αν ναι, από πού προήλθαν αυτές οι πιέσεις. Ποιες ήταν οι προσδοκίες του πιλότου σύμφωνα με την πολιτική της εταιρείας; Έβαλε πίεση στον εαυτό του; Ποιες ενέργειες θα μπορούσε να είχε κάνει για να αποφύγει να πετάξει στα σύννεφα; Θα συζητήσουμε το φαινόμενο του χωρικού αποπροσανατολισμού, τις ισχυρές, παραπλανητικές αισθήσεις που μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση σε έναν πιλότο που πραγματοποιεί μια οπτική πτήση που χάνει οπτικές αναφορές και ποιοι τύποι προπόνησης μπορούν να είναι αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση αυτής της περίπτωσης» είπε στις εναρκτήριες παρατηρήσεις του κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ