Mazda 2: Όμορφο, μοντέρνο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο

Mazda 2: Όμορφο, μοντέρνο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο

Τελευταία Ενημέρωση
Με προσόν την παράδοση της αξιοπιστίας και τη σύγχρονη τεχνολογία, το ανανεωμένο ιαπωνικό σουπερμίνι επιστρέφει για κατακτήσει το δικό του μερίδιο στη δημοφιλή, αλλά «δύσκολη» κατηγορία των μικρών.

Δεν είναι τυχαία εταιρία η Mazda. Είναι η εταιρία που γιορτάζοντας τα 100 χρόνια της έχει να περηφανεύεται ότι υπήρξε καινοτόμος, σε δεκαετίες που οι Ιάπωνες παρέδιδαν βεβαίως μαθήματα αξιοπιστίας, αλλά που δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν τους Ευρωπαίους ούτε σε επίπεδο σχεδίασης, ούτε σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, ούτε βεβαίως σε επίπεδο πρωτοτυπίας. Η Mazda ήταν αυτή που κράτησε ζωντανό τον περιστροφικό κινητήρα Wankel, φροντίζοντας να εξαλείψει τις παιδικές του ασθένειες, η Mazda ήταν αυτή που έγραψε ιστορία με το εξαιρετικό διθέσιο MX-5, γνωστό και ως Miata, δίνοντας μια νέα πνοή σε μια κατηγορία που είχε περιθωριοποιηθεί, η Mazda ήταν αυτή που δημιούργησε δημοφιλή κουπέ RX7 και RX8.

Και μπορεί το τοπίο σήμερα να έχει αλλάξει και τα ιαπωνικά μοντέλα να είναι πλέον εξαιρετικά «ευρωπαϊκά», δεν παύουν όμως να έχουν κρατήσει την αίγλη του made in Japan, ένα στοιχείο που αφορά 100% όλα τα Mazda που έρχονται στη χώρα μας και φυσικά και το Mazda 2, περί ου ο λόγος. Προφανώς για αυτό και οι άνθρωποι της εταιρίας δεν παρέλειψαν να υπενθυμίσουν ότι 1 στους 4 Έλληνες επιλέγει αυτοκίνητα γιαπωνέζικης εταιρίας. Και η εταιρία που φέρνει όλα της τα μοντέλα από τη Χιροσίμα δεν σκοπεύει να μην αξιοποιήσει αυτό το στοιχείο, μαζί βέβαια και με το χαρακτηριστικό της design, αλλά και την τεχνολογία που αναμφισβήτητα διαθέτει.

Ανανεωμένο

Το νέο, λοιπόν, Mazda 2, που δεν είναι απολύτως νέο, αλλά αποτελεί τη βελτιωμένη μετεξέλιξη του μοντέλου που αντικαθιστά έρχεται να αποδείξει ότι είναι άξιο όλων των χαρακτηρισμών που αφορούν τη μαμά-εταιρία. Και ξεκινώντας από το προφανές, θα πρέπει να πούμε ότι είναι όμορφο, χωρίς να αρχίσουμε να απαριθμούμε τη μεγάλη μάσκα ή τις συγκεκριμένες καμπύλες που διατρέχουν το αμάξωμα, θεωρούμε ότι είναι όμορφο και το λέμε έστω και αν αυτό, η αισθητική δηλαδή, θεωρείται στοιχείο υποκειμενικό – και από την άποψη της χρηστικότητας δευτερεύον. Τα ίδια σχόλια θα κρατήσουμε και για το μινιμαλιστικό εσωτερικό με τους επαρκείς χώρους για μεγαλόσωμους ενήλικες στο πίσω κάθισμα και το συνδυασμό σκληρών και μαλακών πλαστικών που τελικώς καταφέρνει να σου δώσει την αίσθηση της ποιότητας.

2020_mazda2_interior_3_copy.jpg

Η βελτίωση τώρα της ηχομόνωσης έρχεται να συνεισφέρει σε αυτό που αποκαλούμε «πολιτισμό», ενώ τα νέα αμορτισέρ σε συνδυασμό με την αντικατάσταση ορισμένων στοιχείων της ανάρτησης υπόσχονται και μεγαλύτερη άνεση, αλλά και καλύτερο κράτημα.

Mild Hybrid

Το νέο Mazda 2 ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά με ένα και μοναδικό, ήπια υβριδικό σύνολο που συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Μην ρωτήσετε γιατί, τα περιθώρια που αφήνουν τα αυστηρά όρια του CO2 επιβάλλουν την πράσινη στροφή, που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν περιλαμβάνει κάποιον μικρού κυβισμού turbo κινητήρα, αλλά έναν 1,5 λίτρου βενζινοκινητήρα Skyactive G, 90 ίππων που ενσωματώνει την ήπια υβριδική τεχνολογία M Hybrid.

2020_mazda2_soul_red_crystal_still_72_copy.jpg

Πρόκειται για μικρό mild hybrid σύστημα που περιλαμβάνει μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (B-ISG), η οποία συνδέεται με ιμάντα με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα, και έναν πυκνωτή (αντί μπαταρίας που συναντάμε σε τέτοιου τύπου συστήματα), για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτήν η ενέργεια αξιοποιείται κατά τις επιταχύνσεις για την υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα, ενώ κατά τις επιβραδύνσεις η τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας “i-ELOOP” φροντίζει για την επαναφόρτιση του πυκνωτή. Με αυτόν τον τρόπο, αλλά και χάρη στα ελαστικά νέας σχεδίασης οι Ιάπωνες κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές του CO2 του Mazda2 από 111 σε μόλις 94 g/km.

2020_mazda2_soul_red_crystal_action_67_copy.jpg

Εκσυγχρονισμένο

Αναπόσπαστο συστατικό του νέου μοντέλου αποτελεί σίγουρα η τεχνολογική του αναβάθμιση, που αφορά τόσο τον τομέα της ψυχαγωγίας-επικοινωνίας όσο και αυτόν της ασφάλειας. Αξίζει να αναφέρουμε το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας LAS που συμπληρώνεται από το Lane Departure Prevention, το οποίο παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης για να διατηρήσει εντός των ορίων της διαγράμμισης το αυτοκίνητο, την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αλλά και στην υποβοήθηση πέδησης με εντοπισμό πεζών που μπορεί να εντοπίσει οχήματα με ταχύτητα κίνησης 4 έως 80 km/h και πεζούς με ταχύτητα 10 έως 80 km/h, οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED κλπ.

Κάνοντας τέλος μια πρώτη εκτίμηση για τον τιμοκατάλογο του νέου Mazda 2, θα λέγαμε ότι είναι «λογικός», επισημαίνοντας ότι αφενός υπάρχει μια προσιτή τιμή εκκίνησης (14.509 ευρώ), στο γενικότερο πλαίσιο της κατηγορίας, ενώ αφετέρου η «σωστή» Takumi δεν… ξεφεύγει ιδιαίτερα. Αγγίζοντας τώρα τις 17.000 ευρώ τα παίρνει κανείς σχεδόν όλα, στην έκδοση Takumi Plus, απολαμβάνοντας από τη μια την «χλιδή» των δερμάτινων καθισμάτων και από την άλλη την επιπλέον ασφάλεια του Smart City Breake Support SCBS-F (εντοπισμός πεζών & φρενάρισμα AEB).

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

G90 mHybrid

Κυβισμός (cm3)

1.496

Ισχύς (PS / rpm)

90/6000

0-100 km/h

9,8’’

Ταχύτητα (km/h)

183

Κατ/ση*(lit./100 km)

5,3/4,1

Εκπομπές CO2*

120/94

M x Π x Y (mm)

4065 x 1695 x 1495

Πορτμπαγκάζ (lit.)

255

Τιμή**

€ 14.509

*Συνδυασμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, κατά WLTP/NEDC

**Βασική έκδοση “Challenge” με πλήρη εξοπλισμό, δηλ. τα βασικά συστήματα ασφαλείας (6 airbags, Dynamic Stability και Traction Control), 4 ηλ. Παράθυρα, air condition, Multimedia με bluetooth κλπ. Η αμέσως επόμενη έκδοση “Takumi” προσφέρει επιπλέον το σύστημα LAS, oθόνη 7'' με κάμερα οπισθοπορείας και ραντάρ παρκαρίσματος, CarPlay & Android Auto, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό κ.ά. και κοστίζει 16.235 ευρώ.

 

Η Mazda στην Ελλάδα

Πριν από μερικούς μήνες, στην εκδήλωση για την επίσημη επανεκκίνηση της Mazda στην Ελλάδα είχαμε ακούσει τον Πολυχρόνη Συγγελίδη να λέει ότι συμφώνησε με τους ξένους εταίρους του να ξεκινήσουν τις δραστηριότητές τους κάνοντας μικρά βήματα, πριν αρχίσουν να τρέχουν… Η νέα αντιπροσωπεία λοιπόν ξεκίνησε με 1 σημείο πώλησης στην Αθήνα (Λ. Βουλιαγμένης) για να διαχειριστεί μέσα σε ένα 6μηνο με 2205 αιτήματα πελατών να συντάξει 1339 προσφορές, να πραγματοποιήσει 1285 test drives που της απέφεραν τελικά 325 ταξινομήσεις. Τώρα, λοιπόν, ο ρυθμός σιγά-σιγά αυξάνει με την επέκταση του δικτύου που περιλαμβάνει 7 σημεία πώλησης (2 Αθήνα, 1 Θεσσαλονίκη, 2 Κρήτη, 1 Ιωάννινα και λίαν συντόμως 1 στη Λαμία). Σημειώνουμε ότι στην ήδη διαθέσιμη γκάμα μοντέλων, το φθινόπωρο θα έρθει να προστεθεί το ΜΧ30 το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Mazda.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ GEORGE FLOYD

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ