ΚΤΕΛ
Φωτογραφία αρχείου (copyright: Eurokinissi)

Είδος εν ανεπαρκεία τα δρομολόγια των υπεραστικών ΚΤΕΛ - Συστάσεις του υπουργείου

Πλήθος καταγγελιών για μη κάλυψη ούτε των βασικών μεταφορικών αναγκών έχει φτάσει και στο αρμόδιο υπουργείο

Αυξάνονται μέρα με την ημέρα οι καταγγελίες για περιορισμό μέχρι... εξαφανίσεως αρκετών τοπικών δρομολογίων των υπεραστικών ΚΤΕΛ ανά την επικράτεια, τα οποία έχουν μειώσει δρομολόγια και συχνότητες προχωρώντας συχνά ακόμα και στην πλήρη αναστολή τους αφήνοντας ουσιαστικά χωρίς συγκοινωνία πολλούς κατοίκους χωριών και απομακρυσμένων περιοχών που δεν έχουν μεταφορικό μέσο για να προσεγγίσουν ακόμα και την κοντινότερη πόλη.

Τα προβλήματα είχαν ήδη ξεκινήσει κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown με την Ομοσπονδία Σωματείων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) να έχει αποστείλει σχετική επιστολή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από τον περασμένο Απρίλιο. Σήμερα, οκτώ μήνες μετά και ενώ οι σχετικές καταγγελίες έχουν αρχίσει πλέον να φτάνουν και στο αρμόδιο υπουργείο, αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» επιστολή του τμήματος υπεραστικών επιβατικών μεταφορών της αρμόδιας Διεύθυνσης του υπουργείου προς τις Περιφέρειες, οι οποίες εγκρίνουν τα δρομολόγια των κατά τόπους ΚΤΕΛ, αλλά και στην Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ), με την οποία τους καλεί να προχωρήσουν σε αύξηση των δρομολογίων.

Το υπουργείο παραδέχεται την ύπαρξη παραπόνων «για μεγάλη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων υπεραστικών συγκοινωνιών ή ακόμη και ολοκληρωτική αναστολή εκτέλεσης αυτών» και αδυναμία εκπλήρωσης των βασικών μεταφορικών αναγκών, ζητώντας, ουσιαστικά, την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό.

Στην επιστολή επισημαίνεται ότι «προς τον σκοπό αντιμετώπισης της διασποράς του κορονοϊού COVID-19, θεσπίστηκαν έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας ανά πεδίο δραστηριότητας. Μεταξύ των μέτρων για τον τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβάνεται και η «λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς σε περιορισμένη συχνότητα διασφαλίζοντας επαρκή κίνηση ιδίως κατά τις ώρες κίνησης των εργαζομένων, και πάντως με μέγιστη πληρότητα 65%». Ωστόσο, η υπηρεσία μας έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων από πολίτες για μεγάλη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων υπεραστικών συγκοινωνιών, ή ακόμη και ολοκληρωτική αναστολή εκτέλεσης αυτών. Κατόπιν των ανωτέρω, οι συγκοινωνιακοί φορείς των υπεραστικών μεταφορών θα πρέπει να μεριμνήσουν για την προσαρμογή της συχνότητας εκτέλεσης των δρομολογίων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι εξυπηρετούνται οι βασικές μεταφορικές ανάγκες του επιβατικού κοινού και ιδιαίτερα των εργαζομένων για την προσέλευση και την αποχώρηση από την εργασία τους».

Για το ζήτημα είχε ήδη προειδοποιήσει η ΟΣΜΕ από τον περασμένο Απρίλιο, όταν σε επιστολή της προς το υπουργείο αναφερόταν σε καταγγελίες ότι επιχειρήσεις ΚΤΕΛ έχουν διακόψει το σύνολο των δρομολογίων τους χωρίς έγκριση καταδικάζοντας σε απομόνωση τους κατοίκους απομακρυσμένων σημείων της χώρας.

«Εχουμε διαπιστώσει ότι κανένα ΚΤΕΛ δεν έχει έγκριση για μείωση δρομολογίων, ενώ επίσης αρκετά ΚΤΕΛ δεν έχουν απλώς μειώσει τα δρομολόγια, αλλά τα έχουν καταργήσει ολοσχερώς, ιδίως αυτά που πραγματοποιούνται σε άγονες διαδρομές. Αυτό έχει ως συνέπεια οι κάτοικοι των απομακρυσμένων χωριών πολλών νομών της χώρας μας να παραμένουν εντελώς αποκλεισμένοι από τα αστικά κέντρα και να έχουν αξεπέραστες δυσκολίες στο να προμηθευτούν τα απαραίτητα ή και να έχουν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη» ανέφεραν.

Προσέθεταν μάλιστα ότι αυτό συμβαίνει σε μια περίοδο κατά την οποία «οι εναλλακτικές για τη μετακίνησή τους είναι εξαιρετικά περιορισμένες, αν όχι ανύπαρκτες, αφού όλοι αποφεύγουν το συγχρωτισμό, ενώ επίσης απαγορεύεται σε ένα όχημα να επιβαίνουν περισσότερα από δυο πρόσωπα. Με άλλα λόγια, ένα μέρος του πληθυσμού δεν έχει σήμερα καμία πρόσβαση στο δημόσιο αγαθό της συγκοινωνίας».

Τα παράπονα παραμένουν έντονα και σήμερα. Αρκεί να διαβάσει κανείς τα σχόλια κάτω από τις αναρτήσεις των νέων πινάκων δρομολογίων των κατά τόπους ΚΤΕΛ στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εντοπίσει ότι υπάρχουν άνθρωποι που αναγκάζονται να πληρώνουν έως και 30 ευρώ σε ταξί προκειμένου να πάνε και να γυρίσουν από την εργασία τους εάν δε βρουν άλλο μέσο, κάτι το οποίο δεν είναι εύκολο λόγω και των περιορισμών στον αριθμό των ατόμων στα ΙΧ.

Στις περισσότερες περιπτώσεις τα παράπονα αφορούν τη μείωση των δρομολογίων, τα οποία συχνά δεν «κουμπώνουν» με τις ώρες προσέλευσης και αναχώρησης από την εργασία ανθρώπων που δουλεύουν ακόμα και εντός Αττικής.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ