112: Αναβαθμισμένο το eCall στην Ελλάδα - Το αυτοκίνητο ειδοποιεί για ατύχημα

Τελευταία Ενημέρωση
To «112» αναβαθμίζεται με την υπηρεσία «eCall» - Διασύνδεση με τη βάση δεδομένων αδειών κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών

Αναβαθμίζεται η Υπηρεσία του ευρωπαϊκού αριθμού κλήσης Έκτακτων Αναγκών «112» με τη δυνατότητα αποστολής περισσότερων στοιχείων στις κλήσεις «eCall» αυτόματα από τα οχήματα, σε περίπτωση ατυχήματος, μέσω του Μνημονίου Συνεργασίας που συνυπέγραψαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας Σταύρος Ασθενίδης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πολιτικής Προστασίας, στόχος του Μνημονίου είναι η διασύνδεση του Συστήματος Διαχείρισης Κλήσεων ‘Έκτακτης Ανάγκης «112» με τη βάση δεδομένων αδειών κυκλοφορίας οχημάτων που τηρεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την παροχή στοιχείων στις κλήσεις «eCall».

Ως κλήση «eCall» θεωρείται η κλήση έκτακτης ανάγκης από το όχημα με βάση τον αριθμό «112». Σε περίπτωση ατυχήματος, τα οχήματα που διαθέτουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα ενημερώνουν αυτόματα το «112» στέλνοντας μήνυμα με τα στοιχεία και τη θέση του οχήματος.

Το αυτοκίνητο στέλνει μόνο του μήνυμα στο 112 όταν συμβεί ατύχημα

Ουσιαστικά, με την υλοποίηση του έργου, όταν ένα αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα, θα μπορεί το ίδιο να στέλνει μήνυμα στο «112» μέσω αυτόματου συστήματος, χωρίς δηλαδή να απαιτείται η ενέργεια του οδηγού ή κάποιου επιβάτη, οι οποίοι, ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να επικοινωνήσουν. Η υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τον οδηγό σε περιπτώσεις που έχει χάσει τον προσανατολισμό του ή χρειάζεται βοήθεια. 

Σήμερα κατά την κλήση «eCall», η συσκευή IVS που βρίσκεται εντός του οχήματος στέλνει αυτόματα μια ελάχιστη δέσμη δεδομένων, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη θέση του οχήματος (με βάση το GPS της συσκευής IVS), τον αριθμό πλαισίου, το καύσιμο και τη μάρκα/μοντέλο του οχήματος.

Με το Μνημόνιο Συνεργασίας θα εξασφαλισθεί η πρόσβαση στο πρωτόκολλο επικοινωνίας του «112» με τη βάση δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών, έτσι ώστε με την κλήση «eCall»  θα παρέχονται τα εξής στοιχεία:

  • Αριθμός Κυκλοφορίας
  • Αριθμός Πλαισίου
  • Κωδικός Οχήματος
  • Περιγραφή Αμάξης
  • Μάρκα Οχήματος
  • Εμπορική Ονομασία Οχήματος
  • Χρώμα
  • Καύσιμο
  • Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας
  • Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας Διεθνώς

Υπογραμμίζεται πως δεν θα αποστέλλονται προσωπικά στοιχεία, όπως το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη.

Για την υλοποίηση του έργου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παράσχει πρόσβαση στη βάση δεδομένων στοιχείων οχημάτων που τηρεί, ενώ το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, μέσω του Αναδόχου του ΟΤΕ ΑΕ, θα αναπτύξει την διασύνδεση της βάσης δεδομένων με το Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης 112.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ