Skip to main content
«Χαρτοπόλεµος» ανακοινώσεων για την προµήθεια 750 λεωφορείων
Ανανέωση του στόλου των λεωφορείων/Eurokinissi

«Χαρτοπόλεµος» ανακοινώσεων για την προµήθεια 750 λεωφορείων

Ο διαγωνισµός αφορά 400 λεωφορεία στην Αθήνα και 350 στη Θεσσαλονίκη και τη συντήρησή τους για 15 χρόνια

«Πόλεµο» ανακοινώσεων µεταξύ υπουργείου Μεταφορών και ΚΙΝΑΛ πυροδότησε η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισµού προϋπολογισµού 461 εκατ. ευρώ για την προµήθεια 750 λεωφορείων, µε στόχο την ενίσχυση του στόλου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Με χθεσινή ανακοίνωσή του το Κίνηµα Αλλαγής χαρακτήρισε «φαρσοκωµωδία» την προκήρυξη του διαγωνισµού, για να προκαλέσει την αιχµηρή απάντηση της ηγεσίας του υπουργείου, που υπογράµµισε ότι «το ΚΙΝΑΛ δεν ξεχνά ότι πήγε ∆εξιά», συµπληρώνοντας πως «είναι η πολλοστή φορά που οι ανακοινώσεις του ΚΙΝΑΛ είναι απόλυτα ευθυγραµµισµένες ακόµη και στις φράσεις που χρησιµοποιούνται είτε µε τις ανακοινώσεις της Ν∆ είτε µε τα ΜΜΕ της Ν∆».

Εξέφραζε, µάλιστα, την απορία γιατί δεν υπήρχε από τις κυβερνήσεις µέχρι το 2015 ούτε 1 ευρώ στο ΕΣΠΑ για την αγορά νέων λεωφορείων: «Ας µας πουν γιατί στον ΟΑΣΘ δεν έκαναν ποτέ έλεγχο και, αντί για 48,8 εκατ. ευρώ για νέα λεωφορεία, υπήρχαν 600 ευρώ; Εχουν προσχωρήσει και σε αυτό στις θέσεις της Ν∆ για ιδιωτικοποιήσεις των αστικών συγκοινωνιών;».

Είχε προηγηθεί η ενηµέρωση του υπουργείου σχετικά µε την εξασφάλιση της χρηµατοδότησης για την ανανέωση του στόλου: «Κανένας διαγωνισµός -και πολύ περισσότερο ένας διεθνής διαγωνισµός- δεν µπορεί να προκηρυχθεί εάν δεν έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούµενοι πόροι. Ειδικότερα, για την προµήθεια των λεωφορείων προβλέπεται συγχρηµατοδότηση από το ΕΣΠΑ (2014-2020) στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράµµατος ΥΜΕΠΕΡΑΑ, σύµφωνα µε την αναθεώρηση που πραγµατοποιήθηκε από την παρούσα κυβέρνηση, ενώ παράλληλα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία χρηµατοδότησης από την ΕτΕΠ».

Ανέφερε, επίσης, ότι έχει ζητηθεί από την Κοµισιόν η συνεργασία µε τους Jaspers και γι’ αυτό «εστάλησαν για έλεγχο στην Αρµόδια ∆ιαχειριστική Αρχή τα σχετικά Τεύχη ∆ηµοπράτησης και µετά τη θετική τους αξιολόγηση προχωρήσαµε στον σχετικό διαγωνισµό». Επισηµαινόταν επίσης ότι 227 λεωφορεία θα πρέπει να τεθούν εκτός κυκλοφορίας το 2020 λόγω της συµπλήρωσης της 25ετίας κυκλοφορίας τους, ενώ άλλα 163 θα πρέπει να έχουν αποσυρθεί έως το 2023.

Τα επιχειρήµατα δεν φάνηκαν να πείθουν το ΚΙΝΑΛ, το οποίο σχολίασε ότι «τώρα, παραµονές εκλογών, θυµήθηκε να προκηρύξει την αγορά 750 λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής. Οµως “ξέχασε” µια... λεπτοµέρεια: ότι δεν έχει εξασφαλίσει τη χρηµατοδότηση για την αγορά τους. Και ο µεν διαγωνισµός θα γίνει, ο δε ανάδοχος δεν θα ανακοινωθεί µέχρι να βρεθούν τα χρήµατα! Κατάσταση φαρσοκωµωδίας. Το τερµάτισαν. Και έχουµε ακόµη έναν µήνα µέχρι τις εκλογές» κατέληγε.

Υπενθυµίζεται ότι ο συγκεκριµένος διαγωνισµός αφορά, εκτός της προµήθειας 400 λεωφορείων για την Αθήνα και 350 για τη Θεσσαλονίκη, και τη συντήρησή τους για 15 χρόνια. Η προµήθεια-µαµούθ αφορά σε 320 ηλεκτροκίνητα (12 m), 330 µε κινητήρα συµπιεσµένου φυσικού αερίου (12 m) και 100 πετρελαιοκίνητα Euro (18 m). Ως καταληκτική ηµεροµηνία κατάθεσης προσφορών έχει οριστεί η 5η Ιουλίου.



Το ethnos.gr καταγράφει όλες τις εξελίξεις σχετικά με τον ισχυρό σεισμό στην Αττική και την Αθήνα.

Δείτε εδώ όλες τις σημαντικές εξελίξεις σχετικά με τη σεισμική δραστηριότητα και τα σημαντικά γεγονότα.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ