ΑΠΘ: Οι πολλές μεταγραφές δημιουργούν πρόβλημα στη διδασκαλία

ΑΠΘ: Οι πολλές μεταγραφές δημιουργούν πρόβλημα στη διδασκαλία

Ασφυκτικά γεμίζουν τα αμφιθέατρα και δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στα εργαστήρια - Σε πολλά τμήματα φοιτεί υπερδιπλάσιος αριθμός από αυτόν των εισακτέων

Ασφυκτικά γεμάτα αναμένεται να είναι και τη φετινή εκπαιδευτική χρονιά τα αμφιθέατρα πολλών σχολών και τμημάτων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), αφού εξαιτίας των μαζικών μεταγραφών παρακολουθεί μαθήματα αριθμός φοιτητών διπλάσιος ή και υπερδιπλάσιος από αυτόν των εισακτέων. 
Το αποτέλεσμα είναι να γίνονται με δυσκολία οι παραδόσεις των μαθημάτων, ενώ ακόμα πιο δύσκολη είναι η κατάσταση στα εργαστήρια, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τις ιατρικές κλινικές, όπου οι εργασίες και τα πειράματα δεν μπορούν να γίνουν με πολυπληθείς ομάδες φοιτητών.
Τα παραπάνω ανέφερε στο ethnos.gr ο πρύτανης του ΑΠΘ, Περικλής Μήτκας, σημειώνοντας ότι προβλήματα εξαιτίας των πολλών μεταγραφών παρουσιάζονται σχεδόν σε όλα τα τμήματα του πανεπιστημίου με αντικείμενο σπουδών που διδάσκεται και σε τμήματα περιφερειακών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε τις σχολές των θετικών επιστημών (Φυσικομαθηματική και Χημείας), το Πολυτεχνείο, τα τμήματα Πληροφορικής, τη Γεωπονική σχολή, την Παιδαγωγική και το τμήμα Ψυχολογίας.

Λίγοι οι καθηγητές

Κατά τον κ. Μήτκα, το πρόβλημα μεγεθύνεται ακόμα περισσότερο εξαιτίας της σημαντικής ετήσιας μείωσης του αριθμού των διδασκόντων στο πανεπιστήμιο. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, κάθε χρόνο τα τελευταία έτη από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης φεύγουν εξαιτίας συνταξιοδότησης περίπου εκατό άτομα, με τη μεγάλη πλειοψηφία των κενών να μην αναπληρώνεται.
«Πριν από την έναρξη της οικονομικής κρίση στο πανεπιστήμιό μας προσέφεραν τις υπηρεσίες τους 2.300 διδάσκοντες. Πλέον, ο αριθμός τους είναι 1.740, τη στιγμή που συνεχίζει να αυξάνεται κάθε χρόνο ο αριθμός των φοιτητών. Το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα έχει συγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας και χωρητικότητα. Όταν αυτά ξεπερνιούνται, δημιουργούνται προβλήματα. Αν δημιουργήσουμε περισσότερα τμήματα, θα χρειαστούμε περισσότερους διδάσκοντες, τους οποίους δε διαθέτουμε», σημειώνει στο ethnos.gr o πρύτανης του ΑΠΘ.
Όπως αναφέρει ακόμα μία λύση είναι να προβλεφθεί για τις μεταγραφές σε κάθε τμήμα ένα ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 15% του αριθμού των εισακτέων σε αυτό.

Η Σύγκλητος

Το θέμα απασχόλησε και τη Σύγκλητο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η οποία για πολλοστή διαπίστωσε ότι θα υπάρχουν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην ομαλή και ποιοτική λειτουργία του ιδρύματος. Η Σύγκλητος κάνει λόγο ακόμα για «χαλαρό» σύστημα μεταγραφών και υπενθυμίζει την πάγια θέση της ότι ο αριθμός των εισακτέων θα πρέπει να καθορίζεται σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια «με βάση σαφή, τεκμηριωμένα και ορθολογικά κριτήρια, τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τις οικονομικές και λειτουργικές δυνατότητες των Πανεπιστημίων, με σεβασμό στο συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητό τους».
Τέλος, σημειώνει ότι «θα προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια και θα λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για το θέμα των μετεγγραφών, με στόχο τη διασφάλιση της αρτιότερης υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών στα Τμήματα του ΑΠΘ».

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ