• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Σύλλογος Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών: Ανακοίνωση χωρίς Καρυστιανού - Απάντηση με αιχμές για την έρευνα του ΣΔΟΕΟι αγρότες άνοιξαν τις σήραγγες των Τεμπών - Απέτισαν φόρο τιμής στο σημείο της τραγωδίαςΣπαρακτική επιστολή εκπαιδευτικού: «Ο εισαγγελέας σε έστειλε να περάσεις Χριστούγεννα στο νοσοκομείο - Είναι ντροπή»Αλεξανδρούπολη: Ξυλοκόπησαν τον παππού του 3χρονου που πέθανε από ασιτία - Του έσπασαν και το σπίτι
δημοφιλές τώρα: Σύλλογος Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών: Ανακοίνωση χωρίς Καρυστιανού - Απάντηση με αιχμές για την...
Homepage ┋   Παιδεία   ┋   22.11.2018 10:57
Νικολίτσα Τρίγκα
Νικολίτσα Τρίγκα

Εκπαιδευτικό Ρεπορτάζ

Ενότητες στο άρθρο: 📌 Ο σωστός καταναλωτής

Η Βlack Friday απειλεί τα σχολεία-Έκτακτα μέτρα κατά του κύματος «κοπάνας»

Tην καθιέρωση ενηµερωτικής «καµπάνιας» στα σχολεία για θέµατα καταναλωτισµού προτίθενται να ζητήσουν οι εκπαιδευτικοί ως µέτρο αντίδρασης στην καταναλωτική µανία που κυριαρχεί και στη νέα γενιά

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
(Eurokinissi/αρχείο)
(Eurokinissi/αρχείο)

Αφορµή αποτέλεσαν η εικόνα που παρουσιάζουν οι σχολικές αίθουσες την ηµέρα των εκπτώσεων, γνωστή ως «Black Friday», µε τους µαθητές να κάνουν οµαδική «κοπάνα» από το σχολείο για να πάνε στα πολυκαταστήµατα.

Το φαινόµενο αυτό έχει πάρει µεγάλες διαστάσεις και ιδιαίτερα στις πόλεις, µε αποτέλεσµα οι καθηγητές -κυρίως του Λυκείου- να βρίσκονται αντιµέτωποι την ηµέρα αυτή µε τις άδειες αίθουσες, αφού οι µαθητές τους επιδίδονται στο κυνηγητό των προσφορών σε κινητά, υπολογιστές, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά είδη κ.ά.

Τα τελευταία δύο χρόνια η κατάσταση έχει… παραγίνει και οι καθηγητές δηλώνουν ότι έχουν χρέος να αναδείξουν µέσα στις σχολικές αίθουσες αξίες ενάντια στον άκρατο καταναλωτισµό, τον ατοµισµό και την αγελαία συµπεριφορά. «Αν στην εφηβεία ποδοπατήσεις τον διπλανό σου για να αποκτήσεις ένα φτηνό κινητό, αργότερα θα “σπρώξεις” τον συνάδελφο για µία επίσης φτηνή θέση εργασίας» τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι καθηγητές της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Οι σχολικές αίθουσες αδειάζουν, καθώς οι µαθητές λείπουν για… ψώνια

Πέρυσι καθηγητές από σχολεία της Πελοποννήσου είχαν καταγγείλει ότι τουριστικά γραφεία ναύλωσαν πούλµαν προκειµένου να µεταφέρουν µαθητές στην Αθήνα και να επισκεφθούν πολυκαταστήµατα και µάλιστα µε τις «ευλογίες» των γονέων, οι οποίοι δεν υπολόγισαν ότι πρόκειται για εκδροµή «µη εκπαιδευτικού χαρακτήρα». Κατόπιν αυτών οι καθηγητές εκτιµούν ότι και αύριο Παρασκευή θα παρατηρηθεί εκ νέου το φαινόµενο αυτό.

Την ανησυχία αυτή διατυπώνει και η ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η οποία υπογραµµίζει ότι «τα προηγούµενα χρόνια, κάποια Παρασκευή του Νοέµβρη παρατηρήσαµε αυξηµένο αριθµό απουσιών των µαθητών στα σχολεία µας. Ο λόγος πρωτοφανής: η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είχε έρθει και στην Ελλάδα. Μετά την “επιτυχία” που σηµείωσε επαναλαµβάνεται και φέτος».

Ο σωστός καταναλωτής

Οπως τονίζει στο «Εθνος» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου, «ακόµη κι αν το φαινόµενο αυτό δεν είναι ακόµη γενικευµένο, οι εκπαιδευτικοί έχουµε υποχρέωση να το µελετήσουµε. Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να καλλιεργήσουµε στους µαθητές µας άλλες ιδέες και ίσως να ζητήσουµε από το υπουργείο να καθιερώσει µια σχετική ηµέρα ενηµερωτικής καµπάνιας για τα παιδιά. Εµείς δεν στρεφόµαστε κατά των καταστηµάτων. Οφείλουµε όµως να δώσουµε στους µαθητές συµβουλές “σωστού καταναλωτή”».

Συµπληρώνοντας την άποψη του προέδρου της ΟΛΜΕ, οι καθηγητές της Θεσσαλονίκης υπογραµµίζουν: «Οι διαφηµιστικές καµπάνιες πολλών αλυσίδων για Black Friday είχαν συγκεκριµένη στόχευση στο ευαίσθητο εφηβικό κοινό µε προσφορές σε προϊόντα κινητής τηλεφωνίας, games, αθλητικά είδη, καλλυντικά κ.ά.

Διαβάστε ακόμη

Οι αγρότες άνοιξαν τις σήραγγες των Τεμπών - Απέτισαν φόρο τιμής στο σημείο της τραγωδίας

Ιστορική συνάντηση Μητσοτάκη-Αμπάς στη Ραμάλα: «Σταθερά υπέρ της λύσης των δύο κρατών η Ελλάδα»

Σπαρακτική επιστολή εκπαιδευτικού: «Ο εισαγγελέας σε έστειλε να περάσεις Χριστούγεννα στο νοσοκομείο - Είναι ντροπή»

Σε αμόκ πελάτισσα γυμναστηρίου στις ΗΠΑ: Χτυπούσε και κυνηγούσε υπάλληλο που της έλεγε να κάνει ησυχία

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • σχολεία
  • ΟΛΜΕ
  • Black Friday
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr