MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Σε συλλήψεις μετατράπηκαν οι προσαγωγές μετά την εκκένωση της κατάληψης στην πρυτανεία του ΕΚΠΑ - «Μαζέψτε τα πράγματά σας»Mητσοτάκης από Γέρακα: «Με ή χωρίς ευρωπαϊκά λεφτά ο φράχτης στον Έβρο θα γίνει»Θεσσαλονίκη: Εισαγγελική έρευνα για το bullying στην μαθήτρια Γυμνασίου από τον Εύοσμο - Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνειΣύγκρουση για τον Έβρο: Πυρά Θεοδωρικάκου σε Παπαδημούλη επειδή εισηγήθηκε να σταματήσει η χρηματοδότηση φραχτών - Ζητά την αποπομπή του
Homepage |   Ελλάδα   |   18.01.2023 17:21
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

SOS από αερολιμενικούς: Πώς οι έρευνες ατυχημάτων από την Αθήνα φέρνει καθυστερήσεις και απώλεια προανακριτικού υλικού - Τι καταγγέλλουν

επόμενο άρθροnext-article
Φωτογραφία αρχείου από αεροσκάφος της Pegasus Airlines (AP Photo/Emrah Gurel)
Φωτογραφία αρχείου από αεροσκάφος της Pegasus Airlines (AP Photo/Emrah Gurel)

Σοβαρούς κινδύνους καθυστέρησης στην προανακριτική διαδικασία, αλλά και απώλειας πολύτιμου υλικού για τη διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων και συμβάντων ενέχει το νέο πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο μεταβίβασε αυτές τις αρμοδιότητες στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) χωρίς ωστόσο να συμπεριλάβει στο ανθρώπινο δυναμικό της τους αερολιμενικούς υπαλλήλους, όπως οι ίδιοι καταγγέλλουν.

 

Αυτό επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Μανώλης Καμηλάκης, πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών στο πλαίσιο ακρόασης των φορέων κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που ενοποιεί σε μία τις Αρχές Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι η αθηνοκεντρική ΑΠΑ δεν μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα σε ένα ατύχημα περιφερειακού αεροδρομίου ή ακόμα και στην Αθήνα. Έφερε ως παράδειγμα την περίπτωση του αεροσκάφους που κατέπεσε τον περασμένο Δεκέμβριο προκαλώντας τον θάνατο ενός εκ των δύο επιβαινόντων στα όρια ευθύνης του αερολιμένα Ηρακλείου απ΄όπου και είχε απογειωθεί «και η Επιτροπή Διερεύνησης δεν ήρθε ποτέ», ενώ η ΑΠΑ χρειάστηκε μέρες μετά το δυστύχημα για να εμφανιστεί.

«Κρίσιμο στοιχείο της διερεύνησης των ατυχημάτων είναι το προανακριτικό υλικό. Η διαχείριση των συμβάντων με το προηγούμενο πλαίσιο πραγματοποιούνταν από επιτόπιες κρατικές αεροπορικές αρχές των αεροδρομίων και από τους αερολιμενικούς της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που τις στελέχωναν. Με τον νέο νόμο αυτό καταργήθηκε και το προανακριτικό έργο πραγματοποιεί η ΑΠΑ από την Αθήνα. Είναι απόλυτα αντιληπτό ότι η προανακριτική εργασία και η συλλογή προανακριτικού υλικού είναι σαφώς πιο αξιόπιστη αν ξεκινήσει από την πρώτη στιγμή του ατυχήματος. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος απώλειας υλικού εάν η προανάκριση γίνει καθυστερημένα», επεσήμανε ο κ. Καμηλάκης.

Αναφέρθηκε επίσης και σε ένα δεύτερο περιστατικό, αυτό του δυστυχήματος που είχε ως συνέπεια το θάνατο ενός νεαρού Βρετανού στο ελικοδρόμιο στα Σπάτα στις 25 Ιουλίου 2022: «Παρόλο που στην περίπτωση αυτή μιλάμε για τη βάση της ΑΠΑ, συνέβη το εξής: η αστυνομική αρχή επικοινωνούσε αγωνιωδώς με την αεροπορική αρχή της ΥΠΑ στον αερολιμένα - επειδή κρατούσε τον νεκρό στο χώρο του συμβάντος - ζητώντας να προσέλθει ο προανακριτής. Γνώριζε πως είναι ο αερολιμενικός του αεροδρομίου, ο οποίος όμως τους ανέφερε ότι δεν έχει πλέον την αρμοδιότητα και έχει ειδοποιηθεί η ΑΠΑ που όμως λειτουργεί πρωινές ώρες. Τελικώς ο προανακριτής της Αρχής προσήλθε την επόμενη μέρα και βεβαίως ο νεκρός δεν τον περίμενε», υπογράμμισε.

Προσέθεσε επίσης ότι «η απομακρυσμένη προανάκριση διευκολύνει τη συγκάλυψη» συμπληρώνοντας ότι η Πολιτεία δεν μπορεί να επαφίεται στον ιδιώτη διαχειριστή του αεροδρομίου για την ενημέρωσή της για κάποιο συμβάν μέχρι να φτάσει ο διερευνητής από την Αθήνα, ανακαλώντας περιστατικό στον αερολιμένα της Κέρκυρας με τραυματισμό εργαζομένου, ο οποίος ουσιαστικά αποδείχτηκε πέραν πάσης αμφιβολίας από την φωτογραφία της κατάστασης των υποδομών που τράβηξε ο αερολιμενικός υπάλληλος υπηρεσίας.

Από την πλευρά του ο διοικητής της ΑΠΑ, Χρήστος Τσίτουρας επιβεβαίωσε την άφιξη διερευνητών στην περίπτωση του Ηρακλείου αρκετά 24ωρα μετά το δυστύχημα. Προσέθεσε όμως ότι βάσει του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, η Αρχή δεν μπορεί να αποστείλει ειδικούς πριν εκδοθεί σχετική εισαγγελική εντολή: «Προκειμένου να εμπλακεί η ΑΠΑ, πρέπει να υπάρξει εισαγγελική εντολή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, στο Ηράκλειο εμείς ανταποκριθήκαμε 6-7-8 ημέρες μετά το συμβάν, αλλά την αμέσως επομένη ημέρα της εντολής που δόθηκε από την Εισαγγελία Ηρακλείου. Αρα εάν είχαμε λάβει την εντολή την επομένη θα ήμαστε από την επομένη εκεί. Η ΑΠΑ από τη στιγμή που θα λάβει την εντολή, είναι σε λίγες ώρες στον τόπο που πρέπει να είναι».

 

Αναφερόμενος στο νέο θεσμικό πλαίσιο μάλιστα είπε ότι «αυτά που γίνονται δεν είναι τίποτα λιγότερο ή τίποτα περισσότερο από το ευρωπαϊκό ή και το παγκόσμιο γίγνεσθαι. Πρόκειται για δοκιμασμένες συνταγές» σημείωσε προσθέτοντας πως κανένας φορέας ούτε η Ευρωπαϊκή Πολιτική Αεροπορία δεν έχει εκφράσει έως τώρα κάποιο αρνητικό σχόλιο για τη λειτουργία της ΑΠΑ.

Τα χαμηλά τέλη κρατούν ... χαμηλά και τα κρατικά αεροδρόμια

Αναφερόμενος στις δυνατότητες βελτίωσης των αερολιμένων που βρίσκονται ακόμα υπό κρατικό έλεγχο, ο κ. Καμηλάκης είπε ότι η χώρα μας εξακολουθεί να χρεώνει από τα χαμηλότερα αεροναυτιλιακά τέλη πανευρωπαικά και ενώ η Ιταλία χρεώνει 78 ευρώ, η Αυστρία και το Λουξεμβούργο 68 και χώρες όπως η Ισπανία και η Γαλλία 60 ευρώ, η Ελλάδα χρεώνει στα αεροδρόμια της ΥΠΑ χρεώνει 30.

Αντίστοιχα χαμηλά είναι και τα τέλη χρήσης των συγκεκριμένων αερολιμένων καθώς βάσει των στοιχείων που παρέθεσε, για ένα Boeing που παραμένει στον αερολιμένα 5 ή 6 ώρες η Ελλάδα ακόμα και για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου με την τεράστια επιβατική κίνηση θα χρεώσει 106 ευρώ όταν το αντίστοιχο κόστος στην Κωνσταντινούπολη είναι 650 και σε μικρότερα τουρκικά αεροδρόμια 380: «Ο κάτοχος ιδιωτικού αεροσκάφους με προφανή οικονομική επιφάνεια, θα πληρώσει τέλη χρήσης αερολιμένα ύψους 1,67 ευρώ στα κρατικά αεροδρόμια, όταν στα περιφερειακά που διαχειρίζεται η Fraport θα του ζητηθούν τουλάχιστον 200 ευρώ» τόνισε ο κ. Καμηλάκης.

Την ίδια στιγμή – όπως είπε – εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία υπάρχουν και άλλα διαφυγόντα έσοδα από τους κρατικούς αερολιμένες καθώς δεν έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση που προβλέπεται από νόμο του 2012 για τη χρέωση της παροχής υπηρεσιών πυροσβεστικών οχημάτων κατά τον ανεφοδιασμό αεροσκαφών, υπηρεσία η οποία χρεώνεται ανελλιπώς στους αερολιμένες με υπό ιδιωτική διαχείριση.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Βίαιο περιστατικό σε ΕΠΑΛ του Λουτρακίου: Άγριος ξυλοδαρμός 16χρονου μαθητή – Νοσηλεύεται με κατάγματα στη γνάθο
  • Μητσοτάκης: Το στοίχημα της δεύτερης τετραετίας θα είναι οι καλύτεροι μισθοί - Φεύγουν οι φυλακές από τον Κορυδαλλό
  • Προκλητική απόφαση δικαστηρίου στο Ιράν: Αποκεφάλισε τη σύζυγό του και περιέφερε το κεφάλι της – Καταδικάστηκε μόλις σε 8 χρόνια
  • Πώς ο διαλογισμός μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας: Τι δείχνει νέα μελέτη
  • «Φορολογήστε μας τώρα»: Οι εξαιρετικά πλούσιοι καλούν τις κυβερνήσεις να εισαγάγουν φόρους περιουσίας
επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • έρευνες
  • αεροπορικό δυστύχημα
  • προανακριτική
  • ΥΠΑ
  • ειδήσεις τώρα
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!Gowise.gr. Κάνε σύγκριση σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 30.03.2023 11:24
Ρεύμα: Συναγερμός ΑΔΜΗΕ για κίνδυνο μπλακ άουτ το Πάσχα - Συνεδριάζει η ΡΑΕ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 30.03.2023 08:00
ΑΑΔΕ: Ανοίγει ο δρόμος για επιστροφές ΦΠΑ εξπρές - Ποιοι θα μπουν στη «χρυσή» λίστα και θα προηγούνται
MENSHOUSE
Τομ Χανκς, Σκάρλετ Γιοχάνσον, Μάργκοτ Ρόμπι: Αρκεί ένα πλάνο για να καταλάβεις ότι γι’ αυτή την ταινία θα συζητάμε για χρόνια (Vid)
MENSHOUSE
Γκρέμιζε κάθε βίλα κάθε νεοκλασικό: Το τέρας που έκανε την όμορφη Αθήνα μια τσιμεντούπολη

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
30-03-2023 18:06
Απορρίφθηκαν οι αγωγές κατά της ΔΕΗ για τη ρήτρα αναπροσαρμογής
02
30.03.2023 14:57
Τι θα γίνει τελικά με τα σχολεία; Πότε τελειώνουν τα μαθήματα σε γυμνάσια και λύκεια
03
29.03.2023 15:50
Θεσσαλονίκη: Νεκρός στο αυτοκίνητό του εντοπίστηκε 57χρονος
04
30.03.2023 15:17
Ισόβια στον 33χρονο κατηγορούμενο για τη δολοφονία του Γιάννη Μακρή - Αθώος ο 37χρονος που είχε καταδικαστεί για συνέργεια
05
30.03.2023 16:12
Μεγάλη φωτιά στο Πήλιο - Στο σημείο δυνάμεις της Πυροσβεστικής

POPULAR VIDEOS

Μεσημεριανό δελτίο 30/03/2023
Μεσημεριανό... | 30.03.2023 13:59
Μεσημεριανό δελτίο 30/03/2023
Αθλητικό δελτίο 30/03/2023
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ | 30.03.2023 13:55
Αθλητικό δελτίο 30/03/2023
Ώρα Ελλάδος 30/03/2023
Ώρα Ελλάδος... | 30.03.2023 09:55
Ώρα Ελλάδος 30/03/2023
Αυτοψία του OPEN στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Φλώρινα
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 29.03.2023 19:30
Αυτοψία του OPEN στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Φλώρινα
Κεντρικό δελτίο 29/03/2023
Κεντρικό... | 29.03.2023 20:03
Κεντρικό δελτίο 29/03/2023