Παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την Ελλάδα: «Κόκκινη κάρτα» στις διαδικασίες αεροναυτιλίας
Στο μάτι του κυκλώνα για τα συστήματα αεροναυτιλίας βρέθηκε για ακόμα μία φορά η Ελλάδα, η οποία παραπέμπεται από την Κομισιόν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν έλαβε τα αναγκαία μέτρα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Στο μάτι του κυκλώνα για τα συστήματα αεροναυτιλίας βρέθηκε για ακόμα μία φορά η Ελλάδα, η οποία παραπέμπεται από την Κομισιόν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν έλαβε τα αναγκαία μέτρα για να καταρτίσει και να δημοσιεύσει διαδικασίες πλοήγησης βάσει επιδόσεων (PBN) στους ελληνικούς αερολιμένες, όπως απαιτείται από τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2018/1048 της Επιτροπής.
Όπως σημειώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η εφαρμογή του κανονισμού PBN αποφέρει οφέλη όσον αφορά την ασφάλεια, τη χωρητικότητα, το περιβάλλον και την οικονομική αποδοτικότητα. Η χρήση σύγχρονης τεχνολογίας και διαδικασιών κατά τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας («ATM») βελτιώνει την ασφάλεια και παρέχει καλύτερα εργαλεία για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και τους χειριστές.
Και μπορεί η Κομισιόν να αποδέχεται ότι τα ελληνικά αεροδρόμια είναι ασφαλή, ωστόσο η έλλειψη αυτών των διαδικασιών συνδέεται άμεσα με τις καθυστερήσεις, ζήτημα για το οποίο έχει συχνά κατηγορηθεί η χώρα μας. Οι εν λόγω διαδικασίες αυξάνουν τη χωρητικότητα στον ελληνικό εναέριο χώρο και στα ελληνικά αεροδρόμια, πράγμα που σημαίνει λιγότερες καθυστερήσεις.
Η εφαρμογή των διαδικασιών προσέγγισης PBN που λείπουν θα παράσχει κατακόρυφη καθοδήγηση στους χειριστές, η οποία θα αυξήσει την επίγνωση της κατάστασής εκ μέρους τους. Οι ικανότητες αυτές θα αυξήσουν την ασφάλεια και την προσβασιμότητα των αερολιμένων, ιδίως σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι απαντήσεις της Ελλάδας δεν παρείχαν ικανοποιητικά στοιχεία
Στους λόγους της παραπομπής τονίζεται ότι η Ελλάδα δεν έχει δημοσιεύσει τις απαιτούμενες διαδικασίες προσέγγισης PBN σε 44 άκρα διαδρόμων, οι οποίες θα έπρεπε να είχαν δημοσιευθεί έως τον Δεκέμβριο του 2020.
Επιπλέον, οι απαντήσεις των ελληνικών αρχών στην προειδοποιητική επιστολή της Επιτροπής του Απριλίου 2024 και στην αιτιολογημένη γνώμη του Δεκεμβρίου 2024 δεν παρείχαν ικανοποιητικά αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με την εφαρμογή των διαδικασιών προσέγγισης PBN στους ελληνικούς αερολιμένες ούτε σχετικά με την εφαρμογή των διορθωτικών μέτρων τα οποία θα έπρεπε να είχαν εφαρμόσει οι ελληνικές αρχές.
«Ενώ η Επιτροπή αναγνωρίζει τις προσπάθειες των ελληνικών αρχών να λάβουν τα αναγκαία μέτρα, στο παρόν στάδιο, η Επιτροπή θεωρεί ότι η πρόοδος ήταν ανεπαρκής και, ως εκ τούτου, παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης», υπογραμμίζεται.
Αναφορικά με την παραπομπή πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σημείωναν αφενός ότι παραπομπή δεν σημαίνει καταδίκη, προσθέτοντας ότι και η Κομισιόν αποδέχεται την προσπάθεια που καταβάλλει η χώρα μας να εναρμονιστεί με τους Κανονισμούς.
Ένα βήμα πριν την παραπομπή και για τα ραντάρ
Εκτός της παραπομπής, η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να εφαρμόσει τις απαιτήσεις αναγνώρισης μεμονωμένου αεροσκάφους για τις υπηρεσίες διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας και αεροναυτιλίας αποστέλλοντάς της αιτιολογημένη γνώμη, το τελευταίο βήμα πριν την παραπομπή στο Ευρωδικαστήριο.
Η ικανότητα αναγνώρισης, σύμφωνα με την Επιτροπή, είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση των υπηρεσιών επιτήρησης και την αύξηση της αποτελεσματικότητας του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, μέσα από την εξασφάλιση ακριβέστερης ιχνηλάτησης των αεροσκαφών.
Η χρήση σύγχρονων ραντάρ θα αυξήσει τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου και θα επιτρέψει υψηλότερα επίπεδα κυκλοφορίας στον ελληνικό εναέριο χώρο. Αυτό είναι ιδιαίτερα αναγκαίο κατά τη θερινή περίοδο. Επιπλέον, η εγκατάσταση σύγχρονων ραντάρ θα διασφαλίσει τη διαλειτουργικότητα της Ελλάδας με άλλα κράτη μέλη της ΕΕ που χρησιμοποιούν ήδη τα εν λόγω συστήματα.
Η Κομισιόν είχε στείλει προειδοποιητική επιστολή στη χώρα μας για το θέμα αυτό τον Δεκέμβριο του 2024, ωστόσο οι ελληνικές αρχές δεν παρείχαν ικανοποιητικά αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με το πότε θα εφαρμοστεί η τεχνολογία αναγνώρισης αεροσκάφους.
Οπως επισημαίνεται στην επιστολή, οι ελληνικές αρχές ανακοίνωσαν διορθωτικά μέτρα τα οποία απαιτούνται για τη συμμόρφωση με τις κανονιστικές απαιτήσεις που σχετίζονται με την προμήθεια και την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ραντάρ και τη χρήση δεδομένων ραντάρ από επικαιροποιημένο σύστημα επεξεργασίας δεδομένων. «Ωστόσο, τα εν λόγω διορθωτικά μέτρα δεν έχουν εφαρμοστεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων που είχαν υποδείξει προηγουμένως οι εθνικές αρχές».
Πλέον και ύστερα από την αποστολή της αιτιολογημένης γνώμης, η Ελλάδα έχει προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει και να λάβει τα αναγκαία μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Πανστρατιά» στα μπλόκα των αγροτών: Προς νέα κλιμάκωση μετά τη συνάντηση με Χατζηδάκη-Τσιάρα
Παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την Ελλάδα: «Κόκκινη κάρτα» στις διαδικασίες αεροναυτιλίας
Δότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο: 18 παιδιά σε 11 οικογένειες στην Ελλάδα - Το ένα νοσεί
Το ΝΑΤΟ πάει Ροβανιέμι: Χριστούγεννα δίπλα σε στρατιώτες κάνουν οι τουρίστες στο χωριό του Άι Βασίλη
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



