Καμπανάκι ΟΣΕ για το τμήμα ΣΚΑ - Οινόη: Ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός θραύσεων - Συνεχείς οι βλάβες και οι καθυστερήσεις στον Προαστιακό
Σοβαρότατα ζητήματα στην κατάσταση της γραμμής σε ένα τμήμα περίπου πενήντα χιλιομέτρων διαπιστώνει ο ίδιος ο ΟΣΕ,🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Σοβαρότατα ζητήματα στην κατάσταση της γραμμής σε ένα τμήμα περίπου πενήντα χιλιομέτρων διαπιστώνει ο ίδιος ο ΟΣΕ, ο οποίος προχωρά σε επείγουσες παρεμβάσεις στο τμήμα μεταξύ του ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) και της Οινόης, αναφέροντας σε έγγραφό του «ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό θραύσεων» στις γραμμές σε διάστημα δύο μηνών και «γεωμετρικά σφάλματα στην καμπυλότητα».
Η διαπίστωση αυτή που προέκυψε ύστερα από αυτοψίες ειδικών του Οργανισμού καταδεικνύει εμφατικά την παλαιότητα της υποδομής στο συγκεκριμένο τμήμα, το οποίο ακόμα αναμένει την αναβάθμισή του, που αν και συζητείται από το 2018, δεν έχει μπει ακόμα σε ράγες υλοποίησης.
Σύμφωνα μάλιστα με σιδηροδρομικούς, το εν λόγω τμήμα δεν χρήζει απλής συντήρησης, αλλά αντικατάστασης τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα κλειδιά. Αποτελεί το τελευταίο τμήμα του κύριου άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη με υποδομή που παραμένει χωρίς ουσιαστική αναβάθμιση εδώ και περίπου 65 χρόνια παρόλο που η γραμμή εξυπηρετεί καθημερινά μεγάλο αριθμό επιβατικών και εμπορικών αμαξοστοιχιών. Ωστόσο η κατάστασή της οδηγεί αναγκαστικά σε βραδυπορείες με αποτέλεσμα να προκαλούνται καθυστερήσεις και η χωρητικότητα της γραμμής να συρρικνώνεται.
ΟΣΕ: Ασυνήθιστα μεγάλη συχνότητα θραύσης των σιδηροτροχιών
Η αναβάθμιση του τμήματος ΣΚΑ – Οινόη έχει ενταχθεί προς συγχρηματοδότηση στον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF 2021-2027 το καλοκαίρι του 2024, ωστόσο ο σχετικός διαγωνισμός ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί με τον ΟΣΕ να παραδέχεται τα σοβαρότατα προβλήματα στο δίκτυο κάνοντας λόγο για ανάγκη επειγουσών επεμβάσεων εξαιτίας της ασυνήθιστα μεγάλης συχνότητας θραύσεων σιδηροτροχιών το δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου 2025.
«Η σιδηροδρομική επιδομή χαρακτηρίζεται από παλαιότητα υλικών, ενώ παρατηρούνται τακτικά θέσεις βραδυποριών, λόγω γεωμετρικών σφαλμάτων στη γραμμή. Επίσης κατά το διάστημα από αρχές Οκτωβρίου έως τέλη Νοεμβρίου 2025 παρατηρήθηκαν συμβάντα θραύσεων σιδηροτροχιών επί καμπυλών της γραμμής σε ασυνήθιστα μεγάλη συχνότητα σε σχέση για τις επικρατούσες θερμοκρασιακές συνθήκες, γεγονός που επιτείνει την ανάγκη άμεσων επεμβάσεων», επισημαίνει σε έγγραφό της η αρμόδια διεύθυνση του Οργανισμού.
Ο ΟΣΕ φαίνεται πως δεν έχει πλέον την πολυτέλεια να περιμένει την υλοποίηση του μεγάλου έργου και δεδομένων των καθυστερήσεων αναγκάζεται να προχωρήσει σε δύο έργα - «μπαλώματα» προυπολογισμού σχεδόν 10 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ και με ορίζοντα ολοκλήρωσης εννέα μηνών από την ημερομηνία υπογραφής των συμβάσεων.
«Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερόμενα καθώς και το γεγονός ότι πρόκειται για τον κύριο άξονα της χώρας με υψηλές ταχύτητες και υψηλό κυκλοφοριακό φορτίο, γίνεται αντιληπτό ότι η άμεση παρέμβαση στα τμήματα που παρουσιάστηκαν κρίνεται υψίστης σημασίας για λόγους συντήρησης της υφιστάμενης επιδομής για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, μέχρι την έναρξη υλοποίησης των έργων αναβάθμισης του συνόλου της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ - ΟΙΝOΗ», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο με αποδέκτη το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού.
Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να διασφαλίσει την ασφαλή σιδηροδρομική κυκλοφορία ο ΟΣΕ προχωρά:
- Σε «επείγουσες διορθωτικές επεμβάσεις σε εντοπισμένα τμήματα γραμμής επί καμπυλών της σιδηροδρομικής γραμμής Π-Π μεταξύ ΣΚΑ και Αφιδνών. Ο προϋπολογισμός του έργου έχει προεκτιμηθεί ότι ανέρχεται σε 4,7 εκ. ευρώ χωρίς τον Φ.Π.Α.
- Σε «επείγουσες διορθωτικές επεμβάσεις» σε εντοπισμένα τμήματα γραμμής επί καμπυλών της σιδηροδρομικής γραμμής Π-Π μεταξύ των σταθμών Αφιδνών και Οινόης. Ο προϋπολογισμός του έργου έχει προεκτιμηθεί ότι ανέρχεται σε 4,9 εκ. ευρώ χωρίς τον Φ.Π.Α.
Οι διορθωτικές επεμβάσεις περιλαμβάνουν την αποξήλωση της υφιστάμενης και την στρώση νέας γραμμής (σιδηροτροχιές S33 επί μεταλλικών στρωτήρων).
Συνεχείς οι βλάβες σε κλειδιά
Την κατάσταση του δικτύου μαρτυρούν και οι αλλεπάλληλες βλάβες σε κλειδιά στο δίκτυο. Το χθεσινό χάος στα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, το οποίο προκάλεσε ντόμινο καθυστερήσεων αποδόθηκε από την Hellenic Train, σε τεχνικό πρόβλημα στην υποδομή και συγκεκριμένα στις αλλαγές γραμμής (αιχμές) στον Σιδηροδρομικό Κόμβο Αχαρνών (ΣΚΑ). Ως αποτέλεσμα, η αμαξοστοιχία 1205 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Πειραιάς έφτασε στον τελικό της προορισμό με καθυστέρηση 87 λεπτών! Και αυτό δεν ήταν το μοναδικό δρομολόγιο που επηρεάστηκε αφού όπως προκύπτει, η αρχική καθυστέρηση προκάλεσε την ανατροπή μεγάλου μέρους του πλέγματος δρομολογίων τα οποία εμφάνιζαν καθυστερήσεις από 11 έως και 23 λεπτών, ενώ δύο δρομολόγια καταργήθηκαν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «ethnos.gr», αντίστοιχες βλάβες σε κλειδιά γραμμής – σημαντικό εξοπλισμό τόσο για την ασφαλή σιδηροδρομική κυκλοφορία όσο και για την ταχύτητα της κίνησης - συμβαίνουν συχνότατα τις τελευταίες δέκα ημέρες. Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί βλάβες σε τουλάχιστον δέκα κλειδιά σε σταθμούς όπως το Κιάτο, ο Άγιος Στέφανος, η Νερατζιώτισσα, οι Αφίδνες και κυρίως το ΣΚΑ.
Ακόμα σε αναμονή το έργο ΣΚΑ - Οινόη
Το μεγάλο έργο της αναβάθμισης της υφιστάμενης Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής στο Τμήμα ΣΚΑ – Οινόη και του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αλιάρτου, προυπολογισμού 240,7 εκατομμυρίων ευρώ συγχρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF 2021-2027 και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) με ποσοστό χρηματοδότησης 85% και αφορά την αναβάθμιση 51,4 km (από 52,4 km συνολικά) της υπάρχουσας διπλής γραμμής στο τμήμα από ΣΚΑ έως σιδηροδρομικό σταθμό Οινόης, με εξαίρεση τη νέα στάση Κρυονερίου, που ήδη υλοποιείται.
Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η αναβάθμιση του σταθμού της Οινόης για εμπορική και επιβατική κίνηση, η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής στάσης στα Οινόφυτα, καθώς και η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού σταθμού Αλιάρτου με την κατασκευή πεζοδιάβασης και την υπογειοποίηση του κεντρικού δρόμου Αλιάρτου (κάτω διάβασή οχημάτων).
Αν και βάσει χρονοδιαγράμματος, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2028, έως σήμερα έχουν προετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης του έργου και έχουν αποσταλεί στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή προς έγκριση δημοπράτησης, ενώ υπό δρομολόγηση είναι η κήρυξη των απαλλοτριώσεων.
«Ήταν σοκαριστικό και τρομακτικό»: Αυτόπτης μάρτυρας επιβεβαιώνει την επίθεση του Νίκου Παππά κατά δημοσιογράφου
«Θέλω να βγει η αλήθεια»: 21χρονος τραγουδιστής κατέθεσε μήνυση στον Γιώργο Μαζωνάκη για ασελγείς πράξεις
«Μου είπε αν είμαι μάγκας να το πιω»: Συγκλονίζει η μητέρα του 9χρονου που κατανάλωσε ψυχοφάρμακο ως challenge
«Ελληνική τραγωδία»: Οι φώκιες Monachus monachus κρύβονται σε σπηλιές για να γλιτώσουν από τον υπερτουρισμό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



