Το Avifavir εγκρίθηκε τον Μάιο του 2020 από το υπουργείο Υγείας της Ρωσίας / Pixabay

Κορονοϊός: Πειραματικό εμβόλιο αποδείχθηκε αποτελεσματικό σε πιθήκους

Η εταιρεία ξεκίνησε τις κλινικές δοκιμές του ίδιου αυτού εμβολίου στο άνθρωπο στις 16 Απριλίου

Πειραματικό εμβόλιο αποδείχθηκε για πρώτη φορά «ευρέως προστατευτικό» κατά του νέου κορονοϊού σε πιθήκους, ανακοίνωσε κινεζικό εργαστήριο που πραγματοποιεί την έρευνα. Το εμβόλιο, που χρησιμοποιεί εγγενείς του ιού παθογόνους παράγοντες, χορηγήθηκε σε οκτώ μακάκους ρέζους, οι οποίο στην συνέχεια εκτέθηκαν στον ιό τρεις εβδομάδες αργότερα, σύμφωνα με την μελέτη που δημοσιεύεται από τον κινεζικό κολοσσό της φαρμακευτικής Sinovac Biotech.

«Οι τέσσερις μακάκοι που εμβολιάσθηκαν δεν είχαν κανένα ανιχνεύσιμο ίχνος τους ιού στους πνεύμονες επτά ημέρες μετά την έκθεσή τους», διαβεβαιώνει το εργαστήριο, που δημοσίευσε τα αποτελέσματα της έρευνας στις 19 Απριλίου στην ιστοσελίδα bioRxiv. Οι τέσσερις άλλοι πίθηκοι, στους οποίους το εμβόλιο χορηγήθηκε σε ελαττωμένη δόση, παρουσίασαν αύξηση του ιικού φορτίου στον οργανισμό, αλλά κατόρθωσαν να αντισταθούν στην ασθένεια. Ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας πρέπει να υποβληθούν σε επιστημονική αξιολόγηση πριν επικυρωθεί από την επιστημονική κοινότητα.

Η Sinovac, εταιρεία εισηγμένη στον Nasdaq, ξεκίνησε τις κλινικές δοκιμές του ίδιου αυτού εμβολίου στο άνθρωπο στις 16 Απριλίου. Το εργαστήριο αρνήθηκε να ανταποκριθεί σε αίτημα του Γαλλικού Πρακτορείου για σχολιασμό. «Πρόκειται για τα πρώτα σοβαρά προ-κλινικά δεδομένα που βλέπω σε σχέση με πειραματικό εμβόλιο», σχολίασε στο Twitter ο ιολόγος Florian Krammer του Icahn School of Medicine at Mount Sinai (ISMMS) της Νέας Υόρκης.

«Το θέμα είναι να εξακριβωθεί αν αυτή η προστατευτική δράση διαρκεί», παρατηρεί η ανοσιολόγος Lucy Walker, του University College του Λονδίνου.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ - ΜΠΕ, εκτός του ερευνητικού προγράμματος της Sinovac, το Πεκίνο έχει εγκρίνει δύο ακόμη πειραματικά εμβόλια. Το ένα ανήκει στην Στρατιωτική Σχολή Ιατρικών Επιστημών και τον όμιλο βιοτεχνολογίας CanSino και το δεύτερο στο Ινστιτούτο Βιολογικών Προϊόντων και το Ινστιτούτο Ιολογίας της Γουχάν, όπου και εμφανίσθηκε ο κορονοϊός στο τέλος του 2019.

Το αμερικανικό εργαστήριο Moderna είχε ανακοινώσει ταυτόχρονα στα μέσα του Μαρτίου ότι προχωρεί σε κλινικές δοκιμές πειραματικού εμβολίου στις Ηνωμένες Πολιτείες.