Στριπτίζ και φωτογράφηση στην Αγία Σοφία για λίγα λεπτά δηµοσιότητας (pics)
Ο Τζέσε Γουόκερ και η Μαρίζα Παπέν θέλουν να προκαλούν (Emki eyewear)

Στριπτίζ και φωτογράφηση στην Αγία Σοφία για λίγα λεπτά δηµοσιότητας (pics)

Τελευταία Ενημέρωση
Ο Τζέσε Γουόκερ, συνεργάτης του µοντέλου Μαρίζα Παπέν, που έχει εξοργίσει 50 χώρες µε τις τολµηρές πόζες µε φόντο διάσηµα µνηµεία, αποκαλύπτει το παρασκήνιο της φωτογράφησης στην Τουρκία

«Μας αρέσει να προκαλούµε, αλλά δεν είναι η τόλµη που µας χάρισε φήµη. Είναι η επιθυµία µας να κάνουµε τους ανθρώπους να σκεφτούν, γιατί τίποτα δεν θα αλλάξει σε αυτόν τον πλανήτη αν δεν τους ταρακουνήσεις λίγο. Ακόµα και αν γνωρίζουν ότι είναι λάθος, οι άνθρωποι δυσκολεύονται να βγουν από τα γνωστά µονοπάτια. Συνηθίζουν να ζουν στο ψέµα, το οποίο δυσκολεύονται να αντιµετωπίσουν».

Με αυτά τα λόγια δικαιολογεί ο Αυστραλός φωτογράφος Τζέσε Γουόκερ την προκλητική φωτογράφηση του µοντέλου Μαρίζα Παπέν µέσα στην Αγία Σοφία, η οποία ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Ο φωτογράφος είναι ο άνθρωπος που «συνέλαβε» την ιδέα των γυµνών φωτογραφιών µπροστά από ιστορικά µνηµεία και παρακίνησε το µοντέλο από το Βέλγιο να συµµετάσχει στα σχέδιά του.

«Θέλαµε να περάσουµε το µήνυµα της ελευθερίας σε έναν κόσµο που η καθηµερινότητα, ακόµα και στα social media, γίνεται όλο και πιο ελεγχόµενη» δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Αυστραλός φωτογράφος, επιχειρώντας να «ντύσει» τις τολµηρές πόζες µε «αντικοµφορµιστικά» µηνύµατα. Μολονότι είναι ο ιθύνων νους που κρύβεται πίσω από τις τολµηρές και αµφιλεγόµενες φωτογραφήσεις του µοντέλου, η επιλογή της Αγίας Σοφίας έγινε από τη Μαρίζα Παπέν. «Η ιδέα για τη συγκεκριµένη φωτογράφηση ανήκει στη Μαρίζα. Το µήνυµα που θέλει να περάσει είναι ότι θέλουµε ελευθερία σε έναν κόσµο στον οποίο υπάρχει έλεγχος κυρίως από τη θρησκεία, ενώ ακόµα και τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ελεγχόµενα» υποστηρίζει στο «Εθνος της Κυριακής».

Δεν τους είδαν

Σχετικά µε το παρασκήνιο του «απαγορευµένου κλικ», η Μαρίζα Παπέν εξηγεί πως βρήκαν την ευκαιρία να την πραγµατοποιήσουν όταν ο ξεναγός ξεκίνησε να ασχολείται µε ένα γκρουπ το οποίο είχε µόλις φτάσει στον χώρο. «Τραβήξαµε αυτές τις φωτογραφίες πολύ γρήγορα. Μάλιστα πήγαµε και την επόµενη µέρα για φωτογράφηση στην Αγία Σοφία. Κανείς δεν κατάλαβε τη φωτογράφηση και κανείς δεν είδε γυµνή τη Μαρίζα! Οταν υπάρχει τόσος κόσµος σε ένα µέρος µπορεί κάποιος να τρέχει γυµνός και να µην τον προσέξουν» υποστηρίζει ο φωτογράφος.

Η λήψη που τους δυσκόλεψε περισσότερο ήταν η φωτογράφηση σε στέγη σπιτιού που είχε φόντο την Αγία Σοφία. «Στην Κωνσταντινούπολη απλώς βγάζαµε φωτογραφίες και µας ήρθε η ιδέα της Αγίας Σοφίας αυθόρµητα. Η λήψη στη στέγη ήταν πολύ δύσκολη, σε αντίθεση µε αυτήν µέσα στην Αγία Σοφία... Ολοι φοβούνταν µην έρθει η Αστυνοµία και µας συλλάβει. Είναι πολύ ελεγχόµενα τα πράγµατα στην Τουρκία. Πρόκειται για ένα κράτος όπου όλοι οι άνθρωποι και οι κοινότητες παρακολουθούνται» προσθέτει. Η 25χρονη Μαρίζα γεννήθηκε στην Αµβέρσα και είναι το µεγαλύτερο παιδί της πενταµελούς οικογένειάς της, µε γονείς εκπαιδευτικούς.

Η σύλληψή τους

Το αµφιλεγόµενο µοντέλο, µε σπουδές στο µάρκετινγκ, έχει προκαλέσει µε τις φωτογραφίες του πάνω από š› χώρες τα τελευταία δύο χρόνια. Τον περασµένο Ιούνιο είχε πραγµατοποιήσει τριήµερο ταξίδι στη Νεκρά Θάλασσα, στο Τελ Αβίβ και στην Ιερουσαλήµ, δηµοσιεύοντας γυµνές πόζες που είχαν εξοργίσει, καθώς ήταν γυµνή στο Τείχος της Ιερουσαλήµ. Το ταξίδι που την έκανε γνωστή ήταν αυτό στην Αίγυπτο, καθώς συνελήφθη µαζί µε τον Αυστραλό φωτογράφο Τζέσε Γουόκερ.

«Ο αιγυπτιακός λαός είναι πολύ ευγενικός. Αλλά ο τοπικός Τύπος διαστρέβλωσε τα πράγµατα. Αφού µας συνέλαβαν, µας ανέκριναν, γιατί νόµιζαν ότι γυρνούσαµε πορνό στον πανάρχαιο ναό του Καρνάκ. Μερικές φορές για να είσαι τολµηρός πρέπει να την “πληρώσεις”» τονίζει ο φωτογράφος. Οµως στην Τουρκία στάθηκαν πιο τυχεροί. «∆εν µας συνέλαβαν, και ευτυχώς, γιατί αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, τα πράγµατα θα ήταν πολύ χειρότερα απ’ ό,τι στην Αίγυπτο. Μας ακολουθούσαν όµως. Η Αστυνοµία επισκέφθηκε το δωµάτιό µας στο ξενοδοχείο και το προσωπικό του µας κάλεσε στο τηλέφωνο και ζήτησε να µην επιστρέψουµε. Στην Κωνσταντινούπολη σωθήκαµε από θαύµα. Στην Τουρκία εξαφανίζονται άνθρωποι από τη µια µέρα στην άλλη. Παρότι το γνωρίζαµε αυτό, συνεχίσαµε, γιατί αυτό είναι το αντικείµενό µας» δηλώνει ο φωτογράφος...

Θανάσης Διαμαντόπουλος

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ