Πεκίνο: Το αεροδρόμιο του μέλλοντος από τη Zaha Hadid είναι εδώ
AP photo

Πεκίνο: Το αεροδρόμιο του μέλλοντος από τη Zaha Hadid είναι εδώ

Τελευταία Ενημέρωση
Εγκαινιάστηκε την Τετάρτη το Διεθνές Αεροδρόμιο Daxing στο Πεκίνο με την υπογραφή της εκλιπούσας αρχιτέκτονος Zaha Hadid

Σήμερα πραγματοποιήθηκε η τελετή εγκαινίων του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Daxing στο Πεκίνο, μερικές ημέρες νωρίτερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία. Ο ίδιος ο Πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Σι Τζινπίνγκ ανακοίνωσε επίσημα το άνοιγμα του μεγαλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο που πλέον είναι έτοιμο να υποδεχθεί δεκάδες εκατομμύρια επιβατών. Η τελετή εγκαινίων έρχεται να ενταχθεί σε μια σειρά εορταστικών γεγονότων για την 70η επέτειο εορτασμού της ίδρυσης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

Η Κίνα έχοντας θέσει ως στόχο την κατάκτηση της πρώτης θέσης στον τομέα των αερομεταφορών παγκοσμίως, βάζει το Πεκίνο στο κέντρο των εξελίξεων πραγματοποιώντας την Τετάρτη τα εγκαίνια του μεγαλύτερου αεροδρομίου διεθνώς.

Με έκταση όσο 25 γήπεδα ποδοσφαίρου, η φουτουριστική χάλκινη στέγη ενιαίας κατασκευής του νέου αερολιμένα -αποκαλούμενου και «αστερία» λόγω του σχήματος του- θα είναι το πρώτο πράγμα που θα βλέπουν οι επιβαίνοντες στα αεροπλάνα από τα παράθυρά τους καθώς θα πλησιάζουν τους διαδρόμους προσγείωσης.

Δείτε εδώ την τελετή των εγκαινίων του αεροδρομίου Daxing:

ap_18299237999160.jpg
Copyright: ΑP photo

Το διεθνές αεροδρόμιο Daxing στο Πεκίνο θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο

Το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Daxing του Πεκίνου με την καινοτόμο κάθετη δόμηση του σε δύο επίπεδα αναχώρησης -ένα κυρίως για διεθνής πτήσεις και ένα αφιερωμένο σε συχνά δρομολόγια που ταξιδεύουν κυρίως στο εσωτερικό- έως το 2025 φιλοδοξεί να εξυπηρετεί ετησίως τουλάχιστον 72 εκ. επιβάτες με τέσσερις διαδρόμους. Διαθέτει πέντε ορόφους πάνω από το έδαφος και δύο ορόφους υπογείως. 

Δαπανήθηκαν πέντε χρόνια, δόθηκαν πάνω από 12 δισ. δολάρια και δούλεψαν τουλάχιστον 8000 εργάτες για να ολοκληρωθεί αυτή η φαραωνική κατασκευή των 700.000 τ.μ.

Μέχρι το 2040 θα έχει οκτώ διαδρόμους απογείωσης-προσγείωσης, εκ των οποίων έναν για στρατιωτική χρήση, και θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει τουλάχιστον 620.000 πτήσεις (300 αναχωρήσεις και αφίξεις κάθε ώρα σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης) με 100 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Μαζί με το ήδη υπάρχον αεροδρόμιο στο Πεκίνο, 250 εκατ. επιβάτες θα εξυπηρετούνται συνολικά κάθε χρόνο, επιτρέποντας στην πρωτεύουσα της Κίνας να γίνει η μεγαλύτερη αγορά στις αερομεταφορές. Επίσης, μέσα από αυτό θα μεταφέρονται 2 εκατομμύρια τόνοι φορτίου αντίστοιχα, γεγονός που θα τον καταστήσει τον μεγαλύτερο αεροσταθμό στον κόσμο. 

Ένας σταθμός μετρό και ένας τρένου έχουν εγκατασταθεί ακριβώς κάτω από το αεροδρόμιο, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να φτάνουν σε περίπου 20 λεπτά, διανύοντας 48 χλμ. έως το κέντρο του Πεκίνου. Για να στεγαστεί όμως ένας σιδηροδρομικός σταθμός μέσα σε ένα αεροπορικό συγκρότημα και να αποφευχθεί η φθορά των δομών του αεροδρομίου, καθώς τα τρένα θα τρέχουν με 250 χλμ. την ώρα, η κατασκευαστική εταιρία ΒΙΑD που έχει αναλάβει το έργο, ενσωμάτωσε περίπου 1.000 έδρανα αντισεισμικής απομόνωσης στις πλάκες του σκυροδέματος.

Σχεδιασμός και εμπνευστής του έργου

Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα που μοιάζει να έρχεται από το μέλλον, με την υπογραφή της εκλιπούσας, παγκοσμίου φήμης, Βρετανο – Ιρακινής σχεδιάστριας εμβληματικών κτηρίων Zaha Hadid. 

Ξεκινώντας από την οροφή, διαπιστώνει κανείς πως πρόκειται για ένα «πράσινο» αεροδρόμιο, καθώς διακρίνονται ανοίγματα που επιτρέπουν στις ηλιακές ακτίνες να αντανακλώνται στα ειδικά πάνελ και να φωτίζουν ολόκληρη την εγκατάσταση μέχρι τα πιο χαμηλά σημεία της δομής, ελαχιστοποιώντας τη χρήση λαμπτήρων κατά 70%. 

Ο βασικός άξονας του εσωτερικού σχεδιασμού ήταν η δημιουργία μιας μίνιμαλ, οικολογικής και απόλυτα λειτουργικής κατασκευής, στην οποία κυριαρχούν οι καμπύλες γραμμές και υλικά όπως το γυαλί και οι λευκές γυαλιστερές ή ματ επιφάνειες που αντανακλούν ή απορροφούν το φως. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί ο παραδοσιακός κινέζικος κήπος μέσα στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, όπου οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να χαλαρώνουν.

Οι επισκέπτες θα χρειάζονται λιγότερο από 8 λεπτά για να περπατήσουν από το σημείου ελέγχου εισιτηρίων έως την πιο απομακρυσμένη πύλη, δίνοντας τη δυνατότητα να είναι σχεδόν μέχρι την αναχώρηση μαζί με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Οικονομία

Το νέο αεροδρόμιο μπορεί να μετατοπίσει την ισορροπία ισχύος στις αερομεταφορές της χώρας. Η προσφορά του αερολιμένα στην κοινωνία δεν σταματά με την ολοκλήρωση της κατασκευής του, αλλά μπορεί να δημιουργήσει μελλοντικά 600.000 νέες θέσεις εργασίας και να συνεισφέρει 130 δις δολάρια στην περιφερειακή οικονομία.

Το οικοδόμημα αυτό είναι μέρος ενός μεγάλου έργου της κινεζικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη της πεδιάδας -που περιλαμβάνει τις πόλεις Πεκίνο και Τιαντζίν- η οποία επικεντρώνεται κυρίως στη γεωργία και τις βιομηχανίες. Παρομοίως θα ενισχυθεί το ναυτικό εμπόριο, καθώς θα υπάρξει διασύνδεση με το λιμάνι στην Τιαντζίν.

Ο νέος κόμβος μεταφορών αποτελεί απόδειξη της ανάπτυξης της πολιτικής αεροπορίας στην Κίνα - η οποία αναμένεται να ξεπεράσει τις Ηνωμένες Πολιτείες- ως η μεγαλύτερη αγορά τα επόμενα χρόνια και το όραμα της κυβέρνησης για ανάπτυξη του βιομηχανικού βορρά μέσω επενδύσεων σε υποδομές να γίνεται πραγματικότητα.

Η κατασκευή ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2014, πριν η οικονομία της Κίνας αρχίσει να επιβραδύνεται. Αλλά το έργο ταιριάζει με τις προτεραιότητες του Προέδρου Xi Jinping, του οποίου η κυβέρνηση συνεχίζει να χρηματοδοτεί σε μεγάλο βαθμό τις υποδομές και τις μεταφορές ως βασικούς παράγοντες ανάπτυξης. Η χώρα επένδυσε 120 δισεκατομμύρια και 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε σιδηροδρόμους και πολιτική αεροπορία, αντίστοιχα, το 2018, σύμφωνα με τις αρχές των μεταφορών.

Ο αερολιμένας Daxing θα βρίσκεται στο κέντρο της νέας οικονομικής ζώνης και θα είναι προσβάσιμος σιδηροδρομικά στο Xiong'an, μια επαρχιακή πόλη της επαρχίας Hebei, όπου η Κίνα θα μετεγκαταστήσει πολλά κεντρικά γραφεία της κυβέρνησης  δημιουργώντας ουσιαστικά δευτερεύοντα κεφάλαια από το μηδέν.

Επίσης, κοντινές επαρχίες αναπτύσσονται, καθώς όπως δηλώνει ο διευθυντής έργου Li Jianhua «η γενική σύμβαση γίνεται από εμάς. Δεν συνεργαστήκαμε με διεθνείς εταιρείες».

 

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ