Σαχάρα: Με πόσα τρέχει το πιο γρήγορο μυρμήγκι στον κόσμο; (vid)
Αυτό δεν είναι μυρμήγκι. Μονοθέσιο στην F1 είναι! (wikipedia commons)

Σαχάρα: Με πόσα τρέχει το πιο γρήγορο μυρμήγκι στον κόσμο; (vid)

Σύμφωνα με έρευνες διανύει σχεδόν το ένα μέτρο το δευτερόλεπτο

Γερμανοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι το ρεκόρ ταχύτητας μεταξύ των μυρμηγκιών κατέχει ένα μυρμήγκι της βόρειας Σαχάρας (Cataglyphis bombycina), το οποίο διασχίζει σχεδόν ένα μέτρο μέσα σε ένα δευτερόλεπτο, συγκεκριμένα 85,5 εκατοστά ή μια απόσταση 108 φορές μεγαλύτερη από το μήκος του σώματος του και μάλιστα όταν η θερμοκρασία της άμμου μπορεί να φθάνει τους 60 βαθμούς Κελσίου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Χάραλντ Βολφ του Πανεπιστημίου της Ουλμ, που κινηματογράφησαν τα εν λόγω μυρμήγκια και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό πειραματικής βιολογίας "Journal of Experimental Biology", διαπίστωσαν ότι τα μυρμήγκια κουνάνε τα πόδια τους (που έχουν μήκος 4,3 έως 6,8 χιλιοστά) με ταχύτητα έως 1.300 χιλιοστών (1,3 μέτρων) το δευτερόλεπτο.

Τα ασημένια μυρμήγκια της Σαχάρας βγαίνουν από τις φωλιές τους στους αμμόλοφους, κάτω από τον καυτό ήλιο, συνήθως για να βρουν απομεινάρια από πτώματα ζώων. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε χαμηλότερες θερμοκρασίες πέφτει και η ταχύτητά τους, π.χ. στα 5,7 εκατοστά το δευτερόλεπτο μέσα σε ένα εργαστήριο με δέκα βαθμούς Κελσίου.

Άλλο έντομο που κινείται πολύ γρήγορα, είναι το αυστραλιανό σκαθάρι-τίγρης που διανύει απόσταση 171 φορές μεγαλύτερη από το σώμα του, μέσα σε ένα δευτερόλεπτο.