Αυστρία: Ουσία που ανακαλύφθηκε στη Βιέννη φέρεται να καταπολεμά τον κοροναϊό
(AP)

Αυστρία: Ουσία που ανακαλύφθηκε στη Βιέννη φέρεται να καταπολεμά τον κοροναϊό

Δοκιμάζεται ήδη σε ασθενείς στην Κίνα που έχουν προσβληθεί από βαριές λοιμώξεις όπως του SARS-CoV-2

Ουσία που ανακαλύφθηκε από την εταιρεία βιοτεχνολογίας «Apeiron», η οποία έχει την έδρα της στη Βιέννη, φέρεται να καταπολεμά τον νέο κοροναϊό και δοκιμάζεται ήδη σε ασθενείς στην Κίνα που έχουν προσβληθεί από βαριές λοιμώξεις όπως του SARS-CoV-2.

Όπως ανακοινώθηκε απόψε από την εταιρεία, στο πλαίσιο της έρευνας --που διενεργείται από ερευνητική ομάδα ειδικών από την Κίνα, την Αυστρία, τον Καναδά και στην οποία συμμετέχει ο γενετιστής και ιδρυτής της "Apeiron" Γιόζεφ Πένινγκερ-- χορηγείται σε 29 ασθενείς για επτά ημέρες η πειραματική ουσία APN01.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ανάλογα με τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν από την τρέχουσα έρευνα, θα μπορούσε στη συνέχεια να δοκιμαστεί σε μεγαλύτερες έρευνες η ουσία ΑΡΝΟ1 που έχει ως βάση της το ένζυμο rhACE2.

Με την έρευνα του ενζύμου ασχολείται ο Γιόζεφ Πένινγκερ, ο οποίος είχε διατελέσει επικεφαλής του Ινστιτούτου Μοριακής Βιοτεχνολογίας της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών και εδώ και καιρό εργάζεται στο University of British Columbia του Καναδά, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι το γενετικό υλικό του νέου κοροναϊού ταυτίζεται σε ποσοστό 80% με εκείνο του παθογόνου SARS που είχε εμφανιστεί το 2003, και όπως παρατηρεί ο 'Αρτουρ Σλάτσκι του St. Michael's Hospital του Τορόντο, ο νέος κοροναϊός‚ SARS-Cov-2, χρησιμοποιεί τον παθογόνο για να μολύνει ανθρώπινα κύτταρα, και οι επιστήμονες ευελπιστούν πως με την χορήγηση της νέας ουσίας μπορεί να αποτραπεί η βλάβη του πνεύμονα και η ανεπάρκεια των οργάνων.

Το ότι η προσέγγιση αυτή μπορεί καταρχήν να λειτουργήσει, απέδειξαν νέες έρευνες στα εργαστήρια του Γιόζεφ Πένινγκερ σε συνεργασία με τον Τσενγιού Γιανγκ του Union Medical College του Πεκίνου.

Ο Αυστριακός ερευνητής εκφράζει τη χαρά του που, όπως σημειώνει, στη βάση των ερευνών τους εξετάζεται τώρα η δυναμική του APN01 σε κλινικές έρευνες για τη θεραπεία ασθενών, οι οποίοι έχουν προσβληθεί από τον νεοεμφανισθέντα κοροναϊό.

Η Αυστρία είναι η τελευταία χώρα που προστίθεται στη λίστα με του κρούσματα του νέου κοροναϊού, ο οποίος συνεχίζει να εξαπλώνεται. Οι υπηρεσίες Υγείας στο Τιρόλο επιβεβαίωσαν σήμερα το πρωί ότι υπάρχουν δύο ασθενείς ιταλικής καταγωγής.