Βατικανό: Επενδύει στα social media με ιερείς-influencers για να προσεγγίσει τη νεολαία
Στην πρώτη γραμμή της νέας αυτής στρατηγικής βρίσκονται κληρικοί με εντυπωσιακή απήχηση στο κοινό, ιδίως μέσω των κοινωνικών δικτύων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋

Με στόχο την αναζωογόνηση του ενδιαφέροντος της νέας γενιάς για την Καθολική Εκκλησία, το Βατικανό στρέφεται σε σύγχρονες επικοινωνιακές μεθόδους, επιστρατεύοντας την ισχύ των social media και τη δημοτικότητα κληρικών με έντονη παρουσία στο διαδίκτυο.
TikTokερς και Instagramερς
Περισσότεροι από 1.000 ιερείς συγκεντρώθηκαν πρόσφατα στη Ρώμη, συμμετέχοντας σε συνέδριο για τον εκσυγχρονισμό του τρόπου διάδοσης του χριστιανικού μηνύματος, την ώρα που η μείωση της προσέλευσης στους ναούς καταγράφει ανησυχητικά ποσοστά.
Στην πρώτη γραμμή της νέας αυτής στρατηγικής βρίσκονται κληρικοί με εντυπωσιακή απήχηση στο κοινό, ιδίως μέσω των κοινωνικών δικτύων. Ανάμεσά τους, ο πατήρ Τζουζέπε Φουσάρι, 58 ετών, από την Μπρέσια της Ιταλίας, γνωστός για τη σωματική του διάπλαση και τη δραστηριότητά του στο Instagram, όπου μετρά πάνω από 60.000 ακολούθους. «Υπάρχει περιέργεια, και τα social media μπορούν να γίνουν γέφυρα επικοινωνίας με όσους βρίσκονται μακριά από την Εκκλησία», δήλωσε ο ίδιος στη The Telegraph.
Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι και ο πατήρ Κοσίμο Σένα από τον Μπρίντιζι, που αριθμεί περισσότερους από 450.000 ακολούθους στο Instagram. Με συχνές αναρτήσεις από την καθημερινότητά του και τον αγαπημένο του σκύλο, Storm, ο Ιταλός ιερέας προωθεί μηνύματα συμπερίληψης και φιλοζωίας.
Vatican to host ‘hot priests’ influencers who spread word of God to younger faithful as numbers slump https://t.co/zX0TNawbAK pic.twitter.com/dtdgFToiom
— New York Post (@nypost) July 27, 2025
Από τη νεότερη γενιά ξεχωρίζει ο 34χρονος πατήρ Αμπρότζιο Μάτζα, ο οποίος δραστηριοποιείται ενεργά σε Instagram και TikTok με πάνω από 460.000 ακολούθους. Μέσα από μουσική, ποδηλασία και απλές σκηνές από τη ζωή του, επιχειρεί να μεταδώσει το μήνυμα μιας «σύγχρονης, ανθρώπινης Εκκλησίας».
Η νέα επικοινωνιακή προσέγγιση έχει τεθεί σε εφαρμογή ήδη από την περίοδο του Πάπα Φραγκίσκου, ο οποίος είχε δώσει έμφαση στην άμεση επαφή με το ποίμνιο, ενώ ο διάδοχός του, Πάπας Λέων ΙΔ΄, συνεχίζει στο ίδιο πνεύμα, διατηρώντας ενεργό προφίλ με σχεδόν 19 εκατομμύρια ακολούθους στα social media.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης ήταν η έκδοση ημερολογίου το 2022, στο οποίο πρωταγωνιστούσαν ιερείς με εντυπωσιακή εμφάνιση – έκδοση που εξαντλήθηκε σε λίγες ημέρες στη Ρώμη, προκαλώντας συζητήσεις αλλά και ευρύτερο ενδιαφέρον.
Ο αντίκτυπος της ομιλίας Τσίπρα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, η απάντηση Φάμελλου για τα περί ιδιοτέλειας και ο υπερ-γουρλής Μαγειρίας που πήρε δώρο μια Ferrari
Από το Καστέλι μέχρι τον ΒΟΑΚ και το μετρό: Αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ απειλούν μέχρι και να διπλασιάσουν το κόστος των μεγάλων έργων
Κακοκαιρία Byron: «Βροχή» τα 112 όλη τη νύχτα - Πώς θα κινηθούν οι καταιγίδες τις επόμενες ώρες
Αμετακίνητοι οι αγρότες στα μπλόκα - Ποιες κινήσεις εξετάζει η κυβέρνηση
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr




