Skip to main content

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αττική: Επενδύοντας στη γαστρονομία και τον οινοτουρισμό
(photo Pixabay)

Αττική: Επενδύοντας στη γαστρονομία και τον οινοτουρισμό

Τελευταία Ενημέρωση
Η γαστρονομία και ο οινικός τουρισμός είναι ο δεύτερος λόγος που επιλέγουν οι τουρίστες την Αθήνα

Τρίτο προϊόν που παράγει ο τόπος - μετά το σιτάρι και τα γαλακτοκομικά-, με ένα ποσοστό της τάξεως του 13%. Η αμπελοκαλλιέργεια στην Αττική έχει μια ιστορία 3.500 χρόνων, με το Σαββατιανό - τη γηγενή ποικιλία- να αποτελεί τον πρωταγωνιστή. Μια ποικιλία ανθεκτική στο ξηρό κλίμα αλλά και σε εδάφη άγονα, από την οποία παράγονταν και η ρετσίνα, το «κεχριμπάρι των φτωχών» όπως την έλεγαν.

«Προωθούμε τον οινοτουρισμό ως ενιαίο σύνολο εμπειρίας στην Αττική» ανέφερε η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για τον Τουρισμό στην Περιφέρεια Αττικής Ελένη Δημοπούλου, στο πλαίσιο ημερίδας για τους «Δρόμους του Κρασιού» που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της 34ης Philoxenia.

Όπως η ίδια επισήμανε, ο αγροτουρισμός σε κάποιες περιοχές της Αττικής συνδέεται με τον πολιτιστικό τουρισμό, ακόμη και με τον τουρισμό πολυτελείας.

«Κοστολογούνται πακέτα και πωλούνται στην αγορά, για να ζήσει ο επισκέπτης μια εμπειρία 1 ή 2 ημερών» ανέφερε στην παρουσίασή της η κα. Δημοπούλου, για τους «Δρόμου του Κρασιού της Αττικής» προσθέτοντας ότι ο τουρίστας που θα επιλέξει ένα τέτοιο πακέτο, θα γευτεί ποικιλίες, θα μάθει για την ιστορία του αμπελώνα, μπορεί και να πάρει μέρος στην καλλιέργεια, θα γευματίσει, θα αγοράσει φιάλες κρασιού, και σε περιπτώσεις θα διανυκτερεύσει και σε κάποιον ξενώνα που λειτουργεί στην περιοχή, αν και όπως ανέφερε «στην Αττική δεν έχουμε οινοποιεία με ξενώνες».

Οινοτουρισμός

Το παράδειγμα της Napa Valley

Σ’ ότι αφορά την ανάπτυξη του οινοτουρισμού στην Ατττική, η κα. Δημοπούλου αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Napa Valley, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, απ’ όπου ξεκίνησε αυτό το είδος τουρισμού, το 1975, εξελίχθηκε πολύ γρήγορα και αυτή τη στιγμή φιλοξενούνται περί τα 3,5 εκατ. τουρίστες ετησίως, ξοδεύοντας 400 δολάρια, τη βραδιά, μονάχα για το ότι έχει σχέση με το κρασί.

«Στην Αμερική ταξιδεύουν για τον οινοτουρισμό 27 εκατ. τουρίστες, στην Ιταλία και τη Γαλλία 5 εκατ. Εμείς, δεν το προβάλλουμε σωστά όλο αυτό το κομμάτι» ανέφερε στην ομιλία της η κα. Δημοπούλου, στην εκδήλωση για τους «Δρόμους του Κρασιού» που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Να σημειώσουμε ότι η περιοχή Napa Valley στο βόρειο τμήμα της Καλιφόρνια διαθέτει πάνω από 400 οινοποιεία, η δε κύρια ποικιλία που παράγεται είναι το Cabernet Sauvignon αλλά και το Zinfandel κ.ά. Υπάρχουν φιλόξενοι ξενώνες και ξενοδοχεία για διαμονή, και δραστηριότητες όπως οινοτουριστικά tour, βόλτα με αερόστατο για πανοραμική άποψη των αμπελώνων και της περιοχής, οινογνωσίες βεβαίως κ.ά.

Οινοτουρισμός

Γαστρονομία /διασκέδαση

Αξιοσημείωτος είναι ένας από τους λόγους που επισκέπτεται την Αθήνα ο τουρίστας, και μετά το πολιτιστικό ενδιαφέρον που βρίσκεται στην πρώτη θέση, η γαστρονομία/διασκέδαση είναι ο δεύτερος λόγος επιλογής της Αθήνας.

Όπως αναφέρθηκε, στα στοιχεία αυτά που καταγράφηκαν για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού, για το 2018, ύστερα από έρευνα που πραγματοποιήθηκε μεταξύ Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, σε 1.450 ερωτηματολόγια, το 34% σε ηλικίες 18-30 επιλέγει την Αθήνα για γαστρονομία, το 30% στις ηλικίες 30-50 και το 24% πάνω από 50 ετών.

Η εικόνα που προβλήθηκε στις οθόνες, κατά τη διάρκεια της ημερίδας, με ένα ζευγάρι να δειπνεί, να απολαμβάνει ένα ποτήρι κρασί με φόντο τη φωτισμένη Ακρόπολη ήταν άκρως δελεαστική.

Τέλος, η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για τον Τουρισμό στην Περιφέρεια Αττικής Ελένη Δημοπούλου, επισήμανε ότι ο οινοτουρισμός, συνδέει τη γεωργική παραγωγή με τον τριτογενή τομέα, φέρει οικονομική ανάπτυξη καθώς και επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Σύστησε το νέο cluster που δημιουργήθηκε μέσα στο 2018, συμπεριλαμβάνοντας οινοπαραγωγούς, ταξιδιωτικά γραφεία, ΜΜΕ, με την ονομασία «Attica Wine & Food Experience», και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η δημιουργός του cluster Μαρία Αλιφραγκή, και ιδιοκτήτρια επί δεκαετίες ταξιδιωτικού γραφείου στο κέντρο της Αθήνας, «στόχος μας είναι μέσω των συνεργιών, να διαφημίσουμε το προϊόν μας, τις οινοτουριστικές διαδρομές μας στο εξωτερικό».

Να σημειώσουμε, ότι ο αμπελώνας της Αττικής σήμερα αριθμεί 65.000 στρέμματα, είναι ο μεγαλύτερος της Ελλάδας, βρίσκεται δίπλα στον αστικό ιστό και στο διεθνές αεροδρόμιο των Αθηνών, και διαθέτει 13 επισκέψιμα οινοποιεία, εκ των οποίων τα 7 πιστοποιημένα. Ο μεγαλύτερος όγκος των οινοποιείων και των αμπελώνων του «Δρόμου του Κρασιού Αττικής» βρίσκεται στην Ανατολική Αττική, ωστόσο αμπέλια και οινοποιεία υπάρχουν και στη Δυτική και στη Βόρεια Αττική. Οι μικρές αμπελουργικές ζώνες, η μεγάλη ηλικία κλημάτων και ο χειρωνακτικός τρύγος είναι σημαντικά  χαρακτηριστικά του. Καλλιεργούνται ελληνικές και ξένες ποικιλίες με προεξάρχον το Σαββατιανό, την ντόπια ποικιλία της Αττικής, που οι ρίζες της χάνονται στα βάθη των αιώνων. Από Σαββατιανό παράγεται και η Ρετσίνα, το φημισμένο κρασί της περιοχής.

ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ