Ηλεκτρικό αυτοκίνητο (pixabay)

Ηλεκτροκίνηση: Αυξάνεται το ενδιαφέρον για ποδήλατα και Ι.Χ - Δύο αιτήσεις για ΤΑΧΙ

Μέσα σε τρία 24ωρα έχουν απορροφηθεί 2,3 εκατομμύρια ευρώ από τα 45 εκατομμύρια του συνολικού προυπολογισμού επιδότησης για το 2020

Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η δράση για την ηλεκτροκίνηση του υπουργείου Περιβάλλοντος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», καθώς μέσα σε τρία 24ωρα έχουν απορροφηθεί 2,3 εκατομμύρια ευρώ από τα 45 εκατομμύρια του συνολικού προϋπολογισμού επιδότησης για το 2020.

Ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ και ΙΧ οδηγούν την κούρσα των επιδοτήσεων με τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων για αυτά τα δύο είδη να βρίσκονται στην κορυφή. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε διάστημα τριών ημερών πουλήθηκαν 199 αυτοκίνητα που αγοράστηκαν από φυσικά πρόσωπα και όχι εταιρείες.

Τα ποδήλατα σταθερά καταλαμβάνουν το 80% των πωλήσεων και σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος, Κωστή Χατζηδάκη «Αυτό μπορεί να εκπλήσσει κάποιους, όχι όμως εμένα. Έχουν αλλάξει τα πρότυπα με τα οποία κινείται κυρίως η νέα γενιά, η οποία εδώ και χρόνια έχει αγκαλιάσει το ποδήλατο και όπως φαίνεται θα κάνει το ίδιο και με το ηλεκτρικό ποδήλατο» συμπληρώνοντας ότι η συγκεκριμένη δράση «δεν είναι για κάποιες ελίτ, αλλά για όλον τον κόσμο γιατί είναι και μια οικολογική δράση που αφορά όλους τους πολίτες».

Παρά την αποδοχή σε αυτού του είδους τα οχήματα όμως, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μόλις δύο είναι οι αιτήσεις που έγιναν για την αγορά αμιγώς ηλεκτροκίνητων ταξί, μιας κατηγορίας επαγγελματικών οχημάτων που θεωρείται από τις πλέον ρυπογόνες και λόγω του μέσου όρου ηλικίας τους. Υπενθυμίζεται ότι πλέον το όριο ηλικίας των ταξί είναι από 18 - 21 χρόνια σε Αττική και Θεσσαλονίκη ανάλογα με τον κυβισμό τους και έως 24 χρόνια στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Η ιδιαίτερα χαμηλή προσέλευση των αυτοκινητιστών ταξί στο πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης, πάντως, δε θα πρέπει να αιφνιδιάζει, δεδομένου ότι ο κλάδος είχε προειδοποιήσει ότι μία δράση που θα απαιτούσε τέτοιου ύψους επένδυση από επαγγελματίες, οι οποίοι ουσιαστικά υπολειτουργούν και εξαιτίας του κορονοϊού, είναι αδύνατο να προσελκύσει το ενδιαφέρον των ιδιοκτητών ταξί.

Παρόλα αυτά η ανανέωση του στόλου των ταξί αποτελεί ζήτημα πρώτης προτεραιότητας για το κυκλοφοριακό ειδικά των μεγάλων αστικών κέντρων δεδομένου ότι τον προσεχή Μάρτιο του 2021 λήγει η αναστολή υποχρέωσης αντικατάστασης αυτοκινήτου και τίθενται σε ισχύ τα όρια ηλικίας αυτοκινήτων ταξί που ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Ως αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες ταξί είναι υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο τους. «Αλλά αυτό είναι - οικονομικά- ανέφικτο. Το 2020 είναι μια δύσκολη χρονιά και στο σύνολό του ο κλάδος μας προσπαθεί να αποφύγει την χρεωκοπία. Πόσο μάλλον να βρει χρήματα για να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο» είχε πει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ταξί, Θύμιος Λυμπερόπουλος με τον κλάδο να εκτιμά τη μείωση του τζίρου από 70% έως και 90% κατά περίπτωση.

Ο ίδιος έχει ταχθεί υπέρ της ηλεκτροκίνησης σημειώνοντας, πάντως, ότι επί του παρόντος είναι απλησίαστες οι τιμές των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και για ένα ταξί που κοστίζει 40.000 ευρώ με επιδότηση 8.000 ευρώ, είναι αδύνατο να γίνει αντικατάσταση. Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία μορφή επιδότησης που αφορούσε μαζικά τον κλάδο των ταξί ήταν το 2003 ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, περίοδος κατά την οποία είχαν αντικατασταθεί περί τα 6.500 ταξί. Η Ομοσπονδία έχει ζητήσει την επιδότηση για την αγορά καινούριου ή μεταχερισμένου οχήματος, χωρίς ωστόσο κάτι τέτοιο να έχει αποφασιστεί.

Ο νόμος για την ηλεκτροκίνηση προβλέπει επιδότηση έως 8.000 ευρώ για αμιγώς ηλεκτρικά ταξί, ενώ απαιτεί υποχρεωτική απόσυρση του κυκλοφορούντος οχήματος, η οποία «επιβραβεύεται» με μπόνους 2.500 ευρώ.

Οι επιδόσεις του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος έως σήμερα το πρωί είχε καταγραφεί:

  • Απορρόφηση από τον προυπολογισμό: 2.300.000 €
  • Συνολικός τζίρος: 21.130.000
  • Φορτιστές: 68
  • ΑΜΕΑ για αυτοκίνητα: 5

Αναλυτικά έως τώρα έχουν γίνει αιτήσεις για:

  • 309 δίκυκλα/τρίκυκλα (L1ea-L7)

  • 13 Επαγγελματικά οχήματα van (Ν1 BEV)

  • 1 Επαγγελματικό όχημα van (Ν1 PHEV)

  • 1.908 Ηλεκτρικά Ποδήλατα 1.908 (ποσοστό 78,49%)

  • 199 Ι.Χ. επιβατικά Αυτοκίνητα (M1 ΒΕV)

  • 2 για ΤΑΞΙ αμιγώς ηλεκτρικό

Η γεωγραφική κατανομή των αιτήσεων έχει ως εξής:

  • Αττική : 39,73%
  • Θεσσαλονίκη : 12,42%
  • Ηράκλειο : 6,86%
  • Λοιπή Νησιωτική χώρα : 9,14% (ΣΥΝΟΛΟ ΜΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟ 17%)

ΣΥΝΟΛΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

  • 215 (περίπου το 25% του υφιστάμενου στόλου)
  • Φυσικά πρόσωπα : 143
  • Εταιρικά :72

Επιπλέον στο ΗELP DESK της δράσης είχαν γίνει 2811 κλήσεις, οι οποίες έλαβαν τηλεφωνικές απαντήσεις και είχαν αποσταλεί 875 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα οποία έλαβαν γραπτές απαντήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις για τη δράση ηλεκτροκίνησης υποβάλλονται στις διευθύνσεις :

kinoumeilektrika.ypen.gr

kinoumeilektrika.gov.gr

Η λειτουργία του Help Desk δέχεται κλήσεις από τις 10.00 - 22.00 προκειμένου να εξυπηρετεί τους ενδιαφερόμενους.

Τα τηλέφωνα επικοινωνίας είναι:

2131513640, 2131513643, 2131513797, 2131513124 2131513139

Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν τα ερωτήματα τους ηλεκτρονικά στη διεύθυνση :

[email protected]

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ