Το µοντέλο που θα απογειώσει τις ελληνικές εξαγωγές

Το µοντέλο που θα απογειώσει τις ελληνικές εξαγωγές

Τελευταία Ενημέρωση
Κλειδί η δηµιουργία µεγαλύτερων επιχειρηµατικών σχηµάτων αλλά και οι συνεργασίες των παραγωγών

Στη συνεργασία των παραγωγών και στη δηµιουργία µεγαλύτερων σχηµάτων βρίσκεται το «κλειδί» για την «εκτόξευση» των ελληνικών εξαγωγών, σύµφωνα µε έρευνα της ΕΥ Ελλάδος για λογαριασµό του ΕΒΕΑ (Εµπορικό και Βιοµηχανικό Επιµελητήριο Αθηνών). Παράλληλα, όπως επισηµαίνεται στην έρευνα, χρειάζεται να αρθούν συγκεκριµένα εµπόδια που σήµερα υπονοµεύουν την προσπάθεια των Ελλήνων εξαγωγέων να διευρύνουν τα µερίδιά τους στις διεθνείς αγορές, µεταξύ των οποίων η γραφειοκρατία, η έλλειψη ρευστότητας και η υπέρογκη εταιρική φορολογία. Εκτιµάται ότι οι διαρθρωτικές µεταρρυθµίσεις που θα επέτρεπαν στην Ελλάδα να φτάσει το µέσο επίπεδο ΕΕ/ΟΟΣΑ ως προς τις ηµέρες εξαγωγών, θα µπορούσαν να οδηγήσουν σε αύξηση των εξαγωγών κατά 33%, που θα ισοδυναµούσε σε ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 3-5%.

«Ενώ οι εξαγωγικές µας επιδόσεις έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, η σηµαντική µείωση του κόστους εργασίας δεν µετουσιώθηκε, στον βαθµό που θα έπρεπε, σε ουσιαστική αύξηση µεριδίου αγοράς στο διεθνές εµπόριο. Μια σειρά από εσωτερικά και εξωτερικά εµπόδια στέκονται στον δρόµο των επιχειρήσεων, στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν τις διεθνείς αγορές» ανέφερε ο κ. Τάσος Ιωσηφίδης, εταίρος και επικεφαλής του Τµήµατος Χρηµατοοικονοµικών Συµβούλων της ΕΥ Ελλάδος.

Η µελέτη της EY καταλήγει σε µια σειρά από προτάσεις για µέτρα και δράσεις που µπορούν να δώσουν στην Ελλάδα την απαραίτητη ώθηση, για να βελτιώσει τις εξαγωγικές της επιδόσεις. Ειδικότερα χρειάζεται µεταξύ άλλων να δηµιουργηθεί ένα απλό και σταθερό φορολογικό σύστηµα, να δοθούν φορολογικά κίνητρα για την ενίσχυση των εξαγωγικών επιχειρήσεων και τις επανεπενδύσεις, να επιταχυνθεί η διεκπεραίωση των νοµικών εκκρεµοτήτων, να χρηµατοδοτηθούν µε ευνοϊκούς όρους οι εξαγωγικές επιχειρήσεις και να χαραχθεί µια εθνική στρατηγική για την εξωστρέφεια. «Κλειδί» για την ενίσχυση των εξαγωγών παραµένει η ανάγκη µεγέθυνσης (scale up) των επιχειρήσεων. Ο κατακερµατισµός της παραγωγικής βάσης και η µέχρι σήµερα αδυναµία των µικρών και πολύ µικρών επιχειρήσεων να αποκτήσουν την κρίσιµη µάζα, ή να προχωρήσουν σε συνεργασίες, συµπράξεις ή συγχωνεύσεις, παραµένει η βασική αιτία της έλλειψης εξωστρέφειας.

Μόλις 273 εταιρείες

Δεν είναι τυχαίο ότι οι ελληνικές εξαγωγές στηρίζονται σε λίγες µεγάλες επιχειρήσεις: 273 επιχειρήσεις πραγµατοποιούν το 50% των εξαγωγών, ενώ οι πέντε µεγαλύτερες εξ αυτών καλύπτουν το 25,9% των εξαγωγών. Η επίτευξη µεγαλύτερων µεγεθών για τις ελληνικές επιχειρήσεις θα ενισχύσει την παραγωγικότητά τους µέσα από οικονοµίες κλίµακας, θα τους επιτρέψει να επενδύσουν στην έρευνα και την τεχνολογία και να προσελκύσουν εξειδικευµένο προσωπικό, και θα ενισχύσει τη διαπραγµατευτική τους θέση. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, υπογραµµίζει πως «η ενίσχυση της εξωστρέφειας αποτελεί βασική στρατηγική επιλογή στο πλαίσιο του στόχου για αλλαγή του παραγωγικού υποδείγµατος της οικονοµίας, για τη διαµόρφωση συνθηκών ταχύτερης και διατηρήσιµης ανάπτυξης, µετά την κρίση» και προσθέτει πως «τα τελευταία χρόνια, µέσα σε ένα αντίξοο οικονοµικό περιβάλλον, έχουµε δει τις εξαγωγές προϊόντων να αυξάνονται σταθερά»

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ