• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Συναγερμός στα Καλύβια για σακούλα με εκρηκτικό μηχανισμό κάτω από αυτοκίνητοΔικηγορικός Σύλλογος Αθηνών: Ο Ανδρέας Κουτσόλαμπρος νέος πρόεδρος - Πήρε 61% στον δεύτερο γύροΤρομακτικό τροχαίο στην Αμφίκλεια: Συγκρούστηκαν δύο νταλίκες και ένα ΙΧΕπιμένουν οι αγρότες της Κρήτης παρά τις κατηγορίες για εγκληματική οργάνωση - Κλείνουν ξανά το αεροδρόμιο Ηρακλείου
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Παιδεία   ┋   23.01.2020 20:39
Νικολίτσα Τρίγκα
Νικολίτσα Τρίγκα

Εκπαιδευτικό Ρεπορτάζ

«Βόμβα» μεγατόνων ρίχνει ο ΔΟΑΤΑΠ στο υπουργείο Παιδείας για τα πτυχία κολεγίων

Ο Οργανισμός παρείχε στην υπουργό Παιδείας επιχειρήματα αντίκρουσης, στην προειδοποιητική επιστολή της Ε.Ε. για την αναγνώριση πτυχίων εκπαιδευτικών από κολέγια  

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
(copyright: flickr.com)
(copyright: flickr.com)

«Βόμβα» μεγατόνων ρίχνει ο ΔΟΑΤΑΠ στο υπουργείο Παιδείας για τα πτυχία των κολεγίων. Σκληραίνει η κόντρα του υπουργείου Παιδείας με τα κόμματα της αντιπολίτευσης και την εκπαιδευτική κοινότητα  για το «επίμαχο» άρθρο 50, το οποίο επιτρέπει την είσοδο αποφοίτων κολεγίων στην εκπαίδευση, μετά την επιστολή του ΔΟΑΤΑΠ, που ήρθε στη δημοσιότητα και αφορά τα επιχειρήματα της Ελλάδας απέναντι στις απαιτήσεις της Κομισιόν για την αναγνώριση των συγκεκριμένων πτυχίων.

Ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ), είχε ενημερώσει με επιστολή του την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, (και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εξωτερικών), στις 20 Σεπτεμβρίου 2019, σχετικά με το πρόβλημα, που υπάρχει με τις απαιτήσεις της Κομισιόν και μάλιστα της παρείχε επιχειρήματα αντίκρουσης, στην προειδοποιητική επιστολή της Ε.Ε. για την αναγνώριση πτυχίων εκπαιδευτικών από κολέγια. Όπως φαίνεται, όμως, από τις τρέχουσες εξελίξεις, -δηλαδή τη διάταξη που προωθεί η κυβέρνηση για την αποδοχή πτυχίων των κολεγίων- η υπουργός δεν έλαβε υπόψη αυτά τα επιχειρήματα. Ο ΔΟΑΤΑΠ, στην επιστολή του, μεταξύ άλλων αναφέρει, ότι:

Ζητήματα, τα οποία σχετίζονται με το είδος της αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων, την οποία κρίνει αναγκαία ο Έλληνας νομοθέτης για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση, είναι εξεταστέα υπό το πρίσμα της απαίτησης από αυτόν αυξημένων ακαδημαϊκού χαρακτήρα ιδιοτήτων ή προσόντων τόσο από τους κατόχους ημεδαπών όσο και από τους κατόχους αλλοδαπών τίτλων, ζήτημα το οποίο, επίσης, ανάγεται στην αποκλειστική αρμοδιότητά του.

Στην πολυσέλιδη αναφορά του ο Οργανισμός υπογραμμίζει επίσης ότι:

Α. Φορείς όπως τα Κολέγια του ν. 3696/2008, όπως ισχύει, συνιστούν στο πλαίσιο της ελληνικής νομοθεσίας φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης. Κατά συνέπεια, δεν θα μπορούσε να αναγνωρισθεί από τον ελληνικό Οργανισμό αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας, ως χρόνος σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, χρόνος σπουδών ο οποίος πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα σε τέτοιο φορέα διότι τούτο θα συνιστούσε καταστρατήγηση των παραγράφων 5 και 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος, οι οποίες διέπουν την αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας στην Ελλάδα [ΣτΕ 1469/2016 (Ολομ), 546/2016, 2615–2618/2015, 775/2015 (επταμ.), 775/2015 (επταμ), 2154/2014, 1698/2013, 691/2013 (Ολομ.), 3451/2011, 567/2010 (επταμ.) 1412/2011, 2550/2009, 1452/2008, 1680/1999, 3457/1998 (Ολομ.), 1890/1992, 2274/1990 (Ολομ.)]. Οι σχετικές με την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων Οδηγίες δεν αφορούν την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων σπουδών. Η παγίως και διεθνώς αποδεκτή διάκριση μεταξύ της αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή πρόσβασης σε επάγγελμα τα οποία πιστοποιούνται από τίτλους σπουδών της αλλοδαπής καθώς επίσης και το ότι ο καθορισμός των προσόντων που απαιτούνται για την άσκηση επαγγέλματος εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του εθνικού νομοθέτη έχει διατυπωθεί σε σχετική νομολογία του ΣτΕ. Άλλωστε η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων εντάσσεται στην αρμοδιότητα άλλων Συμβουλίων.

Β.  «...οι ρυθμίσεις του ν. 3328/2005, όπως ισχύει, και οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στην αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλων προς τους απονεμόμενους από τα ΑΕΙ της ημεδαπής και επομένως ανάγονται στην εσωτερική οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος των σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, δεν υπεισέρχονται σε παράβαση διατάξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για τον λόγο αυτό άλλωστε έχει κριθεί ότι οι σχετικές με την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων Οδηγίες δεν αφορούν την αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών.  

Όπως αναφέρει ο ΔΟΑΤΑΠ, η παγίως και διεθνώς αποδεκτή διάκριση μεταξύ της αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή πρόσβασης σε επάγγελμα τα οποία πιστοποιούνται από τίτλους σπουδών της αλλοδαπής καθώς επίσης και το ότι ο καθορισμός των προσόντων που απαιτούνται για την άσκηση επαγγέλματος εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του εθνικού νομοθέτη έχει διατυπωθεί σε σχετική νομολογία του ΣτΕ.

Γ.  Επιπροσθέτως, οι δράσεις των οργάνων της ΕΕ δεν μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα τον συντονισμό των εθνικών νομοθεσιών στο πλαίσιο της αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας καθώς αυτή εμπίπτει στην κατά την παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου αποκλειστική αρμοδιότητα των κρατών μελών.  Κατά συνέπεια οποιαδήποτε παρέμβαση στο ν. 3328/2005 - ο οποίος σε συνδυασμό με το άρθρο 16 παρ. 5 και 8 του Συντάγματος αποτελούν την ελληνική νομοθεσία η οποία διέπει την αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας - προς τον σκοπό αντιμετώπισης ζητημάτων τα οποία αφορούν στην από επαγγελματικής άποψης εξέταση αλλοδαπών τίτλων και τα οποία ανέκαθεν ενέπιπταν στις αρμοδιότητες άλλων οργάνων της ελληνικής Πολιτείας, θα συνεπαγόταν ανεπίτρεπτη παραβίαση των παραπάνω διατάξεων του Συντάγματος».

Διαβάστε ακόμη

Ξεσηκωμός των αγροτών με νέα μπλόκα και αποκλεισμούς - Ο χάρτης με όλες τις κινητοποιήσεις

Βολές Καραμανλή κατά κυβέρνησης για υποκλοπές και «προσχηματικές» Εξεταστικές - Τι είπε για τη Δημοκρατία

Ηχηρό μήνυμα Σαββίδη για ακαδημίες, έργα ανάπτυξης και την επόμενη μέρα: «Οποιος έχει το DNA του ΠΑΟΚ, δεν μπορεί να χαίρεται με τη δεύτερη θέση»

Παντελής Παντελίδης: Βγήκαν οι αποζημιώσεις για το θανατηφόρο τροχαίο - Τι ποσά θα λάβουν Αρναούτη και Κυριάκου

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • υπουργείο Παιδείας
  • ΔΟΑΤΑΠ
  • κολέγια
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr