Το πρόγραμμα του... ακέφαλου Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

Το πρόγραμμα του... ακέφαλου Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

Τελευταία Ενημέρωση
Εμπλοκή στον διορισμό της καλλιτεχνικής διευθύντριας, Ζωής Ζενιώδη. Προβληματισμός για τις επετειακές εκδηλώσεις του 2020. «Εκ των έσω» ετοιμάστηκε το πρόγραμμα Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2019

«Ακέφαλο» παραμένει εδώ και πέντε μήνες το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός της νέας περιόδου ολοκληρώθηκε… εκ των έσω. Η προκήρυξη για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή έγινε τον περασμένο Ιανουάριο, ολοκληρώθηκε τον Μάιο, αλλά η πιανίστρια-αρχιμουσικός, Ζωή Ζενιώδη, που επιλέχθηκε, δεν έχει ακόμη αναλάβει τα καθήκοντά της. Ο διορισμός της «σκοντάφτει» σε ένα σοβαρό πρόβλημα που προέκυψε για τη διαδικασία του διαγωνισμού και η νέα ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού καλείται είτε να ξεπεράσει τον…σκόπελο -πράγμα που δεν φαίνεται να είναι εύκολο- είτε να προκηρύξει ξανά τη θέση.

Ο χρόνος, ωστόσο, πιέζει ασφυκτικά, καθώς, εκτός τον προγραμματισμό των εκδηλώσεων, πλησιάζει και η επετειακή χρονιά, το 2020, που συμπληρώνονται 20 χρόνια από τη λειτουργία του Μεγάρου και δεν έχει ακόμη δρομολογηθεί κάτι. «Εκ των έσω», λοιπόν, και χάρη στην φιλοτιμία των εργαζομένων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης ετοιμάστηκε ένα πλούσιο πρόγραμμα 40 εκδηλώσεων για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2019, με άξονα τη μουσική και στόχο να φέρουν το κοινό σε επαφή με μεγάλες παραγωγές, πρωτοποριακές παραστάσεις, ενδιαφέρουσες θεματικές και σπουδαίους καλλιτέχνες.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης θα σηκώσει το βάρος της συμφωνικής μουσικής, καθώς θα παρουσιάσει μια συναυλία με έργα Σοστακόβιτς και Μάλερ (27/9), το περίφημο «Γερμανικό Ρέκβιεμ» του Μπραμς (18/10), τη συμφωνική σουίτα «Πλανήτες» του Χολστ στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για όλη την οικογένεια (1/11), αλλά και τη «Θέα από τον Όλυμπο» του Τζων Ψαθά, ενός από τους επιφανέστερους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες της Διασποράς (8/11).

koth.jpeg
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

Σταθερή τα τελευταία χρόνια είναι η παρουσία και της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης (ΣΟΔΘ). Αυτήν τη σεζόν θα δοκιμαστεί σε κάτι αρκετά διαφορετικό παρουσιάζοντας αγαπημένα τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη και συμπράττοντας μαζί του (23/10), ενώ θα συνοδεύσει και πλειάδα από παιδιά-θαύματα στην πρώτη παρουσίασή τους σε μεγάλο κοινό (16/12).

Την εμφάνισή της, όμως, θα κάνει, όπως πάντα, και η MOYSA - Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, που μαζί με το σύνολο εγχόρδων «Ροτόντα» θα παρουσιάσει ένα όμορφο πρόγραμμα με τις «Τέσσερις εποχές» του Αντόνιο Βιβάλντι και τις «Τέσσερις εποχές του Μπουένος Άιρες» του Άστορ Πιατσόλα (2/11). Παράλληλα, στην καθιερωμένη χριστουγεννιάτικη συναυλία της θα συμπράξει τόσο με τη ΣΟΔΘ, όσο και με την ESGYO, δηλαδή την ορχήστρα νέων του El Sistema Greece, ενός προγράμματος που κάνει πράξη την κοινωνική συμπερίληψη παιδιών και νέων ανεξαρτήτως καταγωγής, γλώσσας και θρησκείας (30/12).

moysa_orestis_koyrakis.jpeg
ΜΟΥΣΑ @ΟΡΕΣΤΗΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ

Στην ενότητα μουσική δωματίου, ξεχωρίζει η παράσταση «The forty finger experience», για την οποία συνενώνουν τις καλλιτεχνικές δυνάμεις τους τέσσερις κορυφαίοι Έλληνες πιανίστες με διεθνή σταδιοδρομία και αναγνώριση: οι Γιάννης Βακαρέλης, Κυπριανός Κατσαρής, Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης (μέχρι πρότινος υπεύθυνος καλλιτεχνικού προγράμματος και πλέον διευθυντής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης) και Αχιλλέας Γουάστωρ (20/11). Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει βέβαια στο 3ο Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής, την εξαιρετικά επιτυχημένη διοργάνωση του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του διεθνούς τσελίστα Δήμου Γκουνταρούλη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το διήμερο αφιέρωμα στον Νίκο Σκαλκώτα, σε επιμέλεια του επίκουρου καθηγητή του ΑΠΘ Κώστα Χάρδα (7-8/12).

Πέραν της κλασικής μουσικής, το κοινό θα απολαύσει τον Ιταλο-Ελβετό αρπιστή Raoul Moretti σε ένα αντισυμβατικό πρόγραμμα με άρπα, ηλεκτρονικά μουσικά στοιχεία και βίντεο (10/10), το ιταλικό a capella συγκρότημα Mezzotono που παρουσιάζει ένα πλούσιο πρόγραμμα με ιταλικά τραγούδια δίχως κανένα άλλο όργανο παρά μόνο την ανθρώπινη φωνή (15/12), το εορταστικό χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα με την Ορχήστρα Πνευστών και την Τζαζ Ορχήστρα του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ (19/12), αλλά και μια επίσης χριστουγεννιάτικη συναυλία με παραδοσιακά κάλαντα από τη Νεανική Χορωδία του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης (20/12). Ξεχωριστή εκδήλωση η συναυλία-αφιέρωμα στη Στέλλα Χασκίλ, μια σπουδαία λαϊκή φωνή με αξεπέραστο ρεπερτόριο, το ενδιαφέρον για την οποία αναζωπυρώνεται ξανά τα τελευταία χρόνια (28/9).

stella_haskil.jpeg
ΣΤΕΛΛΑ ΧΑΣΚΙΛ

Η όπερα επιστρέφει στο Μέγαρο με τη «Νυχτερίδα» του Γιόχαν Στράους του νεότερου, σε μια μεγάλη και κεφάτη παράσταση με την υποστήριξη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και με τη συμμετοχή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (μουσική διεύθυνση Μιχάλης Οικονόμου). Η πιο λαμπερή βιεννέζικη οπερέτα μεταφέρεται από τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Ευκλείδη στην Αθήνα της δεκαετίας του ’60, σε μια νέα παραγωγή της πολυσυζητημένης παράστασης που είχε ανεβεί από τη Λυρική Σκηνή πριν από πέντε χρόνια (5, 8, 11, 13/12).

Δύο από τις πλέον συζητημένες θεατρικές παραστάσεις των τελευταίων ετών θα φιλοξενηθούν στο Μέγαρο στο πλαίσιο των Δημητρίων: η ριζοσπαστική περφόρμανς «Revolt Athens» με θέμα την Ελλάδα της κρίσης (7/10) και η κυβερνοπάνκ όπερα «Το Σπήλαιο» που βασίζεται στην ομώνυμη αλληγορία του Πλάτωνα (7, 8/10), και οι δύο από την Έλλη Παπακωνσταντίνου και το ODC Ensemble. Επιπλέον, και πάλι στα Δημήτρια, θα παρουσιαστεί η παράσταση-περφόρμανς «Real Magic», που θεωρείται η καλύτερη δουλειά της ομάδας Forced Entertainment, ενός από τα πιο γνωστά σχήματα του βρετανικού πειραματικού θεάτρου (2/10).

Παράλληλα, θα προβληθούν μαγνητοσκοπημένες προβολές θρυλικών παραστάσεων του Εθνικού Θεάτρου της Μεγάλης Βρετανίας, με έργα όπως «Ο Βασιλιάς Ληρ», «Ο Φραγκεστάιν», κ.ά.

Δύο από τα διασημότερα μπαλέτα όλων των εποχών, σε μουσική του αξεπέραστου Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, παρουσιάζονται φέτος στη σκηνή του Μεγάρου, ιδωμένα ωστόσο από δύο εντελώς διαφορετικές οπτικές: ενώ λοιπόν η «Λίμνη των κύκνων» παρουσιάζεται σε μια νέα, ανατρεπτική χορογραφία και σκηνοθεσία από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και τον Κωνσταντίνο Ρήγο (4, 5, 6/10), η παραγωγή του St. Petersburg Festival Ballet με την «Ωραία κοιμωμένη» επιμένει περισσότερο στο κλασικό πνεύμα του ρωσικού μπαλέτου, προσαρμοσμένο βέβαια στις σύγχρονες αισθητικές ανάγκες (19, 20, 21, 22, 23/12).

i_limni_ton_kyknon.jpeg
Η ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΚΥΚΝΩΝ
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ