Ρόμα: Όσκαρ σκηνοθεσίας για τον ύμνο του Κουαρόν στις οικιακές βοηθούς
Αλφόνσο Κουαρόν (AP Images)

Ρόμα: Όσκαρ σκηνοθεσίας για τον ύμνο του Κουαρόν στις οικιακές βοηθούς

Ο Αλφόνσο Κουαρόν νικητής των Oσκαρ και η πορεία του από τον Χάρι Πότερ και τις Μεγάλες Προσδοκίες στο Ρόμα.

Ο Αλφόνσο Κουαρόν κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για το «Ρόμα», το ασπρόμαυρο, προσωπικό ταξίδι αναμνήσεων του σκηνοθέτη από το Μεξικό. Πρόκειται για τον πρώτο δημιουργό που κερδίζει το συγκεκριμένο βραβείο με μια ασπρόμαυρη, ξενόγλωσση, ισπανόφωνη ταινία.

Ο Μεξικανός σκηνοθέτης έχει ήδη κερδίσει ένα Όσκαρ Σκηνοθεσίας, για το «Gravity», το 2014. «Ποτέ δεν θα βαρεθώ να βρίσκομαι εδώ!» είπε ο Αλφόνσο Κουαρόν, ευχαριστώντας τις δύο πρωταγωνίστριές του, τους συνεργάτες του, την Ακαδημία, το Μεξικό και την οικογένειά του. Ο περσινός νικητής του Όσκαρ Σκηνοθεσίας, ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, ήταν εκείνος που απένειμε το βραβείο στον Κουαρόν. Ο περσινός νικητής με τη «Μνήμη του νερού» είπε πριν απονείμει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. «Όλοι οι φετινοί υποψήφιοι έκαναν ταινίες με πάθος, να είστε περήφανοι». Και επισημαίνει ότι δεν κρυφοκοίταξε, παρότι διαγωνιζόταν ο στενός του φίλος Αλφόνσο Κουαρόν, ο οποίος και κέρδισε τελικά το Όσκαρ Σκηνοθεσίας.  

Βασισμένος στις εμπειρίες της παιδικής του ηλικίας στην Πόλη του Μεξικού, ο Κουαρόν στο «Ρόμα» επικεντρώνεται στην καθημερινή ρουτίνα μας μεσοαστικής οικογένειας και της οικιακής βοηθού της κατά τη διάρκεια ενός έτους που θα αλλάξει δραματικά τις ζωές τους. Συνυποψήφιοι του για το βραβείο ήταν ο Γιώργος Λάνθιμος («Ευνοούμενη»), ο Σπάικ Λι («BlacKkKlansman: H Παρείσφρηση»), ο Πάβελ Παβλικόφσκι («Ψυχρός Πόλεμος»), και ο Ανταμ ΜακΚέι («Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»).

Αλφόνσο Κουαρόν - Σπούδασε φιλοσοφία και σκηνοθέτησε Χάρι Πότερ

Γιος πυρηνικού φυσικού, ο Αλφόνσο Κουαρόν γεννήθηκε στην πόλη του Μεξικού το 1961. Σπούδασε φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Μεξικού και σκηνοθεσία στο Centro Universitario de Estudios Cinematográficos. Ξεκίνησε την καριέρα του δουλεύοντας στην τηλεόραση του Μεξικού αρχικά ως τεχνικός κι έπειτα ως σκηνοθέτης τηλεταινιών.

Το 1991 γύρισε την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους «Ο Άπι(α)στος Θωμάς» (Sólo con tu pareja) μια κωμωδία με θέμα το σεξ, που πραγματεύεται τη ζωή ενός γυναικά επιχειρηματία που μετά τη σεξουαλική του επαφή με μια νοσοκόμα πιστεύει ότι έχει προσβληθεί από τον ιό του AIDS. Αυτή η ταινία ήταν η αιτία που τον προσέλαβε ο Σίντνεϊ Πόλακ για να σκηνοθετήσει ένα επεισόδιο της σειράς «Fallen Angels».

Το 1995, o Κουαρόν γύρισε την πρώτη του αμερικανική ταινία με τίτλο «Η Μικρή Πριγκίπισσα» (A Little Princess, 1995), μεταφορά της κλασικής νουβέλας της Φράνσις Χότζσον Μπουρνέτ, ενώ δυο χρόνια αργότερα σκηνοθέτησε τη μεταφορά του κλασικού μυθιστορήματος του Ντίκενς «Μεγάλες Προσδοκίες» προσαρμοσμένη στη σύγχρονη εποχή με πρωταγωνιστές τους Ήθαν Χοκ, Γκουίνεθ Πάλτροου και Ρόμπερτ Ντε Νίρο.

Υπήρξε υποψήφιος πρώτη φορά για το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου το 2001 με την ταινία «Y tu mamá también» και το 2003 σκηνοθέτησε το τρίτο μέρος της σειράς ταινιών Χάρι Πότερ, με τίτλο «Ο Χάρι Πότερ και ο Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν» (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban).

Από το Gravity στο Roma

Το 2006 ο Κουαρόν σκηνοθέτησε την ταινία «Τα Παιδιά των Ανθρώπων» (Children of Men, 2006) βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Π. Ντ. Τζέιμς με πρωταγωνιστές τους Τζούλιαν Μουρ, Κλάιβ Όουεν και Μάικλ Κέιν, η οποία έλαβε δυο υποψηφιότητες για Όσκαρ. Το 2010, ο Κουαρόν ξεκίνησε την ανάπτυξη της ταινίας «Gravity», μιας δραματικής περιπέτειας στο διάστημα με πρωταγωνιστές τους Σάντρα Μπούλοκ και Τζορτζ Κλούνεϊ. Η ταινία τιμήθηκε με Χρυσή Σφαίρα Σκηνοθεσίας και κέρδισε επτά βραβεία Όσκαρ - μεταξύ των οποίων και Όσκαρ Σκηνοθεσίας για τον Κουαρόν.

Το 2018 κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στο φεστιβάλ της Βενετίας για την ταινία «Roma» και η ταινία ξεκίνησε μια θριαμβευτική πορεία. Το Ρόμα είναι μια επιστολή αγάπης και μνήμης στις γυναίκες που τον μεγάλωσαν και την ταραγμένη χώρα, μέσα και έξω από τους τοίχους του σπιτιού του. Ταινία αυτοβιογραφική, περιγράφει τη ζωή σε ένα μεσοαστικό σπίτι τη «νέα» δεκαετία του '70, στο Μεξικό. Ο γιατρός μπαμπάς και η (με σπουδές βιοχημείας) οικοκυρά μαμά βιώνουν το χωρισμό τους, αλλά συγκαλυμμένα, μυστικά. Τα τέσσερα παιδιά και η γιαγιά αναπληρώνουν το θόρυβο, τις ταραχές και τα παιχνίδια. Όλα περνούν από τα χέρια κι από τα μάτια της Κλέο, της μιας από τις δυο υπηρέτριες του σπιτιού. Πιτσιρίκα κι η ίδια, στα πρόθυρα ενός αρραβώνα ίσως, φροντίζει για όλα και για όλους, παρηγορεί, αγκαλιάζει, φέρνει φαγητά, μαζεύει το τραπέζι και τα ρούχα, καθαρίζει, παρατηρεί. Κανείς δεν παρατηρεί την ίδια την Κλέο, παρά μόνο η κάμερα κι εμείς.

View this post on Instagram

@yalitzaapariciomtz gets in the mood for the show.

A post shared by The Academy (@theacademy) on

Το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν είναι η πρώτη ταινία παραγωγής Netflix που βγαίνει στις αίθουσες, μία μέρα πριν από την πρεμιέρα της στη streaming πλατφόρμα.

Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ