Skip to main content
ΝΕΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο υπερβολικός ύπνος βλάπτει σοβαρά την υγεία!
Φωτογραφία: Pixabay

Ο υπερβολικός ύπνος βλάπτει σοβαρά την υγεία!

Τελευταία Ενημέρωση
Οι ειδικοί συνιστούν περίπου επτά με οκτώ ώρες ύπνου, διαφορετικά αυξάνεται ο κίνδυνος θανάτου και καρδιαγγειακών νοσημάτων

Η έλλειψη ύπνου, όπως έχει αποδειχθεί, έχει άμεση σχέση με καρδιακά προβλήματα ενώ μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε εγκεφαλικά επεισόδια. Η ερώτηση όμως που τίθεται είναι η εξής: Πόσο ύπνο χρειάζόμαστε για να είμαστε υγιείς; Οι συνιστώμενες ώρες ύπνου για ενήλικες είναι από έξι έως οκτώ ώρες τη νύχτα. Ο ύπνος για περισσότερες ώρες συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου και καρδιαγγειακών παθήσεων, σύμφωνα με μια διεθνή μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο στο επιστημονικό περιοδικό European Heart Journal.

Εξετάζοντας τα δεδομένα 21 χωρών, η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται περισσότερο από το συνιστώμενο ανώτατο όριο των οκτώ ωρών αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών καρδιαγγειακών συμβάντων, όπως εγκεφαλικού επεισοδίου ή καρδιακής ανεπάρκειας, καθώς και το ρίσκο θανάτου κατά 41% .

Η ομάδα, με επικεφαλής τον Chuangshi Wang, διδακτορικό φοιτητή στο McMaster στο Peking Union Medical College στην Κίνα, τόνισε επίσης τον αυξανόμενο κίνδυνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

«Η ημερήσια υπνηλία συνδέθηκε με τους αυξημένους κινδύνους μείζονος καρδιαγγειακού επεισοδίου και θανάτου σε εκείνους με [περισσότερες από] έξι ώρες ύπνου τη νύχτα, αλλά όχι σε εκείνους που είχαν κοιμηθεί [λιγότερο από] 6 ώρες τη νύχτα», δήλωσε ο Wang.

Σε όσους υποτροπίαζαν, «ο ημερήσιος ύπνος φαινόταν να αντισταθμίζει την έλλειψη ύπνου τη νύχτα και να μετριάζει τους κινδύνους», εξήγησε ο Wang.

Προηγούμενες μελέτες σε αυτό το θέμα πραγματοποιήθηκαν κυρίως στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ιαπωνία. Η νέα μελέτη δημιουργεί μια συνολική εικόνα, αλλά πρόκειται για ευρήματα παρατήρησης, που σημαίνει ότι η αιτία αυτής της συσχέτισης παραμένει άγνωστη.

«Παρόλο που τα ευρήματα ήταν πολύ ενδιαφέροντα δεν αποδεικνύουν σχέση αιτίου και αποτελέσματος», δήλωσε η Julie Ward, προϊσταμένη στην καρδιολογική πτέρυγα στο British Heart Foundation, η οποία δεν συμμετείχε στη μελέτη.

Η έλλειψη ύπνου -λιγότερο από έξι ώρες- αποδείχθηκε ότι αυξάνει τους κινδύνους αυτούς κατά 9% σε σύγκριση με τους ανθρώπους που είχαν κοιμηθεί για έξι έως οκτώ ώρες, αλλά αυτό το εύρημα δεν θεωρήθηκε στατιστικά σημαντικό από την ομάδα.

Το 2014, 35,2% των Αμερικανών ενηλίκων ανέφεραν ότι δεν κοιμούνταν τις απαιτούμενες ώρες και συγκεκριμένα ο ύπνος τους είχε διάρκεια λιγότερο από επτά ώρες τη νύχτα, σύμφωνα με το CDC.

capture.jpg

Τα ευρήματα της έρευνας για όσους δεν είχαν κοιμηθεί τις συνιστώμενες ώρες αποδείχθηκαν στατιστικά ασήμαντα, καθώς μεγαλύτερος κίνδυνος παρατηρήθηκε σεεκείνους των οποίων ο ύπνος είχε διάρκεια μεγαλύτερη των 8 ωρών.

Εσείς πόσες ώρες κοιμάστε;

ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ