Νέα Αριστερά: Ποιος παρενέβη και άλλαξε η σύνθεση της επιτροπής για τα Όσκαρ;
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Απαντήσεις αναφορικά με το ζήτημα που προέκυψε με την επιτροπή επιλογής της ελληνικής υποψηφιότητας για τα Όσκαρ θέτει η Νέα Αριστερά με ανακοίνωσή της.
Συγκεκριμένα η Νέα Αριστερά κάνει λόγο για φιάσκο του Υπουργείου Πολιτισμού και αναρωτιέται ποιος παρενέβη και με ποιο σκοπό προκειμένου να αλλάξει η σύνθεση της επιτροπής, γεγονός που πυροδότησε πλήθος αντιδράσεων αλλά και απόσυρση ταινιών από την διαδικασία.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Νέας Αριστεράς:
Για μια ακόμη φορά, πολλοστή στην τελευταία πενταετία, το Υπουργείο Πολιτισμού καταφέρνει να φέρει απέναντί του την καλλιτεχνική κοινότητα και να προκαλέσει καταγγελίες για μεθοδεύσεις και αντιθεσμική συμπεριφορά.
Το νέο φιάσκο του ΥΠΠΟ αφορά τους ανθρώπους του κινηματογράφου και έφτασε στην κορύφωσή του σήμερα, όταν οι παραγωγοί και σκηνοθέτες 20 από τις 23 ταινίες που κατέθεσαν υποψηφιότητα για να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στα βραβεία Όσκαρ (κατηγορία Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους) αποφάσισαν να αποσυρθούν από τη διαδικασία δηλώνοντας ότι αρνούνται να συμπράξουν «σε αδιαφανείς ενέργειες, που απαξιώνουν τον ελληνικό κινηματογράφο και τους επαγγελματίες του».
Είχαν προηγηθεί καταγγελίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και των κινηματογραφικών σωματείων, σύμφωνα με τις οποίες το ΥΠΠΟ είχε προτείνει σε 4 μέλη της κινηματογραφικής κοινότητας να συμμετάσχουν στην επιτροπή, εκείνα είχαν αποδεχτεί την πρόταση και είχαν λάβει λινκ για να δουν τις ταινίες, ενώ στη συνέχεια έλαβαν νέα επιστολή που τους ενημέρωνε πως όλα τα προηγούμενα έγιναν «εκ παραδρομής», με το ΥΠΠΟ να ανακοινώνει λίγες ώρες αργότερα επιτροπή με άλλη σύνθεση.
Μετά την καταγγελία παραιτήθηκε μέλος της δεύτερης επιτροπής, αρνούμενο να νομιμοποιήσει τις εν λόγω μεθοδεύσεις.
Ποιος παρενέβη και άλλαξε η σύνθεση της επιτροπής;
Με ποιο σκοπό;
Είχε η παρέμβαση αυτή οποιαδήποτε σχέση με κάποια από τις διαγωνιζόμενες ταινίες;
Τα ερωτήματα της Ακαδημίας και των Σωματείων ήταν εύλογα και απαιτούσαν θεσμικές απαντήσεις.
Αλλά η (μη) απάντηση του υφυπουργού Πολιτισμού κ. Ιάσωνα Φωτήλα έριξε απλώς λάδι στη φωτιά και εξέθεσε ακόμη περισσότερο το ΥΠΠΟ, αφού επιχείρησε να φορτώσει τις ευθύνες σε υπάλληλο, για την οποία έχει κινηθεί μάλιστα κατά τα λεγόμενά του πειθαρχικός έλεγχος, και επικαλέστηκε τη Διαύγεια (σαν να μην ήταν απαραίτητη η προηγούμενη συνεννόηση της επίσημης ανακοίνωσης).
Και καλά ο κ. Φωτήλας είναι καινούργιος στο Υπουργείο και μάλλον αγνοεί τις διαδικασίες, δεν βρέθηκε ωστόσο κάποιος από τους έμπειρους της Μπουμπουλίνας να τον προστατεύσει από τις σκανδαλώδεις αυτές ενέργειες αλλά και από την άτσαλη διαχείριση της κρίσης;
Είναι δυνατόν να διασύρεται η χώρα στη διεθνή κινηματογραφική κοινότητα και να χάνεται στο εσωτερικό η όποια αξιοπιστία των θεσμών και του Υπουργείου (εντάξει, δεν είναι, βέβαια, η πρώτη φορά);
Το πάγιο αίτημα της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου να αναλάβει εκείνη τη διαδικασία επιλογής της ελληνικής εκπροσώπησης στα Όσκαρ μοιάζει η δέουσα και αξιόπιστη λύση μετά το φιάσκο και τα υπουργικά παρατράγουδα.
Πώς κατέληξε στη Βουλή ο αστυνομικός που κακοποιούσε τα παιδιά του: Το «μέσο» και η παραμονή του στη θέση παρά τον «γκρίζο» του φάκελο
«Αλέξης Γρηγορόπουλος πάντα παρών»: Μαζική η πορεία για τα 16 χρόνια από τη δολοφονία του
Παρέλαση διαδοχικών κακοκαιριών: Σε αυτές τις περιοχές θα «χτυπήσουν» τα έντονα φαινόμενα τις επόμενες ώρες
Οι Αμερικάνοι ψήφισαν για τέταρτη χρονιά την Ελλάδα ως τον «Καλύτερο Τουριστικό Προορισμό»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr