Skip to main content

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Οικονομία: Η εξωστρέφεια απαιτεί νέα στρατηγική
Ανάσα για τους θαλασσοδαρμένους (Eurokinissi/Φανή Τρυψάνη)

Οικονομία: Η εξωστρέφεια απαιτεί νέα στρατηγική

Ερευνα της διαΝΕΟσις, η οποία βασίστηκε σε πρόσφατα στοιχεία (του β’ εξαµήνου του 2018) από 19.720 επιχειρήσεις και 2.694 προϊόντα, αποτύπωσε τις δυνατότητες αλλά και τις αδυναµίες του ελληνικού εξαγωγικού τοµέα

Μία απλή καταγραφή των βασικών χαρακτηριστικών των ελληνικών εξαγωγών αρκεί για να διαµορφώσει η πολιτεία τη στρατηγική η οποία θα δώσει ώθηση στην εξωστρέφεια.

Το εξαγωγικό µοντέλο της Ελλάδας συνθέτουν η υπερβολική συµµετοχή των υπηρεσιών (50%) στο σύνολο των εξαγωγών, η µεγάλη εξάρτηση των εξαγωγών αγαθών από τα πετρελαιοειδή (32%) και η χαµηλή συµµετοχή στις συνολικές εξαγωγές του βιοµηχανικού τοµέα (κατά 24%) και του γεωργικού τοµέα (κατά 10%).

Η Ελλάδα εξάγει κυρίως σε γειτονικές χώρες µε χαµηλό εισόδηµα, καθώς, σύµφωνα µε στοιχεία του 2015, το 75% των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων έκαναν εξαγωγές στις φτωχότερες γειτονικές χώρες.

Τι εµποδίζει όµως την περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών; Από πλευράς πολιτείας αυτές εντοπίζονται σε δυσλειτουργίες του δηµόσιου τοµέα (µεταξύ των οποίων η υπολειτουργία αρµόδιων φορέων, η έντονα γραφειοκρατική εξαγωγική διαδικασία, η καθυστέρηση επιστροφής ΦΠΑ), στην υψηλή φορολογία και τις συνεχόµενες µεταβολές του νοµοθετικού πλαισίου (250 φορολογικά νοµοσχέδια από το 1975 και µετά), στην έλλειψη πρόσβασης σε τραπεζικό δανεισµό και στο κόστος ασφάλισης των εξαγωγών και στην αδυναµία άσκησης πολιτικών προώθησης των προϊόντων στις ξένες αγορές. Εκ µέρους των επιχειρήσεων εντοπίζεται έλλειµµα ανταγωνιστικότητας των προϊόντων που εξάγουν λόγω αδυναµίας δηµιουργίας ισχυρού branding και διαφοροποίησης των ίδιων των προϊόντων, υψηλό κόστος παραγωγής, περιορισµένα δίκτυα πώλησης του εξωτερικού και µικρό µέγεθος εταιρειών.

Πώς µπορούν να ξεπεραστούν αυτά τα εµπόδια; Μεταξύ άλλων προτείνεται η βελτίωση των υποδοµών και του δικτύου µεταφορών, η αξιοποίηση των διπλωµατικών υπηρεσιών για την υποστήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων και η βελτίωση του θεσµικού πλαισίου της δηµόσιας διοίκησης. Από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εστιάσουν σε διαφοροποιηµένα προϊόντα και υπηρεσίες, στρατηγικό branding, καθώς και σε συνεργασίες µε δίκτυα εξωτερικού, µεγάλες αλυσίδες και άλλες εξαγωγικές επιχειρήσεις. Μένει να περάσουµε από τη θεωρία στην πράξη… 

ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ