Στοιχεία του ΣΥΡΙΖΑ δείχνουν ότι απουσιάζουν από τις τάξεις 7 στους 10 μαθητές
copyright: APimages

Στοιχεία του ΣΥΡΙΖΑ δείχνουν ότι απουσιάζουν από τις τάξεις 7 στους 10 μαθητές

Τελευταία Ενημέρωση
Το ποσοστό των μαθητών που απουσιάζει από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια πλησιάζει το 60% ενώ σε κάποιες περιοχές το ποσοστό των απόντων φτάνει ή υπερβαίνει το 70%.

Tα σχολεία άνοιξαν, αλλά οι μαθητές ....λείπουν από τις σχολικές τάξεις,φαινόμενο,που αναμένεται να παρατηρηθεί από την επόμενη Δευτέρα και στα νηπιαγωγεία και δημοτικά. Το υπουργείο Παιδείας δεν δίνει επίσημα στοιχεία, σχετικά με την προσέλευση των μαθητών στα γυμνάσια και λύκεια, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία, που δόθηκαν από τον κ. Τάκη Κατσαρό, συνεργάτη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ το ποσοστό των μαθητών που απουσιάζει από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια πλησιάζει το 60% ενώ σε κάποιες περιοχές το ποσοστό των απόντων φτάνει ή υπερβαίνει το 70%.  Παρόμοια είναι η εικόνα και στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπου μόνο το 50% των μαθητών έχει επιστρέψει κανονικά στις σχολικές αίθουσες. Την ίδια ώρα, ένα μεγάλο μέρος των μαθητών που απουσιάζει από τα σχολεία έχει μείνει και εκτός τηλεκπαίδευσης, καθώς όπως εξηγεί, ο κ. Κατσαρός, οι καθηγητές βρίσκονται πλέον στα σχολεία με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον αν συνεχιστεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. 

Σύμφωνα με τον κ. Κατασαρό για το μεγαλύτερο μέρος τών  400.000 μαθητών που απουσιάζουν, έχει σχεδόν καταρρεύσει η  τηλεκπαίδευση την οποία ελάμβαναν πριν ανοίξουν τα σχολεία, συνεπώς, απέχουν κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κι αυτό γιατί οι καθηγητές βρίσκονται πλέον στο σχολείο τους τις ώρες που μέχρι πρόσφατα διενεργούνταν η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οπως μάλιστα επισημαίνει ο κ. Κατσαρός «η αυτοδοξαζόμενη υπουργός Παιδείας οφείλει απαντήσεις για την κατάσταση αποσύνθεσης που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με δική της ευθύνη. Με πάνω από 400.000  μαθητές εκτός κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας με τις Υπεύθυνες Δηλώσεις που επέτρεψε η κυβέρνηση αυτή κάνοντας νόμιμη την αποφυγή του σχολείου. Στην ουσία πρόκειται για «Ανεύθυνες Δηλώσεις» που φέρουν τις υπογραφές Μητσοτάκη- Κεραμέως. Και, επειδή, η υπουργός συνηθίζει να αποφεύγει τον κοινοβουλευτικό έλεγχο και να φυγομαχεί, αφήνοντας αναπάντητες τις ερωτήσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και άλλων κομμάτων, ας αποτολμήσει να δώσει απαντήσεις στο μέγα πολιτικό πρόβλημα των ανοιχτών, πλην άδειων από μαθητές σχολείων».

Η θέση του υπουργείου Παιδείας

Το υπουργείου Παιδείας απο την ώρα που άνοιξαν τα σχολεία για τη Γ΄λυκείου και στη συνέχεια για τα γυμνάσια και τις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου δεν θέλησε  να δώσει  επίσημα και συγκεκριμένα στοιχεία ανα περιοχή και βαθμίδα εκπαίδευσης, σχετικά με τον αριθμό των μαθητών, που επέστρεψαν στις τάξεις. Η υπουργός κ. Κεραμέως αρκέστηκε να δηλώσει σε συνέντευξή της, οτι «τα ποσοστά παρακολούθησης στο γυμνάσιο και στις τάξεις του λυκείου, πλην Γ΄ λυκείου που είναι ένα ιδιαίτερο καθεστώς- κυμαίνονται περίπου μεταξύ 60 και 70%, κατά προσέγγιση». Μάλιστα υπεραμύνθηκε της απόφασης για το άνοιγμα των σχολείων λέγοντας οτι «θεωρούμε  κρίσιμο τα παιδιά να επανέλθουν στον φυσικό τους χώρο στο σχολείο. Δεν υπάρχει επαναφορά στην κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία. Τα παιδιά του δημοτικού έχουν μείνει εκτός δομών ήδη 3 μήνες. Μελέτες έχουν δείξει ότι εκτός σχολείου υπάρχει μια σημαντική επίπτωση στην εξέλιξη των παιδιών... πνευματική εξέλιξη, κοινωνική, ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη. Έχουν ανοίξει τα πάντα πλέον. Τα παιδιά είναι έξω παίζουν χωρίς κανόνες και μέτρα. Πολύ καλύτερο να βρίσκονται στο σχολείο όπου τηρούνται τα μέτρα και θα μάθουν να ζουν στη νέα κανονικότητα, από την στιγμή που έχουμε δει ότι η αποκλιμάκωση των μέτρων δεν έχει οδηγήσει σε αύξηση». 

Κυριάκος Μητσοτάκης

Ανάλογη θέση εξέφρασε και ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι «από τη στιγμή που μας το εισηγήθηκαν οι ειδικοί, έπρεπε να πάω με τη γνώμη των ειδικών, παρότι αναγνωρίζω ότι στην κοινή γνώμη εξακολουθεί να υπάρχει μία καχυποψία. Αν πήγαινα, με τις δημοσκοπήσεις, δεν θα προέβαινα σε μία τέτοια κίνηση και θα θεωρούσα ότι κάνουμε αυτό το οποίο είναι ασφαλές. Αν υπάρχει ένας γονιός, μία οικογένεια που για ειδικούς λόγους δεν πρέπει να στείλει το παιδί στο σχολείο, δεν θα το κάνει. Μην έχουμε αυταπάτες. Το ίδιο συνέβη και με τα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου. Θα είναι όμως η εξαίρεση, δεν θα είναι ο κανόνας. Επομένως,θα ήθελα  να ενθαρρύνω τους γονείς, εκτός αν υπάρχουν, προφανώς ειδικοί λόγοι στο νοικοκυριό, να μην φοβηθούν να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο»

Μουσικά Σχολεία

Από 15 έως 30 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι  εξετάσεις εισαγωγής  εισαγωγής των υποψηφίων μαθητών για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία. Οι γονείς - κηδεμόνες των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής οφείλουν να υποβάλουν μία αίτηση, μόνο στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής τους μέχρι 5 Ιουνίου 2020 . Τα Θέματα στα οποία αξιολογούνται οι υποψήφιοι μαθητές για την εγγραφή τους στην Α ́ τάξη Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου είναι: Ρυθμός, Ακουστική ικανό-τητα, Φωνητική ικανότητα, και προαιρετικά ένα Μουσικό Όργανο (ευρωπαϊκό ή παραδοσιακό), σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής. Κάθε ένα από τα θέματα αυτά αξιολογείται χωριστά από τους βαθμολογητές στην εικοσάβαθμη κλίμακα. Η βαθμολογία του κάθε βαθμολογητή καταχωρίζεται σε ειδικό φύλλο εξέτασης υποψηφίου που φέρει την ονομασία και τη σφραγίδα του Μουσικού Σχολείου και υπογράφεται από τον βαθμολογητή και τον Πρόεδρο της Ε.Ε. Το άθροισμα των βαθμών των πέντε (5) βαθμολογητών, ανά εξεταζόμενο θέμα, αποτελεί τον τελικό βαθμό του θέματος αυτού με άριστα το εκατό (100). Το άθροισμα του συνολικού αριθμού μονάδων που συγκέντρωσε ο υποψήφιος διαιρούμενο δια του τρία (3), για τους υποψηφίους που εξετάζονται μόνο στα τρία υποχρεωτικά θέματα και, κατ’ αντιστοιχία, δια του τέσσερα (4), για όσους επιλέγουν να εξεταστούν και σε Μουσικό Όργανο, αποτελεί τον τελικό βαθμό κατάταξης του υποψηφίου σε πίνακα».

H Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας συντάσσει Οδηγίες που αφορούν στη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων μαθητών και τις διαβιβάζει στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ. η οποία τις αποστέλλει στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Μουσικού Σχολείου.

Η Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης αποστέλλει τις οδηγίες στο Διευθυντή του Μουσικού Σχολείου προκειμένου να τις παραδώσει στον Πρόεδρο της Επιτροπής Επιλογής (Ε.Ε.) ή, εφόσον συγκροτηθεί Γενική Επιτροπή Επιλογής (Γ.Ε.Ε.), στον Πρόεδρο της Γ.Ε.Ε.».

Καλλιτεχνικά Σχολεία

Για την επιλογή των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α ́ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων, συγκροτείται/ούνται για κάθε Καλλιτεχνικό Σχολείο και για κάθε μια από τις κατευθύνσεις Επιτροπή/πές Επιλογής Μαθητών (Ε.Ε.Μ.), με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Καλλιτεχνικού Σχολείου. Οι Επιτροπές Επιλογής Μαθητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία είναι τριμελείς και αποτελούνται από καθηγητές (μόνιμους, αναπληρωτές, ωρομίσθιους) του Καλλιτεχνικού Σχολείου ή όμορου σχολείου ή σχολής, εκπαιδευτικού ιδρύματος, Α.Ε.Ι., οι οποίοι διδάσκουν μαθήματα Καλλιτεχνικής Παιδείας ή Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου της αντίστοιχης ειδικότητας ή Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής Καλλιτεχνικής Παιδείας. Με την απόφαση της συγκρότησης ορίζεται και ο Πρόεδρος της Επιτροπής. Σε περίπτωση συμμετοχής Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή Μέλους της Επιστημονικής Επιτροπής Καλλιτεχνικής Παιδείας, αυτός ορίζεται ως Πρόεδρος.

Ειδικότερα, η συγκρότηση των επιτροπών έχει ως εξής:

α) Στην Κατεύθυνση Εικαστικών Τεχνών: Τρεις (3) εκ- παιδευτικοί κλάδου ΠΕ08 - Καλλιτεχνικών Μαθημάτων ως μέλη και ένας (1) εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου ως γραμματέας.

β) Στην Κατεύθυνση Θεάτρου – Κινηματογράφου: Τρεις (03) εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα μαθήματα: Υποκριτικής - Αυτοσχεδιασμού, Αγωγής Προφορικού Λόγου και Κινηματογράφου ή/και άλλοι πληρούντες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για να διδάξουν τα ανωτέρω μαθήματα (ειδικά για τα μαθήματα Υποκριτικής – Αυτοσχεδιασμού, Αγωγής Προφορικού Λόγου εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ91.01 και ΠΕ91.02) ως μέλη και ένας (1) εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου ως γραμματέας.

γ) Στην Κατεύθυνση Χορού: Δύο (2) εκπαιδευτές ή άλλοι διδάσκοντες: Κλασσικό Χορό, Σύγχρονο Χορό και ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ11 - Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα Παραδοσιακού χορού ως μέλη και ένας (1) εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου ως γραμματέας. Επίσης, ορίζεται ένας/μια διδάσκων/ουσα το μάθημα χορού για την επίδειξη ασκήσεων και για το αρχικό ζέσταμα.

Όλες οι παραπάνω επιτροπές έχουν και ένα αναπληρωματικό μέλος που ορίζεται με την ίδια απόφαση.

Οι υποψήφιοι μαθητές των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων αξιολογούνται και βαθμολογούνται και από τα τρία (3) μέλη της Επιτροπής Επιλογής Μαθητών. Ο γραμματέας δεν έχει δικαίωμα βαθμολόγησης.

Ο Διευθυντής του Καλλιτεχνικού Σχολείου ή ο αναπληρωτής του έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διοικητική στήριξη της διαδικασίας επιλογής.»

 

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020 - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ