Μιλάς στο κινητό; Χάνεις το δίπλωμα
Αυξημένα τα πρόστιμα αν μιλάτε στο κινητό (EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)

Μιλάς στο κινητό; Χάνεις το δίπλωμα

Τελευταία Ενημέρωση

Μείωση των προστίμων για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατά 40% αλλά και αυστηροποίηση των ποινών, οι οποίες θα φτάνουν έως και τη δια βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης σε περιπτώσεις υποτροπής σε παραβάσεις που σχετίζονται με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων, στις οποίες άλλωστε διατηρούνται τα υψηλά πρόστιμα, περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την αναθεώρηση του ΚΟΚ, το οποίο κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή. Επιπλέον διαχωρίζει τις παραβάσεις ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας και εισάγει εισοδηματικά κριτήρια στον καταλογισμό των προστίμων.

Με το ίδιο σχέδιο νόμου ρυθμίζεται το τοπίο για τις μεταφορές με εταιρείες διαμεσολάβησης, όπως είναι η Beat και η Uber, οι οποίες πλέον υποχρεώνονται να αδειοδοτηθούν, να διαθέτουν εταιρεία ή υποκατάστημα στην Ελλάδα και νόμιμο εκπρόσωπο, να φορολογούνται βάσει της κείμενης νομοθεσίας και να καταχωρίζουν σε ειδικό μητρώο οχήματα και συνεργαζόμενους οδηγούς ή συμβόλαια συνεργασίας.

Αναλυτικά για τις τροχαίες παραβάσεις, αυτές χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας (χαμηλή, μεσαία και υψηλή), με τα ενιαία πρόστιμα να φτάνουν έως τα 100 ευρώ για την πρώτη κατηγορία, από 101-300 για τη δεύτερη και από 301-600 για την τρίτη. 

Οι παραβάσεις στο εξής θα διαχωρίζονται και σε αυτές που σχετίζονται με τη συχνή πρόκληση ατυχημάτων αλλά και την αντικοινωνική οδική συμπεριφορά. 

Οι παραβάσεις που θα ενταχθούν σε κάθε κατηγορία, θα οριστικοποιηθούν με υπουργικές αποφάσεις που θα ακολουθήσουν, ενώ με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών θα θεσπιστούν εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, βάσει των οποίων το ύψος των προστίμων μπορεί να αυξάνεται έως και στο τριπλάσιο του βασικού ύστερα από διασταύρωση δεδομένων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και των συναρμόδιων δημόσιων φορέων.

Μειώσεις προστίμων έως 40% 

Μέχρι την έκδοση των συγκεκριμένων αποφάσεων θα ισχύσει οριζόντια μείωση των προστίμων για τις παραβάσεις του ΚΟΚ κατά 40% με εξαίρεση όσες σχετίζονται με: Κατανάλωση αλκοόλ, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και STOP, τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, παράλειψη ή πλημμελή σήμανση εργασιών που εκτελούνται στις οδούς και αντικανονική προσπέραση.

Σε περίπτωση υποτροπής του οδηγού στις συγκεκριμένες παραβάσεις (εξαιρουμένης της πλημμελούς σήμανσης για έργα) για τρίτη φορά σε διάστημα πέντε ετών, η άδεια οδήγησης θα αφαιρείται δια βίου.

Επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος για διάστημα 60 ημερών προβλέπεται για τους οδηγούς που εντοπίζονται να μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο χωρίς ασύρματο ακουστικό ή χρήση της ανοιχτής ακρόασης, που παρεμποδίζουν ράμπες ή σταθμεύουν σε θέσεις για ΑμεΑ, που παραβιάζουν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, που δεν φορούν ζώνη ασφαλείας ή κράνος, που δεν χρησιμοποιούν τα ειδικά μέσα προστασίας βρεφών και παιδιών, που πετούν τσιγάρα ή άλλα εύφλεκτα αντικείμενα και ουσίες από το παράθυρο και τους οδηγούς βαρέων οχημάτων που παραμένουν συνεχώς στην αριστερή λωρίδα. Επιπλέον καταργείται η δυνατότητα καταβολής του μισού προστίμου σε περίπτωση πληρωμής του εντός δέκα ημερών, ενώ αδύνατη θα καταστεί η «χαριστική» επιστροφή πινακίδων, καθώς όσες αφαιρούνται, θα καταχωρίζονται σε ειδικό αρχείο του υπουργείου Μεταφορών.

Επίσης, αυστηροποιείται το καθεστώς κυκλοφορίας των τετράτροχων μοτοσικλετών έως 125 κ.ε. Στο εξής θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους, τους οποίους θα μπορούν να διασχίζουν μόνο καθέτως. 

Από την απαγόρευση εξαιρούνται μόνο οι περιπτώσεις που τις «γουρούνες» οδηγούν ΑμεΑ. Επιπλέον, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ στον εκμισθωτή, τον μισθωτή, και τον οδηγό μοτοσικλετών ή οχημάτων σε περίπτωση εκμίσθωσης σε πρόσωπο που δεν έχει την απαιτούμενη άδεια οδήγησης. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο διπλασιάζεται και κατάσχεται η μοτοσικλέτα ή το όχημα με δυνατότητα εκπλειστηριασμού.

Το νομοσχέδιο αυξάνει το κατώτατο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους από τα 50 στα 70 χιλιόμετρα και εισάγει ρυθμίσεις σήμανσης και σηματοδότησης και για την κυκλοφορία των ποδηλάτων.

Άλλες ρυθμίσεις 

Με το ίδιο σχέδιο νόμου ρυθμίζεται και μια σειρά άλλων θεμάτων μεταφορών και συγκεκριμένα: 

  • Οι οδηγοί που φτάνουν το 74ο έτος υποχρεώνονται σε επανεξέταση προσόντων ανά τριετία και όσοι φτάνουν το 80ό ανά διετία. 
  • Θεσπίζεται σε πάγια βάση η επιβολή προστίμου ύψους 150 ευρώ στους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καθυστερήσει τον τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ για τουλάχιστον 6 μήνες. 
  • Προβλέπεται η καταστροφή πινακίδων κυκλοφορίας από την αρμόδια ΔΟΥ μετά την πάροδο διετίας από τη θέση του οχήματος σε ακινησία ή από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης πινακίδων. 

Για την άρση ακινησίας εφόσον οι πινακίδες έχουν καταστραφεί, καταβάλλεται παράβολο 30 ευρώ. Χωρίς την καταβολή τελών μπορούν να υποβάλουν αίτηση διαγραφής οχήματος οι ιδιοκτήτες πλημμυροπαθείς των οποίων τα αυτοκίνητα καταστράφηκαν 
εξαιτίας της θεομηνίας του 2017. 

  • Παρατείνεται έως τις 10 Ιουνίου του 2018 η προθεσμία λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων σταθμών αυτοκινήτων με αντλίες σε ισόγεια κτιρίων με ορόφους, ενώ καταργείται η ελάχιστη απόσταση των 30 μ. από χώρους συνάθροισης κοινού για τα βενζινάδικα υπό προϋποθέσεις και εφόσον ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. 
  • Στον κλάδο των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θεσπίζονται μηχανισμοί ελέγχου και συγκεκριμένες ηλεκτρονικές βεβαιώσεις για την ταξινόμησή τους αλλά και τα πιστοποιητικά ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης, ενώ δημιουργείται ψηφιακό αρχείο οδικών μεταφορών. 
  • Για τα ΚΤΕΛ προβλέπεται η δυνατότητα μετατροπής τους σε ΑΕ εφόσον σ΄ αυτά είναι ενταγμένα μέχρι δώδεκα λεωφορεία. 
  • Αυξάνεται στα 18 από τα 15 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας των αστικών λεωφορείων που τίθενται πρώτη φορά σε κυκλοφορία είτε είναι καινούργια είτε μεταχειρισμένα. 
  • Προβλέπεται η δυνατότητα καταβολής αμοιβής ή αποζημίωσης για τον πρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας μέχρι το ύψος της αμοιβής γ.γ. υπουργείου. 
  • Θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα ακίνητα που έχουν πρόσωπο στο οδικό δίκτυο εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών που έχουν δημιουργηθεί από τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις προηγούμενων ετών για σιδηροδρομικά έργα. 
  • Δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας τουριστικού γραφείου στον ΟΑΣΑ και στην ΟΣΥ. 
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ