Παντζάρια, η κόκκινη υπερδύναμη: Συνταγές, ιδέες και tips

Θρεπτικά, αντιοξειδωτικά και γλυκοφάγωτα, μπαίνουν σε χυμούς και smoothies, σε ντιπ και σε σαλάτες και βάφουν κόκκινα ριζότο, ζύμες, ακόμη και χούμους ή τζατζίκι

Μόλις μάθετε τη θρεπτική αξία των παντζαριών, είμαι σίγουρος πως θα αρχίσετε να τα καταναλώνετε με κάθε δυνατό τρόπο. Είναι γεμάτα από πολύτιμα μεταλλικά άλατα, βιταμίνη C, ποτάσιο, που είναι ένας καλός ηλεκτρολύτης απαραίτητος για τους μυς, και έχουν πολλά αντιοξειδωτικά. Συν τοις άλλοις, βοηθάνε το συκώτι να καθαρίσει από τις τοξίνες. Και ξέρετε πώς θα πάρετε το μέγιστο από όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά; Με έναν ωραίο χυμό παντζαριού. Η γεύση του είναι ιδιαίτερη αν τον δοκιμάσετε για πρώτη φορά, γι’ αυτό συνδυάστε τον με μήλο ή αχλάδι. Πολτοποιήστε τον στο μπλέντερ ή περάστε τον από αποχυμωτή. Στις συνταγές που ακολουθούν σας δίνω μια ωραία ιδέα για ένα θρεπτικό smoothie παντζαριού.

beetroots1b.jpg

Στην αγορά θα βρείτε έτοιμα βρασμένα παντζάρια σε αεροστεγή σακουλάκια, όμως είναι πολύ εύκολο να βράσετε τα φρέσκα παντζάρια και να σερβίρετε και τα φύλλα τους, που είναι εξίσου νόστιμα και θρεπτικά. Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε για να τα μαγειρέψετε σωστά: Κόψτε τα κοτσανάκια τους, αφήνοντας 2-3 εκατοστά πάνω στους βολβούς. Ξεπλύνετέ τα πολύ καλά και βράστε τα για 20-25 λεπτά, δεν χρειάζεται να λιώσουν. Ξεφλουδίστε τα όσο είναι ζεστά και μετά διατηρήστε τα στο ψυγείο. Τα φύλλα τους μαγειρέψτε τα όπως και τα χόρτα. Ρίξτε τα κοτσανάκια πρώτα που είναι πιο σκληρά σε νερό που βράζει, αφήστε τα για 10 λεπτά και μετά ρίξτε και τα τρυφερά φύλλα και βράστε τα για 5 λεπτά ακόμα. Εκτός από πολύ ωραία σαλάτα, με τα φύλλα μπορείτε να κάνετε μια ωραία γέμιση για χορτόπιτα ή τάρτα λαχανικών. Και αν βάψουν τα χέρια σας με το κόκκινο χρώμα τους, τρίψτε τα με λίγο αλάτι και λεμόνι και μετά πλύντε τα καλά με σαπούνι.

Το εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα των παντζαριών

Ο πουρές παντζαριών και το νερό στο οποίο έχουν βράσει χρωματίζει εντυπωσιακά γλυκές και αλμυρές ζύμες, ριζότο ή ζυμαρικά. Για έντονο χρώμα, βράστε δύο μέτριους βολβούς, πολτοποιήστε τους με λίγο νερό (από αυτό που έχουν βράσει) και προσθέστε τους σε ζύμη ψωμιού, σε κέικ, μπισκότα, σε μαρέγκες ή σε ριζότο ή ζύμη για χειροποίητα ζυμαρικά. Αν πολτοποιήσετε ωμά παντζάρια, θα έχετε πιο αδύναμο αποτέλεσμα και πιο ξεβαμμένο κόκκινο χρώμα. Σας προτείνω να παίξετε με το χρώμα τους και σε πιο απρόβλεπτες συνταγές. Φτιάξτε ένα κατακόκκινο σιρόπι με χυμό παντζαριού και ακατέργαστη ζάχαρη για ποτά ή παγωτό ή panckakes, χρωματίστε το τζατζίκι ή το χούμους με κατακόκκινο πουρέ παντζαριών, τρίψτε ωμό παντζάρι σε μια ανάμεικτη σαλάτα για έξτρα γεύση και εντυπωσιακό χρώμα!

3 νόστιμες ιδέες με παντζάρι

  1. Πικάντικο ντιπ με παντζάρια 
    beetrootdips.jpg
    Βάλτε στον πολυκόπτη ή στο μπλέντερ 5 ψημένες κόκκινες πιπεριές (αν χρησιμοποιήσετε πιπεριές στο βάζο, στραγγίστε τες), 100 γρ. καρυδόψιχα, 2 μέτρια βρασμένα παντζάρια ψιλοκομμένα, 1 μικρή καυτερή πιπεριά, 2 σκελίδες σκόρδο, 2 φέτες ψωμί του τοστ, 2 κουταλιές ξίδι, 5-6 κουταλιές ελαιόλαδο και λίγο αλάτι. Πολτοποιήστε τα υλικά και, αν χρειαστεί, προσθέστε 1-2 κουταλιές ελαιόλαδο. Σερβίρετε το ντιπ με κριτσίνια ή με ψημένο χωριάτικο ψωμί.
  2. Σαλάτα με ψητά παντζάρια και πορτοκάλι 
    beetrootsalads.jpg
    Πλύνετε 6 μέτριους βολβούς παντζαριών, πασπαλίστε με λίγο αλάτι και τυλίξτε τον καθένα ξεχωριστά με ένα φύλλο αλουμινόχαρτου. Ψήστε στους 200ο C για 50 λεπτά περίπου. Αφού ψηθούν, ξεφλουδίστε τα παντζάρια και κόψτε τα σε μικρότερα κομμάτια. Χτυπήστε στο μπλέντερ 4 κουταλιές ελαιόλαδο με 4 κουταλιές ξίδι μπαλσάμικο, 1 κουταλάκι βασιλικό, 1 κουταλάκι θυμάρι και μισό κουταλάκι αλάτι, κατά προτίμηση ανθό αλατιού. Κόψτε την ψίχα ενός πορτοκαλιού σε μικρότερα κομμάτια. Ανακατέψτε σε ένα μπολ τα παντζάρια με το ντρέσινγκ. Βάλτε στο πιάτο που θα σερβίρετε ένα σακουλάκι τρυφερή ρόκα, τα παντζάρια, την ψίχα του πορτοκαλιού και σερβίρετε. Πασπαλίστε με σουσάμι ή με τριμμένα αμύγδαλα και, αν σας αρέσουν τα τυριά, προσθέστε και λίγο τριμμένο κατσικίσιο τυρί ή τριμμένη ξυνομυζήθρα.
  3. Smoothie παντζαριού 
    beetrootsmoothies.jpg
    Καθαρίστε και ψιλοκόψτε 2 μέτρια παντζάρια, 1 μπανάνα, 1 μήλο στάρκινγκ και 1 μεγάλο αχλάδι. Βάλτε τα στον κάδο του μπλέντερ, προσθέστε 400 ml γάλα αμυγδάλου ή σόγιας, 2 κουταλιές νιφάδες λιναρόσπορου ή κινόα ή 1 κουταλιά σπόρους chia και πολτοποιήστε τα. Για πιο βελούδινη πηχτή υφή, καθαρίστε από πριν την μπανάνα, κόψτε τη σε φέτες και αφήστε τη στην κατάψυξη για 2 ώρες. Οι ποσότητες που σας δίνω είναι για 2 smoothies.

Φωτογραφίες: Shutterstock

Πηγή: eatme Νοεμβρίου. To eatme κυκλοφορεί την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα με το Έθνος της Κυριακής

eatme_cover_nov.jpg
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ