MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Συναγερμός στην Πυροσβεστική για φωτιά στο Σχηματάρι - Καίγεται μεγάλη έκταση εργοστασίουΤέμπη: Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ έβαλε στο «κάδρο» των ευθυνών τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου - Όσα υποστήριξε στον ανακριτήΚαραμπόλα 58 οχημάτων στην Τουρκία - Δεκάδες τραυματίες και εκατοντάδες εγκλωβισμένοιΘεσσαλονίκη: Επίθεση με μπογιές σε γραφείο του βουλευτή Σιμόπουλου – ΝΔ: Η Δημοκρατία δεν τρομοκρατείταιΑνησυχία στη Λίμνη Κερκίνη: Ξεβράστηκαν εκατοντάδες νεκρά ψάρια στις ακτογραμμές
Homepage |   Ελλάδα   |   16.09.2022 20:10
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Εντατικοποίηση της εργασίας και χαμηλές αποδοχές καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στην επίγεια εξυπηρέτηση των αεροδρομίων

επόμενο άρθροnext-article
Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος (Eurokinissi)
Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος (Eurokinissi)

Κομμένα ρεπό, καθημερινές υπερωρίες και συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίες ανανεώνονται αενάως, ενώ ορισμένες φορές έχουν διάρκεια μόλις ενός μήνα που σημαίνει ότι ο εργαζόμενος όχι μόνο δε δικαιούται αποζημίωσης στην περίπτωση που απολυθεί, αλλά δεν μπορεί να κάνει και τον παραμικρό προγραμματισμό για τη ζωή του, αφού απλά δε γνωρίζει εάν θα έχει δουλειά και τον επόμενο μήνα.

 

Τις συνθήκες αυτές περιγράφουν εργαζόμενοι στην επίγεια εξυπηρέτηση των αεροδρομίων στην Ελλάδα, στο τέλος ενός καλοκαιριού, το οποίο ξεπέρασε κάθε προσδοκία σε επίπεδο τουριστικής κίνησης, χάρις και στις άοκνες προσπάθειες του προσωπικού σε ειδικότητες που μπορεί να μην απολαμβάνουν την αίγλη των ιπταμένων, αλλά που χωρίς αυτούς δε σηκώνεται αεροπλάνο.

Το ζήτημα της εντατικοποίησης της εργασίας σε πολλούς κλάδους που σχετίζονται με τον τουριστικό τομέα, επανήλθε στο προσκήνιο εξαιτίας του θανάτου ενός φορτωτή αποσκευών στο αεροδρόμιο της Αθήνας εν ώρα εργασίας. Ο εργαζόμενος έπαθε ανακοπή, ενώ δούλευε κάτω από ένα αεροσκάφος, ενώ προσφάτως είχε νοσήσει και από κορονοϊό, γεγονός που σύμφωνα με συναδέλφους του, μπορεί να είχε αφήσει σημάδια στον οργανισμό του.

Και μπορεί η Ελλάδα να είχε πολύ καλύτερες επιδόσεις στην αεροπορική εξυπηρέτηση των επιβατών και να έλειψαν από τα αεροδρόμιά της οι εικόνες χάους μεγάλων αεροδρομίων του εξωτερικού με τις δεκάδες πτήσεις να ακυρώνονται καθημερινά και εκατοντάδες να καθυστερούν στο καθένα απ΄αυτά, ωστόσο οι εργαζόμενοι χρειάστηκε να ξεπεράσουν τα όριά τους για να επιτευχθεί ο στόχος.

Η έλλειψη εργατικού δυναμικού που χτύπησε σχεδόν το σύνολο των ειδικοτήτων του κλάδου διεθνώς ως αποτέλεσμα των απολύσεων την περίοδο της πανδημίας και των απαγορευτικών, όταν το αεροπορικό έργο είχε σχεδόν εξαφανιστεί, δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη και την Ελλάδα.

Και εδώ υπήρξαν απολύσεις εργαζομένων, πολλοί εκ των οποίων δεν επέστρεψαν ποτέ καθώς είχαν βρει άλλη απασχόληση, που επέλεξαν να μην εγκαταλείψουν δεδομένου πως ούτε τα ωράρια, ούτε οι αποδοχές στους τομείς του ελέγχου εισιτηρίων, του καθαρισμού, της φόρτωσης αποσκευών είναι ελκυστικά, ενώ και οι συνθήκες εργασίας είναι εξαιρετικά δύσκολες.

«Υπάρχουν εργαζόμενοι που απασχολούνται στις ίδιες εταιρίες επί 4 και 5 χρόνια, αλλά πάντα με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που μπορεί να ανανεώνονται ακόμα και μήνα μήνα. Ο αεροπορικός κλάδος ανήκει στις εξαιρέσεις από την υποχρέωση της μετατροπής των συμβάσεων των εργαζομένων σε αορίστου χρόνου ύστερα από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα» λέει στο «ethnos.gr» ο Μάνος Μυλωνάς, μέλος του Συλλόγου Εργαζομένων της Swissport και των αεροπορικών εταιριών.

 

Ο ίδιος προσθέτει ότι «συνολικά στον κλάδο της επίγειας εξυπηρέτησης η εντατικοποίηση της εργασίας είναι μεγάλη. Ρεπό κόβονται, εργαζόμενοι βρίσκονται να δουλεύουν ακόμα και 10 και 12 ώρες την ημέρα. Βεβαίως όλα αυτά γίνονται με τη συναίνεσή τους, αλλά πόσο εύκολο είναι σε κάποιον να αρνηθεί όταν έχει μπροστά του ανοιχτό το ζήτημα της ανανέωσης της σύμβασής του και όταν ζει από τα 700 – 800 ευρώ που παίρνει ως φορτωτής; Ειδικά φέτος όλες οι εταιρίες αντιμετώπισαν προβλήματα στη στελέχωσή τους».

Οι εργαζόμενοι βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε συζητήσεις προκειμένου να καταλήξουν στις επόμενες κινήσεις τους. Τα προβλήματά τους είχαν άλλωστε συζητηθεί και σε συνεδρίαση με το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου στις αρχές του μήνα, μόλις λίγες ημέρες πριν το τραγικό συμβάν του θανάτου του συναδέλφου τους.

Η μετάβαση στη μετα-κορονοϊό εποχή ήταν δύσκολη

Δύσκολη εξίσωση αποδείχτηκε η μετάβαση στην μετά την πανδημία κανονικότητα και για τις εταιρίες της αεροδρομιακής κοινότητας.

«Το 2020 η κίνηση είχε πέσει κατά 80%. Δεν μπορούσε να δικαιολογήσει την παραμονή όλου του προσωπικού. Το 2021 τα πράγματα ήταν βελτιωμένα και φέτος η κίνηση ανέβηκε απότομα», επισημαίνει ο γενικός διευθυντής της Swissport, Γιάννης Ζέρμας.

Αναφερόμενος στην κατάσταση που είχε διαμορφωθεί, τονίζει ότι χαρακτηρίστηκε και από δύο ιδιαιτερότητες: Ενα ποσοστό περίπου 10% - 15% των εργαζομένων χρειαζόταν κατά διαστήματα να απουσιάζει χωρίς έγκαιρη ειδοποίηση καθώς βρισκόταν θετικό στον κορονοϊό.

Την ιδια στιγμή οι καταστάσεις χάους που διαμορφώνονταν στα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια όπως και σε αυτά της Βόρειας Αμερικής ανέτρεπαν συχνότατα κάθε προγραμματισμό βαρδιών: «Υπήρχαν πολλές πτήσεις που έφταναν με σημαντική καθυστέρηση. Μπορεί να είχαμε προγραμματίσει να εξυπηρετήσουμε σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα 10 πτήσεις και να έφταναν πολλαπλάσιες. Υπήρχε μια πλήρης ανατροπή ακόμα και στα peaks της κίνησης ώρες ώρες. Μπορεί να περίμενες ένα αεροπλάνο στις 9 το βράδυ και αυτό να έφτανε μετά τις 12. Ολα αυτά απαιτούσαν υπερωρίες. Δεν μπορούσαμε να αφήσουμε τα αεροπλάνα χωρίς επίγεια εξυπηρέτηση. Στο εξωτερικό είχαν καταγραφεί πολλές περιπτώσεις που το προσωπικό έφευγε μετά το ωράριό του ανεξαρτήτως της κατάστασης. Στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι έδειξαν απαράμιλλη διάθεση και γι΄αυτό οι επιδόσεις της χώρας μας ήταν αυτές που ήταν», σημειώνει.

 

Ο κ. Ζέρμας παραδέχεται ότι υπάρχει ζήτημα με την έλλειψη προσωπικού: «Είναι έντονο το πρόβλημα εύρεσης προσωπικού. Είμαστε ένας τουριστικός κλάδος, χωρίς τα <τυχερά> του κλάδου. Δε θα πάρει ποτέ ένας φορτωτής ή ένας καθαριστής φιλοδώρημα, όπως για παράδειγμα ο σερβιτόρος. Βγήκαμε από την περίοδο του κορονοιου και δεν είχαμε καθόλου εφεδρείες. Γι΄αυτό και δώσαμε μεγαλύτερες αυξήσεις στο προσωπικό».

Οι εργαζόμενοι, πάντως, μεταδίδουν μία διαφορετική εικόνα για τα ύψη των αποδοχών τους τονίζοντας ότι κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.

Παρόλα αυτά τα αποτελέσματα από τη φετινή σεζόν, η οποία οδεύει προς ολοκλήρωση καταδεικνύουν ότι το σύνολο του κλάδου πάλεψε και δεν οχυρώθηκε πίσω από τα προβλήματά του.

Σκηνές χάους στα ελληνικά αεροδρόμια δεν καταγράφηκαν, τα προβλήματα ήταν ελάχιστα και αυτά οφείλονταν κυρίως σε πτήσεις που έφταναν από το εξωτερικό: «Οι διεθνείς οργανισμοί θεωρούν ότι η απώλεια αποσκευών δεν πρέπει να ξεπερνά το 1 με 2 τοις χιλίοις. Στην Ελλάδα σε αυτή τη δυσκολη χρονιά είμαστε στο 3, την ώρα που μεγάλα αεροδρόμια του εξωτερικού χάνουν 20 βαλίτσες στις 1.000. Κι αυτό όταν στη χώρα μας φτάνουν απ΄έξω ολόκληρα αεροπλάνα χωρίς καμία αποσκευή. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του αεροδρομίου της Ρόδου όπου πριν λίγες ημέρες προσγειώθηκαν δύο αεροπλάνα, στα οποία δεν είχε φορτωθεί καμία αποσκευή προκειμένου προφανώς να μειωθεί η καθυστέρηση των πτήσεων», καταλήγει ο κ. Ζέρμας.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Απάντηση Αθήνας σε Άγκυρα για τη Μειονότητα της Θράκης: «Δεν δεχόμαστε παραινέσεις από την Τουρκία»
  • Δολοφονία στην Καβάλα: Στο στενό περιβάλλον του θύματος στρέφονται οι έρευνες - Τον εκτέλεσαν με καραμπίνα εξ΄ επαφής
  • Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα στο 8μηνο από την εκτίναξη των φορολογικών εσόδων
  • Έκπτωση φυσικού αερίου από τη Ρωσία πήρε η Τουρκία - Τι αναφέρει ο τουρκικός Τύπος
  • Άριελ: Οι συγκινητικές αντιδράσεις μικρών μαύρων κοριτσιών για τη «Μικρή Γοργόνα», οι επικρίσεις και η απάντηση της Halle Bailey
επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • εργατικό δυστύχημα
  • ελληνικός τουρισμός
  • Ελευθέριος Βενιζέλος
  • Ελληνικά αεροδρόμια
  • ειδήσεις τώρα
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!Gowise.gr. Κάνε σύγκριση σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 30.03.2023 11:24
Ρεύμα: Συναγερμός ΑΔΜΗΕ για κίνδυνο μπλακ άουτ το Πάσχα - Συνεδριάζει η ΡΑΕ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 30.03.2023 08:00
ΑΑΔΕ: Ανοίγει ο δρόμος για επιστροφές ΦΠΑ εξπρές - Ποιοι θα μπουν στη «χρυσή» λίστα και θα προηγούνται
MENSHOUSE
Τομ Χανκς, Σκάρλετ Γιοχάνσον, Μάργκοτ Ρόμπι: Αρκεί ένα πλάνο για να καταλάβεις ότι γι’ αυτή την ταινία θα συζητάμε για χρόνια (Vid)
MENSHOUSE
Γκρέμιζε κάθε βίλα κάθε νεοκλασικό: Το τέρας που έκανε την όμορφη Αθήνα μια τσιμεντούπολη

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
30-03-2023 22:27
Σεισμός ανοιχτά της Κρήτης: Αισθητός στο Ηράκλειο - Τα στοιχεία του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου
02
30.03.2023 12:57
Η Hellenic Train επέστρεψε τα χρήματα του εισιτηρίου στους συγγενείς των επιβατών - «Είναι ψυχολογικός βιασμός»
03
30.03.2023 20:34
«Μετατοπίστηκε ο εγκέφαλός της»: Δύσκολες ώρες για την Όλγα που ξυλοκοπήθηκε άγρια από τον σύζυγό της - Τι λένε οι γονείς της
04
29.03.2023 15:50
Θεσσαλονίκη: Νεκρός στο αυτοκίνητό του εντοπίστηκε 57χρονος
05
30.03.2023 23:00
Τέμπη: Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ έβαλε στο «κάδρο» των ευθυνών τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου - Προφυλακιστέος μετά την απολογία του

POPULAR VIDEOS

Κεντρικό δελτίο 30/03/2023
Κεντρικό... | 30.03.2023 20:16
Κεντρικό δελτίο 30/03/2023
Ρωσικό ΥΠΕΞ: Δεν έχει σχέση με δημοσιογραφία η δραστηριότητά του
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 30.03.2023 21:20
Ρωσικό ΥΠΕΞ: Δεν έχει σχέση με δημοσιογραφία η δραστηριότητά του
Γιάννης Ραγκούσης: Ζητώ να ελεγχθώ από την επιτροπή Πόθεν Έσχες
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 30.03.2023 19:46
Γιάννης Ραγκούσης: Ζητώ να ελεγχθώ από την επιτροπή Πόθεν Έσχες
Δημοσίευμα για ακίνητο στην Πάρο – Με εξώδικο απαντά ο Γιάννης Ραγκουσης
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 30.03.2023 19:40
Δημοσίευμα για ακίνητο στην Πάρο – Με εξώδικο απαντά ο Γιάννης Ραγκουσης
Υπόθεση τρομοκρατίας: Στο «μικροσκόπιο» εμβάσματα και η διαδρομή του χρήματος
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 30.03.2023 21:25
Υπόθεση τρομοκρατίας: Στο «μικροσκόπιο» εμβάσματα και η διαδρομή του χρήματος