MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Νερό από… χρυσάφι στο Λαγκαδά: «Έπνιξαν» τους κατοίκους οι λογαριασμοί της ύδρευσης με αυξήσεις έως... 1000% - Τι λένε δήμαρχος και κάτοικοιΕθεάθησαν στα γραφεία του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ Πατέρας και Βίνης παρά τις παραιτήσεις τους: Τι καταγγέλλουν εργαζόμενοι στο ethnos.grΤροχαίο στη Λεωφόρο Κηφισού - Διακοπή κυκλοφορίας στο ρεύμα προς ΛαμίαΦωτιά σε εστιατόριο στη Νέα Σμύρνη: Μαρτυρία υπαλλήλου για εμπρησμό - Απεγκλωβίστηκε ένα μωράκι, στο νοσοκομείο ένας άνδρας
Πρωινή ενημέρωση: Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage |   Ελλάδα   |   14.05.2019 21:26
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Το νέο «πράσινο» µεταφορικό µέσο που κατακτά τις ελληνικές πόλεις έχει φίλους, αλλά και «εχθρούς». Ποιοι είναι οι κανόνες που εισηγείται το υπουργείο Μεταφορών

Ηλεκτρικά πατίνια: Στον δρόμο του Κ.Ο.Κ. - Σήμα, κράνη & τσουχτερά πρόστιμα

επόμενο άρθροnext-article
(Eurokinissi)
(Eurokinissi)

Ως πεζοί ή ως ποδηλατα ανάλογα µε τη µέγιστη ταχύτητα την οποία µπορούν να αναπτύξουν εκ κατασκευής, αναµένεται να αντιµετωπιστούν από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) τα ηλεκτρικά πατίνια, που τον τελευταίο καιρό έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους και στους δρόµους των ελληνικών πόλεων, δηµιουργώντας φίλους αλλά και φανατικούς «εχθρούς».

 

Η αρχική εισήγηση στο υπουργείο Μεταφορών για το µεταβατικό διάστηµα µέχρι την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης βγάζει... εκτός δρόµου τα πατίνια µε µέγιστη ταχύτητα άνω των 6 και έως 25 χιλιοµέτρων την ώρα, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να κυκλοφορούν κατά βάση σε ποδηλατοδρόµους, οι οποίοι όµως είναι είδος εν ανεπάρκεια στην Ελλάδα.

Ωστόσο καµία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόµα, καθώς αναµένονται και τα αποτελέσµατα της συνάντησης εργασίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης που έχει προγραµµατιστεί γι’ αυτήν την εβδοµάδα, µε στόχο να εξετάσει το θέµα των πατινιών, τη δηµοφιλία των οποίων κανείς δεν είχε προβλέψει. Βάσει της αρχικής εισήγησης στο υπουργείο, πάντως, στο µεταβατικό στάδιο η κυκλοφορία των πατινιών µε ταχύτητα µεγαλύτερη των 6 και έως 25 χιλιοµέτρων την ώρα προτείνεται να επιτρέπεται µόνο σε ποδηλατοδρόµους και σε λοιπούς δηµόσιους και ιδιωτικούς χώρους όπου διεξάγεται δηµόσια κυκλοφορία ύστερα από απόφαση του αρµόδιου κατά περίπτωση οργάνου λήψης µέτρων κυκλοφορίας, εκτός εάν οι κατά τόπους δήµοι προσδιορίσουν οδούς στις οποίες θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Σε κάθε περίπτωση, η χρήση κράνους θα καταστεί υποχρεωτική για την οδήγησή τους.

ΚΟΣΜΟΣ03.04.2019 21:37
Ηλεκτρικά πατίνια: Διχασμός στην Ευρώπη - «Πέφτουν» πρόστιμα στο Παρίσι
Ηλεκτρικά πατίνια: Διχασμός στην Ευρώπη - «Πέφτουν» πρόστιμα στο Παρίσι

Σε τρεις κατηγορίες

Τόσο τα πατίνια όσο και τα υπόλοιπα οχήµατα µικροκινητικότητας θα ενταχθούν στην κατηγορία των Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχηµάτων (ΕΠΗΟ) και θα διαχωριστούν σε τρεις βασικές κατηγορίες:

  • Εκείνα των οποίων η µέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 6 χιλιόµετρα την ώρα, τα οποία θα θεωρούνται ως πεζοί και θα µπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα σε πεζοδρόµια και κάθε άλλο χώρο που προορίζεται για πεζούς.
  • Εκείνα µε µέγιστη ταχύτητα µεταξύ 6 και 25 χιλιοµέτρων την ώρα, τα οποία θα αντιµετωπίζονται ως ποδήλατα.
  • Εκείνα µε ταχύτητα που υπερβαίνει τα 25 χιλιόµετρα την ώρα και θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στον δρόµο.

Επιπλέον οι οδηγοί των ΕΠΗΟ θα:

  • απαγορεύεται να µεταφέρουν επιβάτες στα οχήµατά τους.
  • Πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή πάνω από 12 ετών εφόσον συνοδεύονται από ενήλικα.
  • Υποχρεούνται να φορούν εγκεκριµένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεµένο.

Για την κυκλοφορία των οχηµάτων αυτής της κατηγορίας µε ταχύτητα άνω των 6 χιλιοµέτρων σε πρώτη φάση θα προβλεφθεί αυτοκόλλητο σήµα, στο οποίο θα αναγράφεται µεταξύ άλλων η µέγιστη ταχύτητα και ο κωδικός ταυτοποίησης του οχήµατος, και βεβαίωση του οικονοµικού φορέα αναρτηµένη στην ιστοσελίδα του, στην οποία θα αναφέρεται κατ’ ελάχιστο η µέγιστη ταχύτητα κατασκευής ανά κωδικό ταυτοποίησης. Παράλληλα το σχέδιο εξετάζει και την επιβολή τσουχτερών προστίµων στους παραβάτες, τα οποία θα κυµαίνονται µεταξύ 40 και 400 ευρώ.

Ετσι, για όσους παρανόµως θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν πατίνια µε ταχύτητα άνω των 6 και έως 25 χιλιοµέτρων την ώρα, θα προβλεφθεί διοικητικό πρόστιµο 40 ευρώ, ενώ για τους παραβάτες που θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν ΕΠΗΟ µε ταχύτητα άνω των 25 χιλιοµέτρων την ώρα, το ύψος του προστίµου εκτοξεύεται στα 400 ευρώ.

 

Γεγονός είναι, πάντως, ότι το τοπίο παραµένει σήµερα εντελώς αρρύθµιστο, έχοντας αιφνιδιάσει διεθνώς τις νοµοθετικές Αρχές. Αποτέλεσµα είναι σε πολλές χώρες µεταξύ των οποίων και η Ελλάδα να µην έχει διευκρινιστεί ακόµα ως τι εισάγονται αυτά τα οχήµατα. Δεδοµένου ότι δεν υπάρχει έγκριση τύπου, δεν µπορεί κανείς να πει µε βεβαιότητα εάν εισάγονται ως οχήµατα ή ως παιχνίδια.

Στα ερωτήµατα αυτά καλείται να δώσει κάποιες πρώτες απαντήσεις η Σύνοδος που θα πραγµατοποιηθεί στις 15 Μαΐου. Αν και µία σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία δεν θα πρέπει να αναµένεται σύντοµα, οι εθνικές Αρχές περιµένουν κάποιες κοινές κατευθύνσεις ώστε στη συνέχεια να ληφθούν τα πρώτα µέτρα κυκλοφορίας και προστασίας.

Το ζήτηµα απασχολεί και τους συγκοινωνιολόγους, µε πολλούς εξ αυτών να ζητούν ρύθµιση των όρων κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών χωρίς όµως έξωσή τους από τους δρόµους: «Προφανώς τα ηλεκτρικά πατίνια δεν µπορούν να κυκλοφορούν στα ελληνικά πεζοδρόµια, τα οποία είναι είτε ανύπαρκτα είτε µε δυσκολία χρησιµοποιούνται ακόµα και από τους πεζούς. Η θέση των ηλεκτρικών πατινιών είναι στο οδόστρωµα και γι’ αυτό πρέπει άµεσα να γίνουν δρόµοι ή λωρίδες ήπιας κυκλοφορίας, µε όριο ταχύτητας τα 30 χλµ./ώρα. Αυτή η λύση θα έκανε τους δρόµους πιο ασφαλείς για όλους τους χρήστες (πεζούς, ΑΜΕΑ κ.λπ.) αλλά κυρίως για τους χρήστες των πατινιών και τους ποδηλάτες.

Η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πατινιών θα περνούσε ένα πολύ αρνητικό µήνυµα στην ελληνική κοινωνία σε µια περίοδο που τα Σχέδια Βιώσιµης Αστικής Κινητικότητας 170 πόλεων είναι σε εξέλιξη και η µικροκινητικότητα αποτελεί ένα σηµαντικό εργαλείο άσκησης πολιτικής για πόλεις µε λιγότερα αυτοκίνητα» επισηµαίνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Ευθύµιος Μπακογιάννης, δρ πολεοδόµος-συγκοινωνιολόγος της Μονάδας Βιώσιµης Κινητικότητας του ΕΜΠ.

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • υπουργείο Μεταφορών
  • ηλεκτρικά πατίνια
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!Gowise.gr. Κάνε σύγκριση σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 23.03.2023 06:22
Φορολογικές δηλώσεις: Σε 8 δόσεις ο φόρος εισοδήματος - Ποιοι κερδίζουν έκπτωση 3%
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 23.03.2023 06:05
Φωτοβολταϊκά στη στέγη: Δημοσιεύεται ο Οδηγός - Εως 65% η επιδότηση - Τα εισοδηματικά κριτήρια
MENSHOUSE
Γνήσιος, αυθεντικός, μάγκας: Ο Έλληνας ηθοποιός που έπαιξε σε 27 ξένες ταινίες έσβησε ενώ έβλεπε μπάλα
MENSHOUSE
Σε 4 μέρες κατεβαίνει: Θα το μετανιώσεις αν δεν δεις απόψε αυτή την ταινιάρα στο Ertflix (Vid)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
23-03-2023 22:20
Κόντρα Κούγια - Πλεύρη για τη Ρούλα Πισπιρίγκου: Η κίνηση του υπουργού που προκάλεσε την αντίδραση του ποινικολόγου
02
23.03.2023 17:46
Προκαλεί η μητέρα του προπονητή τάε κβον ντο που κατηγορείται για βιασμούς: «Δεν ξέρω ποιες είναι αυτές οι κοπέλες που έκαναν τη ζημιά»
03
23.03.2023 21:42
Αρκιοί: Ο μικρός Άγγελος δεν θα κάνει παρέλαση μόνος! Θα του κάνουν παρέα 13 μαθητές από τη Βούλα
04
23.03.2023 22:10
Στον αέρα η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου: Άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν τα τρένα στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, σοβαρά κενά στη ραδιοκάλυψη
05
23.03.2023 20:45
Αυτοψία OPEN: Καμία εργασία αποκατάστασης στις σιδηροδρομικές γραμμές - Σε άθλια κατάσταση τα τούνελ της Κακιάς Σκάλας και ο σταθμός Αφιδνών

POPULAR VIDEOS

Κεντρικό δελτίο 23/03/2023
Κεντρικό... | 23.03.2023 19:56
Κεντρικό δελτίο 23/03/2023
Κυβέρνηση: Αλαζονική στάση του Ανδρουλάκη – Δεν μπορεί το 3ο κόμμα να ορίσει πρωθυπουργό
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 23.03.2023 18:59
Κυβέρνηση: Αλαζονική στάση του Ανδρουλάκη – Δεν μπορεί το 3ο κόμμα να ορίσει πρωθυπουργό
Στελέχη ΣΥΡΙΖΑ σε Ανδρουλάκη: Αδιέξοδη η στρατηγική που ακολουθείς
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 23.03.2023 19:03
Στελέχη ΣΥΡΙΖΑ σε Ανδρουλάκη: Αδιέξοδη η στρατηγική που ακολουθείς
Το «όχι» Ανδρουλάκη σε πρωθυπουργό Μητσοτάκη ή Τσίπρα «έβαλε φωτιές»
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 23.03.2023 18:55
Το «όχι» Ανδρουλάκη σε πρωθυπουργό Μητσοτάκη ή Τσίπρα «έβαλε φωτιές»
Προπονητής – βιαστής: Είχε απειλήσει τη σύζυγό του με καραμπίνα
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 23.03.2023 20:41
Προπονητής – βιαστής: Είχε απειλήσει τη σύζυγό του με καραμπίνα