«Γκαζώνουν» για κινητοποιήσεις πριν τις γιορτές οι ιδιοκτήτες φορτηγών: Αιτήματα, αδιέξοδα και φόβοι για ελλείψεις
Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις πριν την περίοδο των εορτών είναι οι ιδιοκτήτες φορτηγών, εάν δεν εισακουστούν τα αιτήματά τους από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις πριν την περίοδο των εορτών είναι οι ιδιοκτήτες φορτηγών, εάν δεν εισακουστούν τα αιτήματά τους από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, γεγονός το οποίο θα απειλούσε την επάρκεια της αγοράς τα Χριστούγεννα.
Οι αυτοκινητιστές εξετάζουν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων διαρκείας «εντός του 2025 και προ της περιόδου των εορτών», όπως σημειώνει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), εάν δεν υπάρξει άμεσα διάθεση παραγωγικού διαλόγου από την Πολιτεία.
Η έντονη αυτή προειδοποίηση διατυπώθηκε μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ομοσπονδίας με τη συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και σωματείων ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ).
Ο κλάδος αντιμετωπίζει διαχρονικά και πλέον οξυμένα προβλήματα
Τα κύρια θέματα της σύσκεψης αφορούσαν τα διαχρονικά και πλέον οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, τα οποία επηρεάζουν άμεσα την εύρυθμη λειτουργία της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Επισημάνθηκε η συστηματική αδράνεια των αρμόδιων κρατικών φορέων, καθώς και η λήψη αποφάσεων χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, γεγονός που, όπως τόνισαν οι επαγγελματίες, οδηγεί σε συνεχή επιχειρηματικά αδιέξοδα.
Η ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και οι σχεδιαζόμενες απαγορεύσεις κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων το τρίωρο 7 – 10 το πρωί σε βασικούς οδικούς άξονες, όπως ο Κηφισός, έδωσαν επιπλέον ώθηση για τη σύγκληση της σύσκεψης.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης, παρουσίασε τις ολοκληρωμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας, οι οποίες περιλαμβάνουν:
- ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής μεταφοράς,
- ανανέωση του στόλου των ΦΔΧ μέσω κατάλληλων κινήτρων και
- άμεση θωράκιση του ελεγκτικού μηχανισμού, ώστε να περιοριστεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός και οι παράνομες μεταφορές από αλλοδαπά οχήματα.
Σύμφωνα με τους αυτοκινητιστές τα μικτά κλιμάκια ελέγχου ουσιαστικά υπολειτουργούν με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η υποκλοπή μεταφορικού έργου από ξένους μεταφορείς με χαμηλότερο κόμιστρο προερχόμενους κυρίως από τη Βουλγαρία και την Τουρκία.
Στη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκε επίσης και η συνεχιζόμενη αδυναμία έκδοσης καρτών ψηφιακών ταχογράφων, για την οποία έχει γράψει αναλυτικά σε ρεπορτάζ του το ethnos.gr που στερεί το δικαίωμα εργασίας από πολλούς οδηγούς διεθνών μεταφορών, η απαγόρευση χρήσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού σε κρίσιμα τμήματα, αλλά και η παντελής έλλειψη υποδομών για ασφαλή στάθμευση και εξυπηρέτηση των οδηγών. Όλα αυτά, όπως τονίστηκε, έχουν φέρει τον κλάδο στα όρια της βιωσιμότητας.
Ειδικά σε ό,τι αφορά το... απαγορευτικό για τα βαρέα οχήματα σε άξονες όπως ο Κηφισός, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ακούστηκαν προτάσεις για τη χρήση αποκλειστικής λωρίδας κυκλοφορίας από τα φορτηγά ή τη χρησιμοποίηση εναλλακτικών οδών, όπως η Παλαιά Εθνική Οδός Ελευσίνας / Μάνδρας – Θήβας.
Οι αυτοκινητιστές, αλλά και οι υπόλοιποι συντελεστές της εφοδιαστικής αλυσίδας συμφώνησαν στην αποστολή αναλυτικού υπομνήματος προς την πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων υπουργείων, με αίτημα άμεσης συνάντησης και κατάρτισης συγκεκριμένου σχεδίου δράσης για την αποτελεσματική επίλυση των κρίσιμων θεμάτων του κλάδου.
Αλλαγές στη διαδικασία τροφοδοσίας συζητά η κυβέρνηση
Οπως προέκυψε, πάντως, από την κοινοβουλευτική συζήτηση της Δευτέρας, η κυβέρνηση εξετάζει την αναδιάρθρωση του τρόπου λειτουργίας των logistics περιφερειακά του αστικού ιστού. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, η πρόταση προβλέπει ότι αντί να φτάνουν σε κάθε επιχείρηση πολλά φορτηγά για τροφοδοσία, θα συγκεντρώνεται ολόκληρος ο εφοδιασμός σε κεντρικό σημείο εκτός του αστικού ιστού, από όπου ένα φορτηγό θα διανέμει τα προϊόντα, περιορίζοντας έτσι τα δρομολόγια και την επιβάρυνση των κεντρικών οδικών αρτηριών.
«Σήμερα έρχονται τα προϊόντα και οι προμήθειες σε μεγάλα κέντρα logistics, πηγαίνει κάθε φορτηγό κι εκτελεί ένα δικό του δρομολόγιο και δεν ψάχνει κανείς να δει αν είναι γεμάτο αυτό το φορτηγό, αν είναι άδειο αυτό το φορτηγό ή αν είναι μισογεμάτο. Άρα, λοιπόν, εκτελούνται δρομολόγια από βαρέα οχήματα τα οποία όλοι οι συγκοινωνιολόγοι λένε ότι πιάνουν τον όγκο τριών - τεσσάρων οχημάτων ΙΧ κι επιβαρύνουν έτσι πάρα πολύ το κυκλοφοριακό. Άρα, λοιπόν, αυτή είναι μία πρόταση που εξετάζουμε μεσοπρόθεσμα», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης.
Οι αυτοκινητιστές ΔΧ, πάντως από την πλευρά τους επισημαίνουν ότι ο αριθμός των φορτηγών ΔΧ είναι διαχρονικά ο ίδιος: 10.700 προσθέτοντας ότι αυτό που αλλάζει είναι αφενός η διαρκής αύξηση των ΙΧ επιβατικών, αλλά και των ΙΧ φορτηγών.
Ένταση και χημικά στην Πάτρα: Μπλόκο της ΕΛ.ΑΣ. στη γέφυρα του Ρίου – Έκοψαν την κυκλοφορία με κλούβες
Κρεμλίνο: Οι θέσεις του Τραμπ για το Ουκρανικό συμπίπτουν με τις δικές μας
Απίστευτο περιστατικό στην Αμαλιάδα: Μαθητής γυμνασίου εκβίαζε 12χρονο - Του απέσπασε πάνω από 8.000 ευρώ
Συναγερμός σε Ελλάδα και Ευρώπη: Δότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο έγινε πατέρας τουλάχιστον 197 παιδιών
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



