MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Αλλάζουν στελέχη και πρόσωπα στην Υγεία μετά τις δεύτερες εκλογές: Ποια ονόματα «παίζουν» για το υπουργείο Υγείας«Αυτά τα όνειρα είχα φτάνοντας στην Ελλάδα»: Αποφοίτησε ο Σισσέ από τη Γουινέα που είχε κινδυνεύσει με απέλαση - Το μήνυμά τουΔυστύχημα στα Τέμπη: Τι είπε στην απολογία του ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ που κατηγορείται για παράβαση καθήκοντοςΘετικά νέα για την ερπετολόγο που δάγκωσε οχιά - Βελτιώνεται σημαντικά η υγεία της - Όλα τα νεότερα
Homepage |   Ελλάδα   |   22.01.2020 13:27
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Προβλήματα και στα λεωφορεία. Το 10% των προγραμματισμένων βαρδιών εξυπηρετείται με δεδουλευμένα ρεπό

Τρόλεϊ-είδος υπό εξαφάνιση: 47 βάρδιες λιγότερες από την περασμένη εβδομάδα

επόμενο άρθροnext-article
copyright: Eurokinissi (φωτ. αρχείου)
copyright: Eurokinissi (φωτ. αρχείου)

Νέες μαζικές περικοπές δρομολογίων έφερε η καινούρια χρονιά στα τρόλεϊ, τα οποία στο πέρασμα των ετών κινδυνεύουν να μετατραπούν σε μέσο υπό ...εξαφάνιση.

 

Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι από τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου, και παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι η κατάσταση με την εξυπηρέτηση των οδικών μέσων θα εξομαλυνθεί κατά το δυνατό, οι βάρδιες των τρόλεϊ περικόπηκαν από τις 342 στις 295 με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό της Αθήνας που εξυπηρετείται με αυτά να έχει πλέον στη διάθεσή του 47 λιγότερες και κατά συνέπεια λιγότερα δρομολόγια για να μετακινηθεί. Στην πραγματικότητα όμως οι περικοπές ανά ημέρα είναι ακόμα μεγαλύτερες εάν αναλογιστεί κανείς ότι σπανίως εκτελείται το σύνολο των προγραμματισμένων δρομολογίων και πλέον αυτές οι 47 βάρδιες κόπηκαν εντελώς και άρα δεν υπολογίζονται στις μη εκτελεσθείσες.

«Αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι για μια ακόμα φορά, αντί για αύξηση των οχημάτων και των δρομολογίων νέα μείωση στο συγκοινωνιακό έργο» σημειώνει ο Αποστόλης Κασιμέρης εργαζόμενος στις ΟΣΥ και μέλος της Ανεξάρτητης Παρέμβασης ΕΘΕΛ ΟΑΣΑ, ο οποίος ενημερώνει για τα στοιχεία. Και προσθέτει: «Η μείωση στις βάρδιες στα οδικά μέσα φτάνει σε ποσοστό το 14% και είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια. Σε χρόνο αναμονής στη στάση τις ώρες αιχμής αυτό μεταφράζεται σε 4 -10 λεπτά επιπλέον. Στα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου η μείωση αυτή μεταφράζεται σε μισή ώρα και πάνω».

Πρόβλημα και με τα λεωφορεία

Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη και στα λεωφορεία, όπου τουλάχιστον το 10% των προγραμματισμένων βαρδιών καλύπτεται με δεδουλευμένα ρεπό, με αντίτιμο όμως τη σοβαρή αύξηση του λειτουργικού κόστους της ήδη ζημιογόνου εταιρίας. Παρά την κάλυψη αυτών των κενών με ρεπό όμως περίπου 200-250 βάρδιες την εβδομάδα εξακολουθούν να μην καλύπτονται εξαιτίας της έλλειψης οδηγών αλλά και οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι την εβδομάδα της Πρωτοχρονιάς έλειπαν περίπου 300 βάρδιες, σύμφωνα με τον οργανωτικό γραμματέα του Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Φώτη Νικολακόπουλο.

Ακόμα και στα δρομολόγια που εκτελούνται όμως, συχνά η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού δεν είναι μικρότερη καθώς σε ορισμένες διαδρομές, οι οποίες λόγω φόρτου παραδοσιακά εξυπηρετούνταν με αρθρωτά λεωφορεία (νταλίκες), πλέον δρομολογούνται μικρότερα οχήματα (12μετρα) με αποτέλεσμα τις ώρες αιχμής να δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα.

Αρκεί να σημειωθεί ότι αυτήν την εβδομάδα, λόγω βλαβών, δρομολόγια εκτέλεσαν μόνο τα 115 από τα 242 αρθρωτά λεωφορεία της εταιρίας με αποτέλεσμα γραμμές όπως η 170 Ελληνικό – Βάρκιζα που εξυπηρετείται με πέντε μεγάλα οχήματα τη Δευτέρα (20/1) να μην έχει ούτε ένα.

Οι διοικήσεις της εταιρίας έχουν επιχειρήσει πολλές φορές στο παρελθόν να μειώσουν το πρόβλημα καταφεύγοντας σε «μπαλώματα», όπως, για παράδειγμα, όταν μεταφέρθηκαν 60 οδηγοί από το αμαξοστάσιο του Βοτανικού σε αυτό των Ανω Λιοσίων. Οπως λένε οι εργαζόμενοι, τότε εξυπηρέτησαν κάποιες ανάγκες αλλά εξαιτίας του ότι δεν υπήρχε συνολικός σχεδιασμός, πλέον τα Λιόσια «μπούκωσαν» και συχνά παρατηρείται το φαινόμενο οδηγοί να περιμένουν για ώρες προκειμένου να βρεθεί όχημα για να ξεκινήσουν δρομολόγια.

 

Να σημειωθεί μάλιστα ότι η έλλειψη σε οδηγούς είναι τέτοια που ακόμα και όταν επισκευάστηκαν κάποια οχήματα λίγους μήνες πριν δεν μπόρεσαν να βγουν όλα στο δρόμο καθώς δεν υπήρχαν αρκετοί οδηγοί.

Αλλά και η ροή ανταλλακτικών δεν έχει εξομαλυνθεί σε σταθερή βάση, επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδικάτου ΟΑΣΑ, Κώστας Σιορίκης συμπληρώνοντας πως και η μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις δεν έχει γίνει αντιληπτή από τους επιβάτες.

Νέος διαγωνισμός σε τρεις μήνες

Οσο για την αγορά νέων λεωφορείων, ύστερα από την ακύρωση του προηγούμενου διαγωνισμού, αναμένεται η προκήρυξη του νέου σε τρεις μήνες, ενώ η παραλαβή των οχημάτων θα ξεκινήσει σε 1,5 χρόνο. Συνολικά, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα αποκτηθούν 700 με 800 λεωφορεία, ενώ υπάρχει και η σκέψη για την μίσθωση οχημάτων με leasing.

Αναφορικά με τους οδηγούς, δεν υπάρχει κάτι νεώτερο για ανανέωση του προσωπικού μέσω προσλήψεων (οι τελευταίες είχαν γίνει το 2007). Την ίδια στιγμή συνεχίζεται η διαχρονική «αιμορραγία» των αποσπάσεων και μετατάξεων, ενώ, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ υπάρχει και μεγάλος αριθμός οδηγών που έχει εγκαταλείψει το τιμόνι για λόγους υγείας. Για τις περιπτώσεις αυτές έχει ήδη ζητηθεί από το καλοκαίρι η ενεργοποίηση της δευτεροβάθμιας επιτροπής υγείας για τον έλεγχο όλων των περιπτώσεων.

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • υπουργείο Μεταφορών
  • ΟΑΣΑ
  • λεωφορεία
  • τρόλεϊ
  • αστικές συγκοινωνίες
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!Gowise.gr. Κάνε σύγκριση σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 29.05.2023 12:52
Ηλιακοί θερμοσίφωνες: Με διπλό σύστημα η αξιολόγηση των αιτήσεων - Πώς θα βγουν οι δικαιούχοι
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 29.05.2023 09:50
Πετρέλαιο: Ανοδος των τιμών μετά την καταρχήν συμφωνία για το αμερικανικό χρέος
MENSHOUSE
Ρόστο χοιρινό πάνω στο θάλασσα: Το νησί που θα ευχαριστηθείς μπάνιο και καλό φαγητό δίχως έγνοιες (Pics)
MENSHOUSE
Για τη μεγάλη ανατροπή: Οι νέες αφίσες του ΣΥΡΙΖΑ για να γυρίσει το -20 (Pics)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
29-05-2023 14:48
Σοβαρό ατύχημα στη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος: Τρεις τραυματίες - Χωρίς τις αισθήσεις του ο ένας
02
29.05.2023 15:19
Τραγωδία στη Ρόδο: Πέθανε Βρετανός τουρίστας που χτυπήθηκε από κεραυνό στη θάλασσα
03
29.05.2023 15:00
Έβρος: Αστυφύλακες εμπλέκονται σε κύκλωμα διακίνησης παράτυπων μεταναστών – 5 προσαγωγές
04
29.05.2023 12:12
Σάλος στην Κάρπαθο: Εστιατόριο τηγανίζει τα ψάρια ζωντανά - Το βίντεο που προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις
05
29.05.2023 14:43
Σε τέσσερις άξονες η έρευνα για τον γιατρό-«μεσσία»: Στο μικροσκόπιο και ΜΚΟ που είχε ιδρύσει - Τα αναπάντητα ερωτήματα

POPULAR VIDEOS

Μεσημεριανό δελτίο 29/05/2023
Μεσημεριανό... | 29.05.2023 14:00
Μεσημεριανό δελτίο 29/05/2023
Ώρα Ελλάδος 29/05/2023
Ώρα Ελλάδος... | 29.05.2023 09:58
Ώρα Ελλάδος 29/05/2023
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου στην Ώρα Ελλάδος
Ώρα Ελλάδος... | 29.05.2023 09:21
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου στην Ώρα Ελλάδος
Εκλογές στην Τουρκία: Το OPEN μέσα στο… Σαράι του Ερντογάν
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 28.05.2023 19:04
Εκλογές στην Τουρκία: Το OPEN μέσα στο… Σαράι του Ερντογάν
Κεντρικό δελτίο 28/05/2023
Κεντρικό... | 28.05.2023 19:50
Κεντρικό δελτίο 28/05/2023