Μύθος ή κατάρα; Το αυτοκίνητο που οδήγησε στον θάνατο τον Τζέιμς Ντιν, συνέχισε να σκοτώνει και μετά τον χαμό του διάσημου ηθοποιού; Έτσι λένε...Ο χρόνος έγινε για να κυλάει· κι’ εφέτος- τον Σεπτέμβρη που έφυγε- κύλησε και το 70ο φθινόπωρο από τότε που σκοτείνιασε το Χόλιγουντ και ο Κόσμος ολόκληρος στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του Τζέιμς Ντιν…390461_1Ο Τζέιμς Ντιν τα έκανε όλα το 1955: μέσα σε εκείνη τη χρονιά- στα 24 χρόνια του- είχε πρωταγωνιστήσει σε δυο ταινίες, τον «Επαναστάτη χωρίς Αιτία» και «Ανατολικά της Εδέμ», γύριζε ακόμα μία, τον «Γίγαντα», είχε γίνει είδωλο της νεολαίας, σύμβολο της εφηβικής επανάστασης και τότε ήταν που θα άφηνε τον Κόσμο εμβρόντητο με τον τραγικό θάνατό του.Η ταινία «Ο Γίγας» προβλήθηκε το 1956, αλλά ο Τζέιμς Ντιν δεν την είδε ποτέ, αφού βρισκόταν δυο μέτρα μέσα στο χώμα του Park Fairmount· ούτε και έμαθε ποτέ ότι προτάθηκε για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Ανατολικά της Εδέμ» και την επόμενη χρονιά ξαναπροτάθηκε για Όσκαρ Α’ Ανδρικού ρόλου για τον «Γίγαντα»!Έτσι για την Ιστορία, να σημειώσουμε ότι ο Τζέιμς Ντιν ήταν ο πρώτος και μοναδικός ηθοποιός με δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ μετά θάνατον! Κι’ όλα τούτα-αίμα ξερό πάνω στα χρόνια και κόμπος σφιχτός της μοίρας που δεν λύνεται με ξόρκια και προσευχές.Θυμήσου τον Σεπτέμβρη...Στις 30 Σεπτεμβρίου του 1955, ο Τζέιμς Ντιν, θα άφηνε την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο· σκοτώθηκε όταν το αυτοκίνητό του, μια Porsche 550 Spyder, έπεσε πάνω σε ένα Ford Custom Tudor στη διασταύρωση των αυτοκινητοδρόμων 41 στην State Route 466.Ο μηχανικός αυτοκινήτων αγώνων, Ραλφ Γουόδεριχ, ήταν πλάι στον Ντιν, ενώ ο ηθοποιός Μπιλ Χικμαν και ο φωτογράφος Σταν Ροθ ακολουθούσαν με άλλο αυτοκίνητο. Ο Γουόρεν Μπιθ, ο συγγραφέας του βιβλίου «Ο θάνατος του Τζέιμς Ντιν», έγραψε ότι τη στιγμή της σύγκρουσης ο Ντιν έτρεχε με ταχύτητα πάνω 120 χιλιόμετρα την ώρα. Ο Ραλφ Γουόδεριχ πετάχτηκε έξω από το αυτοκίνητο κι έσπασε το πόδι και το σαγόνι του· η μοίρα τον είχε προγραμματίσει να σκοτωθεί 26 χρόνια αργότερα, σε άλλο αυτοκινητιστικό δυστύχημα, το 1981. Μόνο ο Τζέιμς Ντιν υπέστη θανατηφόρα τραύματα σε εκείνο το τροχαίο, όπως σπασμένο λαιμό, σπασμένο σαγόνι, κατάγματα στα χέρια. Ο Ντιν κατέληξε μέσα σε λίγα λεπτά μετά τη συντριβή.Πολλοί άνθρωποι, που γνώριζαν τον Ντιν, θεώρησαν ότι το αυτοκίνητο, που το ονόμαζε «The Little Bastard», ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνο για αυτόν και τον προειδοποίησαν να μην το οδηγεί, εκείνος όμως ήταν αποφασισμένος να συμμετάσχει στους αγώνες στο Σαλίνας. Η φίλη του, Ούρσουλα Άντρες, αρνήθηκε να μπει καν στο αυτοκίνητο και ο σερ Άλεκ Γκίνες τον προειδοποίησε να μην οδηγεί εκείνο το αυτοκίνητο, λέγοντας του αυστηρά ότι θα πέθαινε μέσα σ’ αυτό!Ανατριχιαστική πρόβλεψη!«Εκείνο το σπορ αυτοκίνητο μου φαινόταν απαίσιο», έγραψε αργότερα ο σερ Άλεκ Γκίνες. «Πόσο γρήγορα μπορείς να τρέξεις με αυτό;» ρώτησα. «Ακόμα και 200 χιλιόμετρα», απάντησε. «Σε παρακαλώ μην μπεις… Αν μπεις σε αυτό το αυτοκίνητο θα βρεθείς νεκρός την επόμενη εβδομάδα». Ο Ντιν απλώς γέλασε και είπε: «Ω, με σοκάρεις! Μην είσαι τόσο κακός»... Επτά ημέρες αργότερα, ο Τζέιμς Ντιν άφηνε την τελευταία ανάσα του μέσα στη μοιραία Porsche 550 Spyder. Κι’ αν αυτή ήταν η μικρή-μεγάλη ιστορία του Τζέιμς Ντιν, διαβάστε τώρα την ιστορία της μοιραίας Porsche- του Little Bastard- που αρχίζει αφού έστειλε στους ουρανούς το αστέρι του Χόλιγουντ…Ένας Μικρός- καταραμένος- ΜπάσταρδοςΟ «Μικρός Μπάσταρδος» όχι μόνο οδήγησε με ιλιγγιώδη ταχύτητα στον θάνατο τον Τζέιμς Ντιν, αλλά σκότωσε και ακρωτηρίασε και άλλους που ήρθαν σε επαφή μαζί του, κάνοντας πολλούς να ομολογήσουν: «αληθώς αυτό το αυτοκίνητο ήταν καταραμένο»…Ο διάσημος προμηθευτής αυτοκινήτων του Χόλιγουντ Τζον Μπάρις (είχε κάνει βελτιώσεις στο σασί και στον κινητήρα του Μικρού Μπάσταρδου) αγόρασε το κατεστραμμένο κουφάρι της Porsche για 2.500 δολάρια. Το αυτοκίνητο έπεσε από το τρέιλερ με το οποίο το μετέφεραν και τραυμάτισε τον Μπάρις στο πόδι!Το αυτοκίνητο, αν και χαρακτηρισμένο από την ασφαλιστική εταιρεία ως «ολικώς κατεστραμμένο», πουλήθηκε για ανταλλακτικά. Κάποιος οδηγός αγώνων αυτοκινήτου Ουίλιαμ Έσριχ αγόρασε το κουφάρι της Porsche και το αποσυναρμολόγησε για ανταλλακτικά. Ο Έσριχ τοποθέτησε τον κινητήρα της Porsche στο αγωνιστικό του αυτοκίνητο του, μια Lotus IX και στη συνέχεια πούλησε το κιβώτιο ταχυτήτων και τις αναρτήσεις στον επίσης οδηγό αγώνων Τρόι ΜακΧένρι.Ο Έσριχ τράκαρε τη Lotus του στους αγώνες αυτοκινήτων της Πομόνα το 1956 και την κατέστρεψε, βγαίνοντας όμως ζωντανός από μέσα. Ο ΜακΧένρι δεν ήταν τόσο τυχερός: στους ίδιους αγώνες προσέκρουσε σε δέντρο και σκοτώθηκε ακαριαία!Δύο από τα ελαστικά της Porsche του Ντιν είχαν πουληθεί· και τα δύο κλάταραν ταυτόχρονα με αποτέλεσμα ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου να βγει εκτός πορείας, αλλά- ευτυχώς- όχι εκτός ζωής…Η Porsche Spyder φέρεται επίσης να έπεσε πάνω στον Τζορτζ Μπάρκους, τον οδηγό που το μετέφερε σε μια έκθεση οδικής ασφάλειας, και τον τραυμάτισε θανάσιμα. Τέλος, φημολογείται ότι η Porsche εξαφανίστηκε από ένα σφραγισμένο βαγόνι το 1960, ενώ βρισκόταν καθ' οδόν από το Μαϊάμι προς το Λος Άντζελες. Παρά την αμοιβή ενός εκατομμυρίου δολαρίων για πληροφορίες, που προσφέρθηκε το 2005, η τύχη της Porsche 550 Spyder παραμένει άγνωστη. Επίσης ο πρώτος αγοραστής των συντριμμιών του αυτοκινήτου, ο Τζον Μπάρις έχει εξαφανιστεί από προσώπου γης…Κάποιοι- αυτοί που δεν ζαλίζονται από την ταχύτητα των αυτοκινήτων και δεν γοητεύονται από τα παραμύθια- πιστεύουν ότι ο ίδιος ο Μπάρις, ο δια βίου σόουμαν, κατασκεύασε αυτές τις ιστορίες για να κρατήσει ζωντανό, τουλάχιστον το αυτοκίνητο που σκότωσε τον Επαναστάτη χωρίς Αιτία… Μπορεί…