Το ΜΙΤ έφτιαξε το αεροπλάνο που πετά χωρίς καθόλου καύσιμα (vid)
Αεροπλάνο χωρίς καύσιμα (ΜΙΤ)

Το ΜΙΤ έφτιαξε το αεροπλάνο που πετά χωρίς καθόλου καύσιμα (vid)

Το αεροπλάνο έχει άνοιγμα φτερών στα 5 μέτρα και ζυγίζει 2,45 κιλά

Το πρώτο βήμα σε μία νέα εποχή έκανε το τεχνολογικό πανεπιστήμιο Massachusetts Institute of Technology, κατασκευάζοντας ένα αεροπλάνο που δεν χρειάζεται κινούμενα μηχανικά μέρη και καύσιμα για να πετά.

Στην εργασία τους, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature», ο Steven Barrett και η ομάδα του περιγράφουν πώς έφτιαξαν αυτό που αποκαλούν ηλεκτροδυναμικό αεροπλάνο και βασίζεται στην «προώθηση στερεάς κατάστασης», χωρίς προπέλες ή τζετ κινητήρες δηλαδή και χωρίς αναλώσιμα καύσιμα! «Το μέλλον των πτήσεων δεν πρέπει να είναι πράγματα με έλικες και τουρμπίνες», λέει ο Barrett στο σχετικό βίντεο, «θα πρέπει να είναι κάτι σαν αυτό που βλέπετε στο Star Trek, με ένα είδος μπλε λάμψης και κάτι που να γλιστρά αθόρυβα μέσα στον αέρα».

motorless-plane-1.gif

Το επιστημονικό άλμα δεν θα μπορούσε να γίνει πρωτύτερα, παρατηρεί, καθώς η πρόοδος των ημερών μας επέτρεψε να φτιαχτεί αυτό που οραματίζονταν οι επιστήμονες ήδη από το 1921 και αποτύγχαναν παταγωδώς να φτιάξουν.

Το αεροπλάνο, που κατασκευαζόταν μεταξύ 2016-2018, έχει άνοιγμα φτερών στα 5 μέτρα και ζυγίζει 2,45 κιλά. Μια σειρά από λεπτά ηλεκτρόδια κυλούν κατά μήκος των φτερών του, με τις μπροστινές απολήξεις τους να είναι λεπτά καλώδια. Αυτά είναι που φορτίζονται με 20.000 βολτ θετικών ιόντων, ενώ το πίσω μέρος των ηλεκτροδίων φορτίζεται με 20.000 βολτ αρνητικών ιόντων, δημιουργώντας ένα ισχυρό ηλεκτρικό πεδίο.

Στο μπροστινό τμήμα, τα ηλεκτρόνια αφαιρούνται από τα μόρια αζώτου του αέρα, παράγοντας ιόντα. Και καθώς αυτά επιταχύνουν προς το οπίσθιο τμήμα των φτερών, δημιουργούν έναν «άνεμο ιόντων», που δίνει στο αεροσκάφος την απαραίτητη ώθηση. Το πειραματικό σκάφος δοκιμάστηκε 10 φορές μέχρι στιγμής και κατάφερε να πετάξει για 60 ολόκληρα μέτρα σε 12 δευτερόλεπτα, μέσα σε ένα γυμναστήριο που χρησιμοποιήσαν οι επιστήμονες. Όσο η ταχύτητα όμως αυξάνεται, τόσο αποδοτικότερο θα γίνεται και το σύστημα, λέει ο καθηγητής, όπως ακριβώς και σε ένα παραδοσιακό αεροπλάνο δηλαδή.