Επιστήμονες δημιούργησαν τα ντοματίνια του Διαστήματος
Τοματίνια/pixabay.com

Επιστήμονες δημιούργησαν τα ντοματίνια του Διαστήματος

Το δημιούργημα θυμίζει μπουκέτο τριαντάφυλλα ή τσαμπί σταφύλια (pic)

Επιστήμονες στις ΗΠΑ δημιούργησαν -μέσω γενετικής τροποποίησης- ένα νέο είδος μικροκαμωμένης και συμπαγούς ντοματιάς, που θυμίζει μπουκέτο τριαντάφυλλα ή τσαμπί σταφύλια. Αυτές οι μικρές ντομάτες θεωρούνται ιδανικές για αστικούς κήπους (π.χ. καλλιέργεια σε ταράτσες) ή ακόμη και για το διάστημα.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Cold Springs Harbor, με επικεφαλής τον καθηγητή Βιολογίας Ζακ Λίπμαν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιοτεχνολογίας «Nature Biotechnology», ανέπτυξαν έναν νέο τύπου «συμπαγούς» ντοματιάς, τις οποίας οι μικροσκοπικές βρώσιμες ντομάτες σαν σταφύλια ωριμάζουν γρήγορα και είναι έτοιμες για κόψιμο σε λιγότερες από 40 ημέρες.

Οι νέες ντομάτες δημιουργήθηκαν μέσω επέμβασης με τη γενετική τεχνική ακριβείας CRISPR σε τρία γονίδια (SP, SP5G και SIER), τα οποία ελέγχουν την ανάπτυξη και το μέγεθος του φυτού. Λόγω της συνδυασμένης μετάλλαξης το φυτό σταματά πιο νωρίς να αναπτύσσεται, ενώ βγάζει ντομάτες πιο γρήγορα από το κανονικό.

Ντοματιές

Η αστική γεωργία χρειάζεται μικρά φυτά που να μπορούν να αναπτυχθούν εύκολα σε περιορισμένο χώρο. Οι νέες ντομάτες θεωρούνται πιο φιλικές στο περιβάλλον, καθώς απαιτούν λιγότερη διαθέσιμη γη, λιγότερα λιπάσματα, λιγότερο νερό και λιγότερες μεταφορές από μακρινές αποστάσεις, έχοντας μικρότερο «αποτύπωμα άνθρακα».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΙΟ