Μαρίνα Σάττι: Όταν το «POP TOO» γίνεται statement, και μάλιστα με νύχια δεκάποντα
Ο δίσκος που εκθέτει τα media, τρολάρει τα στερεότυπα και ενώνει τους κόσμους🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋

Σ' έναν χώρο όπως η ελληνική μουσική βιομηχανία –πυκνοκατοικημένο από τα στερεότυπα, τους ρόλους και τα «πρέπει»– η Μαρίνα Σάττι επιμένει να είναι ασυμβίβαστη, αεικίνητη, ακατάτακτη. Δεν έχει ανάγκη ν' ανήκει κάπου, γιατί φτιάχνει μόνη της τον δικό της χώρο, και κάθε της νέο βήμα αποδεικνύει ότι το κάνει μ' επιμονή, ευφυΐα και απόλυτο έλεγχο στο τι, πώς και γιατί. Το καινούργιο της άλμπουμ, «POP TOO», δεν είναι απλώς η συνέχεια του «P.O.P.». Είναι ένα statement. Ένα καλλιτεχνικό μανιφέστο με beat.
Μια ποπ σταρ αλλιώς
Η Μαρίνα δεν είναι «η επόμενη τάδε» ή «η ελληνική εκδοχή της τάδε». Είναι μια εντελώς δική της περίπτωση. Από την πρώτη της εμφάνιση με το «Κούπες» και τη «YENNA» μέχρι το σαρωτικό «P.O.P.» και το «ZARI», δείχνει ότι χτίζει έναν κόσμο πέρα από τα σύνορα της τυπικής ελληνικής σκηνής. Με επιρροές από την παραδοσιακή μουσική, το hip hop, την trap, την hyperpop, αλλά και τη διεθνή queer αισθητική, η Κρητικιά τραγουδίστρια μοιάζει σαν να σκαρφίζεται τη δική της γλώσσα και την καταλαβαίνουν όλο και περισσότεροι όσο περνάει ο καιρός.
Ακομπλεξάριστη και δουλευταρού, δεν κρύβεται πίσω από marketing ή προσποιήσεις. Αντίθετα, τρολάρει, αυτοσαρκάζεται, εκτίθεται, αλλά πάντα με συνείδηση και μελετημένο βήμα. Δεν επιτρέπει στον εαυτό της να χαλαρώσει. Και στο «POP TOO», ανεβάζει κι άλλο τον πήχη.
Pop για λίγους ή για όλους;
Στο πρώτο άκουσμα, το «POP TOO» μπορεί να φανεί παιχνιδιάρικο, ελαφρύ, σχεδόν ιλουστρασιόν. Δεν είναι. Πρόκειται για έναν πολιτικοποιημένο, καυστικό, ευφυώς μασκαρεμένο δίσκο, με σαρκασμό, παρλάτα, νεύρο και επιθετικότητα. Κρυμμένα μέσα σε bubblegum beats και καρτουνίστικα autotune φωνητικά.
Αν το «ZARΙ» και το «POP» την εκτόξευσαν στο ελληνικό mainstream, το «POP TOO» είναι η απόδειξη πως δεν ήταν κάτι εφήμερο. Μέσα σε 10 τραγούδια και 30 λεπτά, η Μαρίνα Σάττι κατορθώνει να συνοψίσει σχεδόν όλη την τάση της σύγχρονης ποπ, από hyperpop και ρεγκετόν μέχρι Βαλκάνια πνευστά και lo-fi μελαγχολία.
Η «Λόλα» δεν είναι τραγούδι, είναι μήνυμα
Το άλμπουμ ξεκινά με το «Λόλα», ένα απόλυτα αυτοαναφορικό κομμάτι που σφάζει με το γάντι. Μέσα από στιχουργικά χαστούκια για τα ελληνικά media, τη σεξιστική κοινωνία και τα πρότυπα που επιβάλλονται στις γυναίκες, η Μαρίνα υιοθετεί μια alter ego περσόνα που αναρωτιέται, ειρωνεύεται και απαντάει σε όσους θέλουν να την «τακτοποιήσουν». Ομως, η «Λόλα» δεν είναι μόνο η Σάττι, είναι κάθε γυναίκα που δεν χωράει στα κουτιά τους.
Ένα ποπ άλμπουμ με καρδιά, νεύρο και βάθος
Το «POP TOO» δεν πατάει σε ασφαλείς φόρμες. Παίζει με αντιθέσεις και τάσεις, μεταπηδά με άνεση από τη μελαγχολία του «Αυτοκίνητου» στο αισθησιακό ρεγκετονικό ντουέτο «Ela Ela» με τον Saske, από το παράδοξο «Μπλουζάκι» με παραδοσιακά στοιχεία στο πολιτικό «Bye Bye» με τον Νέγρο του Μοριά, και από τα «Καβουράκια» των Locomondo σε κομμάτια φορτισμένα με θραύσματα της ελληνικής ποπ κουλτούρας, από τη Βουγιουκλάκη και το λαϊκό τραγούδι, μέχρι τον TikTok ακτιβισμό.
Σε όλα αυτά, η φωνή της Μαρίνας δεν είναι απλώς φωνητική παρουσία. Είναι σχολιασμός, ειρωνεία, εξομολόγηση, θυμός, χαμόγελο. Όλα αυτά με χρήση της τεχνολογίας σαν όργανο έκφρασης, όχι παραμόρφωσης. Αυτό που κάνει εντυπωσιακό το άλμπουμ είναι η ικανότητά του να πακετάρει σοβαρό περιεχόμενο σε ελαφρύ περιτύλιγμα. Η επιφανειακή εφηβικότητα κρύβει μέσα της σχολιασμό για την πατριαρχία, τη φτώχεια, τη μετανάστευση, τη μοναξιά και την ανάγκη να ανήκεις κάπου.
Ενα μουσικό κολάζ με κοινωνική συνείδηση
Το «POP TOO» θέλει δεύτερο, τρίτο, τέταρτο άκουσμα. Δεν προσφέρει έτοιμες απαντήσεις ούτε συμβιβάζεται με ραδιοφωνικά formats. Είναι περισσότερο ένα καλλιτεχνικό έργο με ποπ αισθητική. Μια ανοιχτή επιστολή προς όλους όσοι θεωρούν ότι η ποπ δεν μπορεί να έχει πολιτική, βάθος ή λόγο ύπαρξης. Η Σάττι δεν την ενδιαφέρει να γίνει αποδεκτή. Θέλει να προβληματίσει. Και με τον νέο της δίσκο, το καταφέρνει.
Διεθνής κατακραυγή: Ισραηλινοί στρατιώτες παραδέχονται πως χρησιμοποιούν Παλαιστίνιους ως «ανθρώπινες ασπίδες»
«Είχε γίνει η σκιά μου»: Σε διαθεσιμότητα υψηλόβαθμος στρατιωτικός με εντολή Δένδια - Έκανε «stalking» σε γυναίκες
Αυτοκίνητο έπεσε σε στάση στο Χαλάνδρι - Τρεις τραυματίες
«Μαμά κοιμήσου, θ' αργήσω»: Ένα συγκινητικό βίντεο για τα Τέμπη στη νοηματική από φοιτητές
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr