Ηλεκτροκίνηση: Ο «οδικός χάρτης» της κυβέρνησης - Τα πρώτα επτά βήματα

Ηλεκτροκίνηση: Ο «οδικός χάρτης» της κυβέρνησης - Τα πρώτα επτά βήματα

Τελευταία Ενημέρωση
Παρά την ανάκαμψη των πωλήσεων ΙΧ στην Ελλάδα το 2018, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν είχαν αντίστοιχη άνοδο

Κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης τόσο για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων όσο και για την ανάπτυξη δικτύου υποδομών με προτεραιότητα στις επαγγελματικές ομάδες συζητούν τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης, όπως ανακοίνωσε χθες η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του υπουργείου Περιβάλλοντος, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την ομιλία της στο Συνέδριο Connected Cars 2019.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το Εθνικό Σχέδιο Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων που εκπονήθηκε το 2017 προβλέπει 15.000 επιβατικά ηλεκτροκίνητα οχήματα το 2030. Από την άλλη, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 10% των επιβατικών ΙΧ που θα κυκλοφορούν το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητα. «Εάν υποθέσουμε δηλαδή ότι το 2030 θα κυκλοφορούν 6 εκατ. επιβατικά ΙΧ (με δεδομένο ότι σήμερα κυκλοφορούν περί τα 5,6 εκατ.) αυτό σημαίνει 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ. Άρα θα πρέπει να πωλούνται 50.000 αυτοκίνητα τον χρόνο για τα επόμενα 11 χρόνια, ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 ηλεκτροκίνητα ΙΧ» σημείωσε υπογραμμίζοντας ότι απαιτούνται ρεαλιστικοί στόχοι.

Σήμερα η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται πίσω σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά στην στροφή στην ηλεκτροκίνηση, καθώς σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), η παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει ανοδική τάση την τελευταία πενταετία, ενώ αντιθέτως, στην ελληνική αγορά η διείσδυση των εν λόγω οχημάτων δεν έχει ξεπεράσει το 0,23%. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι παρά την ανάκαμψη των πωλήσεων ΙΧ στη χώρα το 2018, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν είχαν αντίστοιχη άνοδο.

Η κυρία Σδούκου ανέλυσε τον «οδικό χάρτη» της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση, ο οποίος θα έχει επτά σημαντικά βήματα:

  • Αναθεώρηση του στόχου του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για το 2030 ώστε αυτός να είναι ρεαλιστικός, βασιζόμενος στα εθνικά και τα διεθνή χαρακτηριστικά της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
  • Εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου για την Ανάπτυξη της Ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα για το 2030 που θα μπορεί να αναθεωρείται δυναμικά ανάλογα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων.
  • Έκδοση άμεσα Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης των Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων που θα ρυθμίσει την αγορά ηλεκτροκίνησης, προκρίνοντας το «ανταγωνιστικό» μοντέλο ανάπτυξης δημόσιων υποδομών επαναφόρτισης, με σαφή καθορισμό ρόλων: Του ιδιοκτήτη της υποδομής επαναφόρτισης, του φορέα εκμετάλλευσης των υποδομών, του παρόχου υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, του φορέα διεκπεραίωσης συναλλαγών και του φορέα σωρευτικής εκπροσώπησης φορτίου ηλεκτροκίνητων οχημάτων
  • Ταχεία ενσωμάτωση της κοινοτικής Οδηγίας 2018/44/ΕΕ για τα κτίρια, όπου γίνεται υποχρεωτική η υποδομή για εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στα κτίρια και της Οδηγίας 2019/944/ΕΕ για την εσωτερική αγορά ηλεκτρισμού, στο σκέλος που αφορά την ένταξη της ηλεκτροκίνησης στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.
  • Θέσπιση των κατάλληλων κινήτρων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών για να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι. Τα κίνητρα θα αφορούν στους ιδιώτες, τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες και θα αφορούν στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων αλλά και στην ανάπτυξη δικτύου υποδομών. Ιδιαίτερη στόχευση θα υπάρξει σε επαγγελματικές ομάδες όπως τα ταξί και τα εταιρικά αυτοκίνητα.
  • Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΣΠΑ, Πράσινο Ταμείο, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων).
  • Υποστήριξη του έργου άλλων Υπουργείων για την έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων και Τεχνικών Οδηγιών που αφορούν εξειδικευμένα θέματα εγκατάστασης και εκπαίδευσης εξοπλισμού ηλεκτροκίνησης.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με ό,τι έχει πει ήδη και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, η αρχή θα γίνει από τον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης καθώς μεγάλο μέρος των νέων λεωφορείων θα είναι ηλεκτροκίνητα.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ