Μελέτη για τις ελληνικές εξαγωγές τροφίμων και ποτών - Οι ανερχόμενες αγορές
Cοpyright: Pixabay

Μελέτη για τις ελληνικές εξαγωγές τροφίμων και ποτών - Οι ανερχόμενες αγορές

Τελευταία Ενημέρωση
Ποια είναι τα κρισιμότερα και ποια τα ανερχόμενα είδη

Τα 30 κρισιμότερα εξαγώγιμα ελληνικά Τρόφιμα και Ποτά, τόσο ως προς τις ποσότητες όσο και ως προς τις προοπτικές τους, με βάση την ανάπτυξη των εξαγωγών τους στα 5 τελευταία χρόνια, καθώς και τις πιο σημαντικές χώρες στις οποίες πρέπει να στοχεύσουμε, για το καθένα από αυτά, εντοπίζει Μελέτη της εταιρίας GLOBAL GREECE.

Σύμφωνα με τη Μελέτη τα τρόφιμα και τα ποτά αντιστοιχούν στο 16% των ελληνικών εξαγωγών ποσοστό που ανεβαίνει στο 24% μετά από την αφαίρεση των πετρελαιοειδών. Ωστόσο οι εξαγωγές Μεταποιημένων προϊόντων προστιθέμενης αξίας αντιστοιχούν στο 51% πολύ μικρό ποσοστό έναντι του 76% για παράδειγμα της Ιταλίας.

Όπως δήλωσε ο διευθυντής της GLOBAL GREECE Μπάμπης Φιλαδαρλής: ‘Ένας κρίσιμος παράγοντας για να αυξήσουμε τις εξαγωγές του κλάδου είναι ο εντοπισμός των πιο σπουδαίων εξαγόμενων προϊόντων, καθώς και των πιο ενδεδειγμένων χωρών για στόχευση. Κάναμε αυτή τη Μελέτη για να καταγράψουμε ποια είναι τα κρισιμότερα εξαγώγιμα προϊόντα και ποιες οι σπουδαιότερες αγορές για το καθένα από αυτά με κριτήρια τόσο σε μέγεθος εξαγωγών όσο και σε προοπτική, την ανάπτυξή τους δηλαδή στα τελευταία χρόνια, ανεξάρτητα αν οι ποσότητες είναι μεγάλες ή μικρές’.

Συνοπτικά τα αποτελέσματα της Μελέτης είναι τα ακόλουθα:

Α. ΠΡΟΙΟΝΤΑ

1) Τα ΝΩΠΑ προϊόντα τα οποία εξάγονται σε μεγάλες ποσότητες

Τα κρίσιμα προϊόντα είναι το παρθένο ελαιόλαδο, οι ελιές και τα ψάρια αλλά εξ’ αυτών τα δύο πρώτα έχουν καλύτερες προοπτικές διότι οι εξαγωγές τους τείνουν αυξανόμενες. Το εξευγενισμένο ελαιόλαδο κυρίως και στη συνέχεια τα ακτινίδια, τα εσπεριδοειδή και τα φρούτα εξάγονται σε μικρότερες ποσότητες προς το παρόν αλλά έχουν ελπιδοφόρα προοπτική καθώς οι εξαγωγές τους αυξάνονται διαρκώς και με καλό ρυθμό.

1._exagomena_nopa_trofima_megales_posotites.jpg

2) Τα Μεταποιημένα προϊόντα τα οποία εξάγονται σε μεγάλες ποσότητες

‘Τρέχουν’ τα είδη αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής

Τα κλασικά εξαγόμενα ελληνικά μεταποιημένα τρόφιμα είναι τα παρασκευάσματα λαχανικών, η φέτα και οι κομπόστες, όλα σε καλή ανάπτυξη. Αυτό το προϊόν που ξεχωρίζει όμως και αναπτύσσει τις εξαγωγές του με πολύ μεγάλο ρυθμό είναι τα είδη αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής. Και τα υπόλοιπα προϊόντα όμως, από εκείνα που δεν κάνουν μεγάλες ποσότητες, σημειώνουν καλή ανάπτυξη, όπως οι μαρμελάδες και τα γλυκά κουταλιού, το κρασί, τα υπόλοιπα τυριά και τα τουρσί. Αρνητική ανάπτυξη σημειώνουν οι διατηρημένες ντομάτες και μηδενική τα ζυμαρικά.

2._exagomena_metapoiimenatrofima_meg_posotites.jpg

3) Τα Μεταποιημένα προϊόντα τα οποία εξάγονται σε μικρές ποσότητες αλλά παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική.

Εδώ έχουμε προϊόντα τα οποία μπορούν να αποδειχτούν στο μέλλον σημαντικά και κρυφές ευκαιρίες. Προέρχονται από τα προϊόντα φιλέτα ψαριών, σάλτσες και αρτύματα, ζωμοί και σούπες και παρασκευάσματα κρέατος και ψαριών.

3._exagomena_metapoiimenatrofima_mikres_posotites_3.jpg

Top 10 Εξαγόμενων ελληνικών τροφίμων σε ποσότητες είναι:

Ελαιόλαδο Παρθένο, Ψάρια Φρέσκα, Παρασκευάσματα Λαχανικών, Ελιές, ΦΕΤΑ Κομπόστες, Εσπεριδοειδή, Σταφύλια, Γιαούρτι, Βερίκοκα-κεράσια-ροδάκινα

4._top10_exagomena_trofima_se_posotites_2.jpg

Top 10 Εξαγόμενων ελληνικών τροφίμων με την μεγαλύτερη βελτίωση εξαγωγών τους στα πέντε τελευταία χρόνια

Ελιές νωπές, Παρασκευάσματα Λαχανικών ΚΤΨ, Ελαιόλαδο Εξευγενισμένο,

Φιλέτα ψαριών, Μέλι, Κρόκος, Αρτοποιία, μπισκότα κλπ, Σάλτσες - Αρτύματα, Κρέας προβάτου, Παρασκευάσματα Κρέατος – Λουκάνικα

5._top10_exagomena_trofima_se_beltiosi_1.jpg

Β. ΧΩΡΕΣ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ

1) Πρώτη κατηγορία χωρών οι οποίες εισάγουν τις μεγαλύτερες ποσότητες τροφίμων από την Ελλάδα.

Οι κλασικές πάνε καλά. Προοπτική στη Ρουμανία

Όλες οι χώρες παρουσιάζουν σταθερή ανάπτυξη. Κρισιμότερες χώρες η Γερμανία και η Ιταλία. Πρέπει όμως να τονίσουμε την προοπτική που φαίνεται για τις χώρες Ισπανία, Γαλλία, Ρουμανία, Κύπρο και Ολλανδία.

6._exagoges_trofimon_hores_mikres_posotites_7.jpg

2) Δεύτερη κατηγορία χωρών οι οποίες εισάγουν μικρότερες ποσότητες τροφίμων από την Ελλάδα.

Στόχευση σε Πολωνία, Τσεχία

Χώρες στις οποίες η Ελλάδα εξάγει μικρότερες ποσότητες τροφίμων αλλά παρουσιάζουν στα 5 τελευταία χρόνια εξαιρετική δυναμική. Πολωνία, Τσεχία, Αυστρία, Δανία, Αλβανία, Βέλγιο, Καναδάς και Σουηδία. Αποτελούν χώρες στις οποίες παρουσιάζονται ελπίδες και ευκαιρίες, προς τις οποίες πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες.

7._exag_trofimon_hores_meg_posotites_6.jpg

Συνολικά το Top 12 των Χωρών οι οποίες εισάγουν τα ελληνικά προϊόντα και έχουν την καλύτερη προοπτική, ανεξαρτήτως ποσοτήτων

ΤΣΕΧΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΚΑΝΑΔΑΣ, ΡΟΥΜΑΝΙΑ, ΠΟΛΩΝΙΑ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ, ΒΕΛΓΙΟ, ΙΤΑΛΙΑ, ΔΑΝΙΑ, ΑΥΣΤΡΙΑ, ΣΟΥΗΔΙΑ, ΡΩΣΙΑ

Γ. ΧΩΡΕΣ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΑΝΑ ΠΡΟΙΟΝ

Τοπ 15 Χ 10 για τα ελληνικά εξαγόμενα Τρόφιμα.

Τα 15 πρώτα κρισιμότερα προϊόντα και οι 10 καλύτερες αγορές για το καθένα.

Οι πρώτες επτά χώρες οι οποίες αναγράφονται για κάθε προϊόν είναι εκείνες στις οποίες πραγματοποιούνται οι περισσότερες εξαγωγές. Οι τρεις τελευταίες είναι εκείνες στις οποίες αν και εξάγονται μικρότερες ποσότητες σημειώνεται η

8._top_15x10_exag_trofima-hores.jpg

Δ. ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Οι ελληνικές εταιρίες Τροφίμων και Ποτών αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα ως προς τις εξαγωγές τους κι ένα από αυτά είναι η επιλογή των αγορών – στόχων.

Παραδοσιακά επιλέχτηκαν ως χώρες στόχευσης εκείνες στις οποίες υπήρχε ελληνική ομογένεια και κατά συνέπεια ελληνικά εστιατόρια. Αυτό ήταν καλό για αρχή και αποτυπώνεται στα μεγέθη των εξαγωγών, όπου ψηλά βρίσκονται η Γερμανία, οι ΗΠΑ και στη συνέχεια ο Καναδάς και η Αυστραλία. Δεν είναι όμως θετικό για τη συνέχεια, αν παραμείνει η κύρια στόχευση.

Η Ελλάδα σήμερα έχει κάποια πλεονεκτήματα τα οποία στρέφουν το ενδιαφέρον πολλών ανθρώπων σε διάφορες χώρες για τα προϊόντα της. Πολλές νέες χώρες είτε γιατί το προσπαθούμε εμείς είτε και από μόνες τους μας ανακαλύπτουν και ζητούν τα προϊόντα μας.

Η Ελλάδα έχει και πολλά άλλα προϊόντα και τεράστιες παραγωγικές δυνατότητες. Όχι μόνο στην παραγωγή αλλά και στην Μεταποίηση. Μόνο έτσι θα πετύχει μεγάλους όγκους εξαγωγών και θα αξιοποιήσει οικονομικά ένα μεγάλο της πλεονέκτημα.

Η ανάγκη να προχωρήσουμε περισσότερο σε εξαγωγές παρασκευασμένων προϊόντων, αντί νωπών, αξιοποιώντας την εξαιρετική μας πρώτη ύλη, πέρα από τις εκτιμήσεις όλων, φάνηκε στη σύγκριση ποσοστιαίων εξαγωγών νωπών-μεταποιημένων προϊόντων Ελλάδας – Ιταλίας (σελ. 3, Γράφημα 3). 76-51 το σκορ σε βάρος μας για τα Μεταποιημένα. Εκείνα δηλαδή που φέρνουν το μεγαλύτερο όφελος.

Από τον Πίνακα των Εξαγωγών μας ανά Προϊόν, στα Νωπά φαίνονται η σταθερή πορεία των κλασικών μας προϊόντων (Παρθένο Ελαιόλαδο, Ψάρια, Ελιές, Εσπεριδοειδή, Φρούτα πλην Σταφυλιών) και η βελτίωση των εξαγωγών του ‘Εξευγενισμένου Ελαιολάδου’, του Μελιού και του Κρόκου. Ως προς τα Μεταποιημένα, βλέπουμε μια σταθερή πορεία σε όλα τα κλασσικά (Παρασκευάσματα Λαχανικών, Φέτα, Κομπόστες, Γιαούρτι) εκτός από τις διατηρημένες ντομάτες και τη μεγάλη δυναμική των προϊόντων ‘Αρτοποιίας και Ζαχαροπλαστικής’. Πολύ κρίσιμες κατηγορίες οι οποίες παρουσιάζουν δυναμική είναι τα Φιλέτα Ψαριών οι Σάλτσες και τα Κατεψυγμένα Παρασκευάσματα Λαχανικών.

Ως προς τις καλύτερες χώρες στις οποίες εξάγονται ήδη ή έχουν καλές προοπτικές αξίζει να σημειώσουμε:

Για τα Παρασκευάσματα των Λαχανικών πέραν των κλασικών χωρών Γερμανία, ΗΒ, ΗΠΑ, την ανάπτυξη σε Γαλλία, Πολωνία και Αυστρία, για το Ελαιόλαδο το Βέλγιο την Πολωνία και τη Ρουμανία, για τα Τυριά την Ιταλία, την Ισπανία Δανία, την Αυστρία και τον Καναδά, για τις Κομπόστες το ΗΒ αλλά και το Ιραν, για το Γιαούρτι Γαλλία και Βέλγιο κλασικά αλλά και Βουλγαρία και Ρουμανία.

Για τα πολύ ελπιδοφόρα, όπως αναφέρθηκε Προϊόντα Ζαχαροπλαστικής όλες τις χώρες, με ιδιαίτερη υποσημείωση για τη Γαλλία και το ΗΒ, για το Κρασί επίσης Γαλλία και Ιταλία και για τις Μαρμελάδες-Γλυκά Κουταλιού τη Ρωσία, την Πολωνία, τη Γαλλία και όλες τις χώρες σε ανάπτυξη εξαγωγών.

Την ανάπτυξη στις εξαγωγές Φιλέτων Ψαριών, μια πολύ κρίσιμη κατηγορία, κατευθύνουν η Ισπανία με την Ιταλία και ανεβαίνουν η Πορτογαλία, το Βέλγιο, η Βουλγαρία, το ελληνικό Μέλι αγοράζουν κλασσικά η Γερμανία, η Γαλλία και το ΗΒ αλλά ανεβαίνουν πολύ οι καλές αγορές των ΗΠΑ, Βέλγιο, Ολλανδία και Ν. Κορέα, ενώ οι Σάλτσες σημειώνουν αύξηση σε Τσεχία, Φινλανδία, Ρωσία και Ρουμανία.

 

Ολόκληρη η Μελέτη βρίσκεται στο: https://www.globalgreece.gr/img/meleti%20GlobalGreece.pdf

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ