Μετρό, δρομολόγια
Φωτογραφία αρχείου (Eurokinissi)

Μετρό: Κανένα ζήτημα ακύρωσης του διαγωνισμού για τη γραμμή 4

Οι σκέψεις ματαίωσης του διαγωνισμού θα προκαλούσαν πανικό στις εταιρίες του κατασκευαστικού κλάδου θέτοντας σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας, σημειώνουν παράγοντες της αγοράς

Κανένα ζήτημα ακύρωσης του διαγωνισμού της γραμμής 4 του μετρό δε δημιουργεί η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με την οποία έκανε δεκτές τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων που άσκησαν και οι δύο συμμετέχουσες κοινοπραξίες, ξεκινώντας ένα νέο κύκλο προβληματισμού ως προς το εάν πρέπει να ματειωθεί ο διαγωνισμός.

Αυτό εκτιμούν πηγές της αγοράς διευκρινίζοντας ότι αντιθέτως η απόφαση «παρέχει ένα πολύ συγκεκριμένο οδικό χάρτη προς την Αττικό Μετρό προκειμένου να διορθώσει το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και να το επανακαταθέσει με προσαρμοσμένη την τεχνική αξιολόγηση των δύο κοινοπραξιών στις υποδείξεις του Ανώτατου Δικαστηρίου».

Προσθέτουν μάλιστα ότι από την εν λόγω ορθή αξιολόγηση που θα γίνει με τις υποδείξεις του ΣτΕ, θα προκύψει εάν και ποιος από τους υποψηφίους πρέπει να αποκλειστεί. Με αυτόν τον τρόπο το ΣτΕ θωρακίζει πλήρως τον διαγωνισμό και παρέχει απόλυτη νομιμοποίηση στη συνέχισή του.

«Δεν υπάρχει λόγος ματαίωσης»

Για τους λόγους αυτούς οι ίδιες πηγές θεωρούν ότι στην παρούσα φάση δεν υπάρχει λόγος η πολιτεία να λάβει απόφαση επί της ματαίωσης του διαγωνισμού, ούτε χρειάζεται να περιμένει ενάμιση χρόνο για να εκδικαστούν οι αιτήσεις ακύρωσης, παίρνοντας το ρίσκο να βρεθεί στο χειρότερο σενάριο ενώπιον μίας απόφασης που θα αποκλείει και τους δύο συμμετέχοντες, καθιστώντας το διαγωνισμό άγονο και έχοντας χάσει άλλους 18 μήνες.

Να σημειωθεί ότι το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο ώριμο δημόσιο έργο Μετρό και στο τελικό στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας έχουν φτάσει δύο κοινοπραξίες οι ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.

Δεδομένης της σημαντικότητας του έργου πηγές του κατασκευαστικού κλάδου, ο οποίος είχε πληγεί σοβαρά πολύ πριν την κρίση του κορονοιού, σημειώνουν ότι οποιδήποτε σκέψη για ματαίωση του συγχρηματοδοτούμενου διαγωνισμού θα προκαλούσε πανικό όχι μόνο στις διαγωνιζόμενες εταιρείες, αλλά και σε μία ολόκληρη αλυσίδα άλλων κλάδων όπως τσιμεντοβιομηχανίες, χαλυβουργίες και μελετητικές εταιρείες.

Επισημαίνουν μάλιστα πως «είναι αδύνατο να πιστεύει κανείς με γνώση της αγοράς στην Ελλάδα, πως μία ματαίωση και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού θα σήμαινε κάτι άλλο πέραν από απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, αφού ο νέος διαγωνισμός θα απαιτούσε τουλάχιστον 2-3 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί, ακόμα και με τις καλύτερες προϋποθέσεις».

Τα επόμενα βήματα

Αναφορικά με τα επόμενα βήματα θεωρούν πως η Αττικό Μετρό οφείλει να ζητήσει να διορθώσει το πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης με βάση τις υποδείξεις του ΣτΕ, σεβόμενη και την απόφαση της Δικαιοσύνης. Αν το ΣτΕ σε δυο μήνες κάνει και πάλι δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που οι εταιρείες πιθανότατα θα έχουν υποβάλλει, τότε θα μπορεί να αξιολογήσει εκ νέου τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί. Αλλωστε η μέχρι τώρα εμπειρία έδειξε – όπως υποστηρίζουν – ότι η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων δεν επηρεάζεται από το θέμα του κορονοϊού και απαιτεί το πολύ δυο μήνες, χρονικό διάστημα που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστική καθυστέρηση σε έναν διαγωνισμό που κλείνει τρία χρόνια.

Αναφορικά με το σκεπτικό της απόφασης επί των ασφαλιστικών μέτρων σημειώνουν ότι καταρρίπτει κάθε ανησυχία ματαίωσης του διαγωνισμού που εδραζόταν στο ενδεχόμενο το ΣτΕ αποδεχόμενο τα ασφαλιστικά μέτρα να αποδέχεται επί της ουσίας ότι αμφότεροι οι συμμετέχοντες πρέπει αυτόματα να αποκλειστούν, αφήνοντας τον διαγωνισμό άνευ διεκδικητών.

«Αντιθέτως, από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας διαφαίνεται πως, ενώ το ΣτΕ αναγνωρίζει ξεκάθαρα ελλείψεις στο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό αποδεχόμενο συγκεκριμένες αιτιάσεις των δυο κοινοπραξιών - με βάση τις οποίες έκανε δεκτά άλλωστε τα ασφαλιστικά μέτρα - εντούτοις κάνει σαφέστατα λόγο για πλημμελή τεκμηρίωση εκ μέρους της επιτροπής του διαγωνισμού και υποδεικνύει τα στοιχεία που χρήζουν διόρθωσης, ώστε ο διαγωνισμός να μπορέσει να περάσει στην επόμενη φάση, δηλαδή στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών».

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ