20 +1 επιλογές βιβλίων για τις διακοπές του Πάσχα (pics)
Φωτογραφία: pixabay.com

20 +1 επιλογές βιβλίων για τις διακοπές του Πάσχα (pics)

Τελευταία Ενημέρωση
Ανατρέχοντας στις πρόσφατες κυκλοφορίες των εκδοτικών οίκων, βρήκαμε τις καλύτερες επιλογές για να συντροφεύσουν τις ολιγοήμερες διακοπές σας

Όπου και αν βρεθείτε τις γιορτινές αυτές ημέρες, μην ξεχάσετε να πάρετε μαζί σας, ένα καλό βιβλίο που όχι μόνο θα σας χαλαρώσει, αλλά θα σας κρατήσει και την πιο ευχάριστη παρέα. Ανατρέχοντας στις πρόσφατες κυκλοφορίες των εκδοτικών οίκων, βρήκαμε τις καλύτερες επιλογές για να συντροφεύσουν τις ολιγοήμερες πασχαλινές διακοπές σας.

«Το χρυσό κλουβί» της Καμίλα Λέκμπεργ

978-618-03-1688-9_2.jpg
Εκδόσεις: Μεταίχμιο, Μετάφραση: Γρηγόρης Κονδύλης, Σελίδες: 432

Η Καμίλα Λέκμπεργ είναι, αυτήν τη στιγμή, η διασημότερη Σκανδιναβή συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας. Γεννημένη στη Σουηδία το 1974, αποφάσισε να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη συγγραφή μετά από ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής που παρακολούθησε, δώρο του πρώτου της συζύγου. Πρόσφατα, στην Ελλάδα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο» το πρώτο βιβλίο της σειράς με πρωταγωνίστρια τη Φέι. «Το χρυσό κλουβί» είναι ένα γενναίο μυθιστόρημα με πρωταγωνίστρια μια γυναίκα που τη χρησιμοποίησαν, την πρόδωσαν ώσπου να πάρει τη μοίρα στα χέρια της. Μια δραματική ιστορία εξαπάτησης, λύτρωσης και εκδίκησης. 

Η Φέι μοιάζει να τα έχει όλα: έναν τέλειο σύζυγο, μια πολυαγαπημένη κόρη και ένα πολυτελές διαμέρισμα στην καλύτερη περιοχή της Στοκχόλμης. Όμως σκοτεινές αναμνήσεις από την παιδική της ηλικία σ’ ένα γραφικό ψαροχώρι, τη Φιελμπάκα, τη στοιχειώνουν και νιώθει όλο και περισσότερο σαν φυλακισμένη σε χρυσό κλουβί. Κάποτε ήταν μια δυνατή και φιλόδοξη γυναίκα, πριν τα παρατήσει όλα για τον σύζυγό της τον Τζακ. Όταν διαπιστώνει πως εκείνος την απατά, ο κόσμος της Φέι γκρεμίζεται και μένει εντελώς ξεκρέμαστη. Είναι κυριολεκτικά καταρρακωμένη, ώσπου αποφασίζει να πληρώσει τον Τζακ με το ακριβές αντίτιμο της προδοσίας του, με τη δίκαιη εκδίκησή της. 

«Νυχτερινή βάρδια» του Στίβεν Κινγκ

011853.jpg
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος, Μετάφραση: Γωγώ Αρβανίτη, Σελίδες: 528

Είκοσι από τα πιο συγκλονιστικά διηγήματα του Στίβεν Κινγκ σε ένα βιβλίο. Από ερεβώδη βάθη, όπου αποκρουστικοί αρουραίοι υπερασπίζονται το βασίλειό τους, έως ιλιγγιώδη ύψη, όπου ένα όμορφο κορίτσι κρέμεται από μια κλωστή πάνω από μια διαβολική μοίρα, αυτή η συλλογή διηγημάτων θα βυθίσει τον αναγνώστη στον υποχθόνιο λαβύρινθο της πιο ανατριχιαστικής και απόκοσμης φαντασίας της εποχής μας.

Ο μετρ της αγωνίας, στα καλύτερά του, σε μια ανθολογία που περιλαμβάνει διηγήματα με τίτλους, όπως «Νυχτερινή βάρδια», «Το μάγκανο», «Μερικές φορές επιστρέφουν» ή «Τα παιδιά στις καλαμποκιές», τα οποία έχουν όλα μεταφερθεί με μεγάλη επιτυχία στον κινηματογράφο.

«Η σιωπηλή ασθενής» του Άλεξ Μιχαηλίδης 

eb37764d6b4b350de926590e7584b942.png
Εκδόσεις: Διόπτρα, Μετάφραση: Μαρία-Κλειώ Παπαμιχαήλ, Σελίδες: 416

Η ζωή της Αλίσια Μπέρενσον είναι φαινομενικά τέλεια. Διάσημη ζωγράφος η ίδια, περιζήτητος φωτογράφος μόδας ο άντρας της, ζουν σ’ ένα μεγάλο σπίτι με θέα στο πάρκο, σε μια από τις πιο όμορφες περιοχές του Λονδίνου. Όταν ένα βράδυ ο σύζυγός της γυρίζει αργά από μια φωτογράφιση, η Αλίσια τον πυροβολεί πέντε φορές στο κεφάλι και βυθίζεται στη σιωπή. Η άρνησή της να μιλήσει και να δώσει οποιαδήποτε εξήγηση θα μετατρέψει μια οικογενειακή τραγωδία σε κάτι πολύ μεγαλύτερο, σ’ ένα μυστήριο το οποίο μονοπωλεί τη φαντασία του κοινού και κάνει την Αλίσια διαβόητη. Η τιμή των έργων της απογειώνεται κι εκείνη, η «σιωπηλή ασθενής», μεταφέρεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας στο Γκρόουβ, μια ψυχιατρική μονάδα υψηλής ασφαλείας στο βόρειο Λονδίνο.

Ο Θίο Φέιμπερ είναι ένας ιατροδικαστικός ψυχοθεραπευτής που περίμενε πολύ καιρό την ευκαιρία να δουλέψει με την Αλίσια. Είναι πεπεισμένος ότι εκείνος θα πετύχει εκεί που οι άλλοι απέτυχαν. H αποφασιστικότητά του να την κάνει να μιλήσει και να ξετυλίξει το μυστήριο της δολοφονίας του άντρα της τον παρασύρει σ’ ένα δύσβατο μονοπάτι που οδηγεί στα βαθύτερα αίτια της σιωπής της. 

Ο Βρετανοκύπριος συγγραφέας έφτασε στην κορυφή των best sellers των «New York Times» με το ντεμπούτο του «Η σιωπηλή ασθενής» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά και γίνεται ταινία από την εταιρεία παραγωγής του Μπραντ Πιτ. 

«H μέρα του ατυχήματος» της Νούαλα Έλγουντ

54374577_2586993258008949_181206671672999936_o.jpg
Εκδόσεις: Bell, Μετάφραση: Βεατρίκη Κάντζολα - Σαμπατάκου, Σελίδες: 376

Το νέο μυθιστόρημα της Νούαλα Έλγουντ είναι ένα γοητευτικό, συγκινητικό, καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ που θα συγκλονίσει τους αναγνώστες με κάθε τροπή της εξέλιξής του, από την πρώτη ως την τελευταία σελίδα. 

Εξήντα δευτερόλεπτα αφότου η Μάγκι ξυπνάει από το κώμα στο οποίο ήταν βυθισμένη, όλος ο κόσμος της καταρρέει. Η αστυνομία την ενημερώνει ότι η κόρη της, η Έλσπεθ, είναι νεκρή. Πνίγηκε όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε η Μάγκι έπεσε στο ποτάμι. Όμως η Μάγκι δε θυμάται απολύτως τίποτα. Όταν ζητάει να δει το σύζυγό της, τον Σον, μαθαίνει ότι έχει εξαφανιστεί. Η τελευταία φορά που θεάθηκε ήταν τη μέρα της κηδείας της κόρης τους.

«Ο θάνατος πλησιάζει» του Πίτερ Τζέιμς

peter_james_o_thanatos_plisiazei.jpg
Εκδόσεις: Χάρτινη Πόλη, Σελίδες: 640

Μέσα από την τραγωδία της 11ης Σεπτεμβρίου, ο Ρόνι Γουίλσον βλέπει μια μοναδική ευκαιρία: να εξαφανιστεί και να αρχίσει τη ζωή του από την αρχή, σε μια άλλη χώρα. Πέντε χρόνια αργότερα, η ανακάλυψη του πτώματος μιας γυναίκας στο Μπράιτον, οδηγεί τον αστυνομικό επιθεωρητή Ρόι Γκρέις σε μια έρευνα, που λαμβάνει χώρα σε τρεις ηπείρους, και σε μια απελπισμένη κούρσα ενάντια στον χρόνο, για να σώσει τη ζωή μιας γυναίκας που ζει σαν κυνηγημένη στους δρόμους και τα σκοτεινά σοκάκια του Μπράιτον. 

«Η Αμπι μπήκε μέσα στο ασανσέρ και οι πόρτες έκλεισαν με μια τρανταχτή κλαγγή, σαν ήχος από φτυάρι που ισιώνει χαλίκια. Μύρισε την κολόνια κάποιου άλλου, καθώς και το υγρό καθαρισμού με άρωμα λεμόνι. Το ασανσέρ τραντάχτηκε μερικά εκατοστά προς τα πάνω τόσο απότομα, που παραλίγο να χάσει την ισορροπία της και τώρα, όντας πια πολύ αργά για να αλλάξει γνώμη και να βγει έξω, με τους μεταλλικούς τοίχους να την περικλείουν κι έναν μικρό, θολό καθρέφτη να αντανακλά την έκφραση πανικού στο σχεδόν αόρατο πρόσωπό της, βούτηξε απότομα προς τα κάτω. Η Αμπι επρόκειτο να συνειδητοποιήσει ότι μόλις είχε κάνει ένα φριχτό λάθος…»

Το τέταρτο βιβλίο με ήρωα τον Ρόι Γκρέις, από την best seller σειρά του πολυβραβευμένου Πίτερ Τζέιμς, που έχει τιμηθεί με το βραβείο Diamond Dagger της Ένωσης Συγγραφέων Αστυνομικών Μυθιστορημάτων (CWA).

«Ξέχασέ με» της Κλερ Μάκιντος

978-618-03-1686-5_4.jpg
Εκδόσεις: Μεταίχμιο, Μετάφραση: Βάσια Τζανακάρη, Σελίδες: 472

Και πάλι ένα βιβλίο της Κλερ Μάκιντος που θα ξενυχτήσεις για να διαβάσεις ακόµα ένα κεφάλαιο. Αφήγηση που καθηλώνει και προσφέρει αναγνωστική απόλαυση. Αστυνοµική λογοτεχνία αιχµής. 

Πριν από έναν χρόνο, η Καρολάιν Τζόνσον διάλεξε να θέσει τέλος στη ζωή της µε βάναυσο τρόπο• η σοκαριστική αυτοκτονία της ακολούθησε αυτήν του συζύγου της, λίγους µήνες πριν. Η κόρη τους, η Άννα, από τότε δυσκολεύεται να αποδεχτεί την κατάσταση, πιστεύει πως οι γονείς της δεν αυτοκτόνησαν αλλά δολοφονήθηκαν. Με ένα νεογέννητο στην αγκαλιά, η Άννα νιώθει την έλλειψη της µητέρας της περισσότερο από ποτέ και αρχίζει να θέτει ερωτήµατα για τον θάνατο των γονιών της. Μήπως όµως σκαλίζοντας το παρελθόν, βάζει το µέλλον της σε κίνδυνο; Κάποιες φορές είναι πιο ασφαλές να αφήνεις τα πράγµατα να ξεχαστούν…

«Snap» της Μπελίντα Μπάουερ

bt138_snap.jpg
Εκδόσεις: Bell, Μετάφραση: Νίκος Ιβραηνίας, Σελίδες: 416

Το «Snap» είναι ένα αριστουργηματικά γραμμένο μυθιστόρημα μυστηρίου που διακρίθηκε στη μακρά λίστα του βραβείου Man Booker 2018, αποδεικνύοντας πως η Μπελίντα Μπάουερ είναι μια από τις σημαντικότερες φωνές της σύγχρονης αστυνομικής λογοτεχνίας.

Ο εντεκάχρονος Τζακ και οι δυο αδερφές του περιμένουν στο κράσπεδο του αυτοκινητόδρομου μέσα στο αποπνικτικό, χαλασμένο αυτοκίνητό τους, καβγαδίζοντας και γκρινιάζοντας μέχρι να γυρίσει η μητέρα τους. Εκείνη όμως δε γυρίζει. Ποτέ. Τίποτε δε θα είναι πλέον ξανά το ίδιο ύστερα από εκείνη την ατέλειωτη, ζεστή καλοκαιρινή μέρα.

Περνούν τρία χρόνια και ο Τζακ, δεκατεσσάρων ετών πλέον, εξακολουθεί να κάνει κουμάντο… χωρίς την παραμικρή βοήθεια. Στο μεταξύ, στην άλλη άκρη της πόλης, μια νέα γυναίκα, η Κάθριν Γουάιλ, ξυπνά και βλέπει ένα μαχαίρι πάνω στο κομοδίνο της, καθώς και ένα σημείωμα που λέει Θα μπορούσα να σε είχα σκοτώσει. Η αστυνομία προσπαθεί να ανακαλύψει τα ίχνη ενός μυστηριώδους διαρρήκτη τον οποίο αποκαλεί Χρυσόμαλλο, λόγω της συνήθειάς του να κοιμάται στα κρεβάτια που βρίσκει στα σπίτια όπου μπουκάρει, σαν τη Χρυσομαλλούσα του παραμυθιού. Όμως, η Κάθριν δε βλέπει σε τι θα την ωφελήσει αν καλέσει την αστυνομία. Και ο Τζακ, εντελώς απρόσμενα, ίσως να πλησιάζει στην ανακάλυψη του δολοφόνου της μητέρας του.

«Η στιγμή του ρόδου» της Αγκάθα Κρίστι

d89bc4e3b966ecca72fad826ab3e9804.png
Εκδόσεις: Διόπτρα, Μετάφραση: Αύγουστος Κορτώ, Σελίδες: 264

Η Αγκάθα Κρίστι υπογράφει ως Μαίρη Γουέστμακοτ σε έξι κοινωνικά μυθιστορήματα που εκδόθηκαν για πρώτη φορά την περίοδο 1930-1956. Η διάσημη μυθιστοριογράφος αποκαλύπτει μια διαφορετική όψη της συγγραφικής πένας της, δείχνοντας το αξεπέραστο ταλέντο της.

Όλοι περίμεναν ότι η Ιζαμπέλα Τσαρτέρις, όμορφη, καλομαθημένη και γόνος αριστοκρατικής οικογενείας, θα παντρευόταν τον εξάδελφό της Ρούπερτ, όταν εκείνος θα επέστρεφε από τον πόλεμο. Και, αναμφίβολα, θα ήταν ο ιδανικός γάμος. Τότε, όμως, εμφανίζεται στη ζωή της ο Τζον Γκάμπριελ, ένας φιλόδοξος και αδίστακτος άντρας, ήρωας πολέμου. Για την Ιζαμπέλα, το τίμημα της αγάπης θα είναι να εγκαταλείψει για πάντα το όνειρό της να αποκτήσει μια ευτυχισμένη οικογένεια, ενώ ο Τζον θα κληθεί να θυσιάσει την καριέρα και τις φιλοδοξίες του. Η Στιγμή του Ρόδου είναι ένα σύνθετο μυθιστόρημα που συνδυάζει μια ιστορία αγάπης με τη σκιαγράφηση ιδιαίτερων χαρακτήρων, προσφέροντας μια καταβύθιση στην ανθρώπινη φύση. 

«Στη ζωή νωρίς νυχτώνει» της Ελένης Πριοβόλου

thumbnail_priovolou6560-3.jpg
Εκδόσεις: Καστανιώτης, Σελίδες: 512

Η Άρια και η Οριάνθη ανταμώνουν το καλοκαίρι του 1963 από κάποια ευλογημένη συγκυρία. Όμως, ένα μοιραίο γεγονός διακόπτει πρόωρα την εξελισσόμενη φιλία τους. Οι δυο κοπέλες χάνονται μέσα στα δράματα που η ζωή τούς επιφυλάσσει. Στον κύκλο της η καθεμιά παρασύρεται από τους στροβίλους των γεγονότων. Η Οριάνθη τραυματικά, η Άρια λιγότερο οδυνηρά. Ύστερα από πολλά χρόνια, οι συμπτώσεις τις φέρνουν και πάλι κοντά, για να αφηγηθούν τις ιστορίες τους και να αντιληφθούν ότι όλα όσα έζησαν μοιάζουν σαν να μην τα βίωσαν οι ίδιες αλλά κάποιος άλλος, θαρρείς και κινούσε τα νήματα της ύπαρξής τους ένας αόρατος, ραδιούργος κουκλοπαίκτης. 

Από τη δεκαετία του ’60 μέχρι σήμερα και από την Αθήνα και τον Καναδά του αντιδικτατορικού αγώνα μέχρι τον Λίβανο του αιματηρού εμφυλίου πολέμου, το μυθιστόρημα ακροβατεί ανάμεσα στην καταστροφή και την αναδημιουργία, στο παρελθόν και το παρόν, στην Ανατολή και τη Δύση. 

Ένα βιβλίο για τις γενιές που έρχονται, για τις πληγές των μικρών λαών, για το δικαίωμα του να είσαι άνθρωπος μέσα σε μια δική σου πατρίδα. 

«Το μυστικό του Λεονάρντο» του Αύγουστου Κορτώ 

capture.jpg
Εκδόσεις: Πατάκη, Σελίδες: 224

Στη δύση του βίου του, φιλοξενούμενος του Φραγκίσκου Α΄ της Γαλλίας, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι αποφασίζει ν' αφηγηθεί τη ζωή του: από την αθωότητα και την οδύνη των παιδικών του χρόνων μέχρι την πρώτη του επαφή με την τέχνη της εικόνας, τη μαθητεία του στο ατελιέ του Βερρόκιο και την πολυτάραχη νιότη του, με τους ανομολόγητους έρωτες και τη ραγδαία του ανέλιξη στην κορυφή του καλλιτεχνικού ιερατείου της Αναγέννησης.

Όμως το αόρατο νήμα που ξετυλίγει τον μίτο της αφήγησης είναι η λαχτάρα του ηλικιωμένου Λεονάρντο να ομολογήσει το πιο σκοτεινό του μυστικό, που του βαραίνει χρόνια την ψυχή: ένα έγκλημα που έμεινε ατιμώρητο και στο οποίο χρωστά το πιο διάσημο έργο του – έναν πίνακα που δεν λέει να αποχωριστεί, καθώς περιέχει ό,τι πιο ακριβό κουβαλά στην καρδιά του. Ιστορία μυστηρίου κρυμμένη μες στο αξεδιάλυτο μυστήριο της Ιστορίας, το «Μυστικό του Λεονάρντο» είναι πάνω απ' όλα ένας ύμνος στην ανθρώπινη δημιουργία: στην ψυχή και στο σώμα που επιμένουν να γεννούν ακόμα κι υπό τη βαριά σκιά του θανάτου.

«Υγιής καινούργιος κόσμος» της Ούαξ Ρούμπι

thumbnail_ygiis_kain_kosm_exofyllo.jpg
Εκδόσεις: Opera, Μετάφραση: Νίκη Κωνσταντινίδη, Σελίδες: 280

Η Ρούμπι Ουάξ προσεγγίζει τη Νευροεπιστήμη της «Ενσυνειδητότητας» με την ευγλωττία, τη διαύγεια και το χιούμορ που τη χαρακτηρίζουν. Γελάμε και κλαίμε με τον «Υγιή καινούργιο κόσμο» της, αλλά, πάνω απ’ όλα, προβληματιζόμαστε για το κατά πόσο είναι εφικτή μια «υγιής ζωή» σ’ έναν κόσμο τρελό και χαοτικό όπως ο δικός μας. 

Το πρόβλημα με την κατάθλιψη είναι ότι δεν την παίρνεις είδηση. Κάνοντας την πρακτική της ενσυνειδητότητας μέρος της καθημερινής ρουτίνας της, βρήκε τον τρόπο να κρατάει το αυτί της κολλημένο στο έδαφος και ν’ αφουγκράζεται τα προειδοποιητικά σημάδια — αυτούς τους ψιθύρους της γης που προηγούνται του σεισμού.

«Ενσυνειδητότητα» σημαίνει ότι παρατηρώ προσεκτικά τον κόσμο γύρω μου με έναν μη κριτικό τρόπο, ότι κάνω ένα βήμα πίσω και δεν προσπαθώ συνεχώς ν’ αλλάξω τα πάντα — όχι γιατί επιλέγω να ζήσω μες στην ανεμελιά, αλλά γιατί θέλω να γίνω ένας αυτόπτης μάρτυρας των καταστάσεων. Η ενσυνειδητότητα δεν είναι κάτι περίπλοκο, αλλά κάτι που όλοι μπορούμε να κάνουμε: ν’ αρχίσουμε να βλέπουμε τα πράγματα όπως είναι. Εξασκώντας την ενσυνειδητότητα, καταλήγεις να δαμάσεις το ατίθασο άλογο που ζει μέσα σου. Αν το μαστιγώσεις και του φερθείς βάναυσα, το πιθανότερο είναι να σε πετάξει στο χώμα και να σε ποδοπατήσει. Το ίδιο ισχύει και με το μυαλό.

«Μήπως;» της Μαργαρίτας Καραπάνου και της Φωτεινής Τσαλίκογλου

thumbnail_karapanou-tsalikoglou6579-5.jpg
Εκδόσεις: Καστανιώτης, Σελίδες: 200

H Μαργαρίτα Καραπάνου ξεπλέκει κάπως της ζωής της το νήμα, ρίχνει φως σε κάποια από τα γεγονότα, τα οποία ενέπνευσαν τις ιστορίες της.

«Κι εμείς τώρα δα εδώ, δυο φίλες με εναλλασσόμενους ρόλους, συγγραφέας - καθηγήτρια - ψυχολόγος - άρρωστη - υγιής - θεραπευτής - θεραπευόμενος, ιδιότητες ρευστές και αβέβαιες, ρούχα άβολα και στενά που μας καθηλώνουν σε στενάχωρα και ασφυκτικά δωμάτια. Φτιάξαμε ένα διαλογικό βιβλίο. Τι θελήσαμε, αλήθεια, μέσα από την περιπέτεια μιας ομιλούσας γραφής; Μια συν-αποκάλυψη ίσως. Εύθραυστη προφανώς, πλασματική κι εφήμερη.

Γνωρίζαμε πως δεν θα ήταν για πολύ. Ο χρόνος τρέχει, ο χρόνος τρέμει κι εμείς έπρεπε να προλάβουμε. Να μοιραστούμε με τους αναγνώστες μας την αλήθεια των παραισθήσεών μας, των απλών και λιγότερο απλών πραγμάτων που συνθέτουν αυτό που λέμε "ζωή"». 

«Τα δάκρυα του χρόνου» του Ανδρέα Ηλιόπουλου

tadakriatouxronouex_1.jpg
Εκδόσεις: Λιβάνη, Σελίδες: 272

Ένα αγόρι, σ’ ένα χωριό της Καστοριάς, γεννιέται μ’ ένα άστρο ακατανόητο για τους άλλους. Το μερίδιο που του έδωσαν οι Μοίρες, νανουρίζοντάς τον με παράξενα λόγια, τον τάσσει κυνηγό του ονείρου του. Βαδίζοντας στα στενά μονοπάτια της ζωής κι έχοντας στο δισάκι του μονάχα τις προσδοκίες του, γνωρίζει τα πρωτοβρόχια της απογοήτευσης, αλλά δεν εγκαταλείπει τις επιδιώξεις του. Περιορίζεται σε αδέσποτες βόλτες του πείσματός του και επιλέγει το νέκταρ του ψεύδους προς τους δικούς του για να επιτύχει τον στόχο του.

Παγιδευμένος σ’ ένα καταφύγιο επινόησής του και οδοιπόρος της στεγνής πραγματικότητας, παλεύει μέσα στις αναταράξεις των γεγονότων έχοντας τις κεραίες τεντωμένες. Δεν επιτρέπει στον καβαλάρη της ελπίδας να ξεπεζέψει. Με το καμουτσίκι του πείσματος τον ωθεί να καλπάζει στα γεγονότα, ενώ αυτός φλερτάρει με την τρέλα.Τη στιγμή που νομίζει πως όλα έχουν χαθεί, η ζωή, για να εξιλεωθεί, του δίνει τον άσο που έχει κρυμμένο στο μανίκι. Στο απόγειο της δόξας, ο προσωπικός του βίος βγαίνει σε πλειστηριασμό για να τον εκποιήσουν οι άλλοι. Κάθε στιγμή περνάει από την κόλαση και το καθαρτήριο, δίχως όμως να βρίσκει τον παράδεισο.

Ω, πόσο εικονική ήταν η ευτυχία του! Το διαπίστωνε εκείνη τη στιγμή. Όσο επιτυχημένος κι αν έχει υπάρξει ένας άνθρωπος στο παρελθόν, είναι καταδικασμένος να ζει μέσα στην ερημιά του εγωισμού του όταν εντός του υπάρχουν δυσαναπλήρωτα κενά. Είχε έρθει η ώρα να σπάσει το καβούκι του και να εξερευνήσει με χειρουργικό νυστέρι τον εσώτερο εαυτό του. 

Ένας ηθοποιός δε ζει για να μετανιώνει. Οι λανθασμένες επιλογές είναι μέρος της καριέρας του, που διαρκώς εξελίσσεται, άλλοτε με απότομες ανηφόρες και άλλοτε με απότομες κατηφόρες. Ίσως έπρεπε να αφεθεί στον χρόνο για να πάρει την απάντησή του στο αν η επιλογή του να απομονωθεί από τους πάντες και από τα πάντα ήταν ένα μεγάλο λάθος ή σηματοδοτούσε την ανατολή μιας νέας αλήθειας.

«Σασμός» του Σπύρου Πετρουλάκη

35365_1.jpg
Εκδόσεις: Μίνωας, Σελίδες: 504

Το έκτο μυθιστόρημα του επιτυχημένου Σπύρου Πετρουλάκη, που έχει καταφέρει να κεντρίσει τους αναγνώστες από την πρώτη κιόλας σελίδα των βιβλίων του, μας μεταφέρει στην Κρήτη, στην πατρίδα του συγγραφέα. Οι βεντέτες εκεί ανοιγοκλείνουν ακόμα και σήμερα, ολόκληρες γενιές ποτίζονται με μίσος, δημιουργώντας έναν ατέρμονα κύκλο αντεκδίκησης, με θύματα ανθρώπους των οποίων το σφάλμα δεν είναι άλλο παρά μόνο το επώνυμό τους.

Ο άντρας σηκώνει το χέρι του και σημαδεύει. Οι επτά πυροβολισμοί που ακούγονται ωχριούν μπροστά στην κραυγή του παιδιού: «Πατέρα…». Αλήθεια ή πλάνη; Τυχαίο γεγονός ή βεντέτα; Οι καταστάσεις περιπλέκονται και παίρνουν ανεξέλεγκτη τροπή. Ακολουθεί δεύτερος θάνατος – αυτήν τη φορά μια γυναίκα. «Τις γυναίκες και τα κοπέλια δεν τα σκοτώνουν. Αλλού να ψάξετε για τον φονιά. Όχι στη βεντέτα…» Τα λόγια των μυστών ακούγονται ουτοπικά.

«Πάρε την κοπελιά μας και αλαργέψετε αμέσως από την Κρήτη. Δεν θα αργήσει να γίνει κι άλλο κακό. Φύγετε…» Μια μάνα μαζί με την κόρη της, εν μία νυκτί, εξαφανίζονται από προσώπου γης. Ένα κλειδί μένει κρεμασμένο στην πρόκα του τοίχου και μια μαντινάδα στέκει ατελείωτη. Όρη και θάλασσες, τραγούδια και κατάρες, οργή και χάδι. Μέσα στις αντιθέσεις της φωτιάς, οι άνθρωποι χτίζουν τα όνειρά τους. Ωστόσο, η θέληση και το πάθος δεν αρκούν. Τα πάντα μπορούν να ανατραπούν ακαριαία.

Ένας ατέρμονος κύκλος αίματος συνεχίζεται και η παλιά βεντέτα, σαν εφιάλτης, σκορπά τον τρόμο ανάμεσα σε δυο χωριά της Κρήτης. Οι λέξεις ποτέ δεν είχαν αρκετή δύναμη για να περιγράψουν τόσο ακραία συναισθήματα. Τι θα μπορούσε να επιφέρει τη συμφιλίωση, τον πολυπόθητο Σασμό;

«Παρτίδα για πέντε» του Μάρκο Μαλβάλντι

1_1.jpg
Εκδόσεις: Καλέντης, Μετάφραση: Δήμητρα Δότση, Σελίδες: 208

Το πρώτο βιβλίο της πολυμεταφρασμένης μπεστσέλερ σειράς «ΜπαρΛούμε – Εγκλήματα στην Τοσκάνη». Μια πραγματική κωμωδία αλά ιταλικά σαν εκείνες που φέρουν την υπογραφή του Ρίζι, του Μονιτσέλι και του Κομεντσίνι. 

Στο ΜπαρΛούμε, σε ένα μικρό παραλιακό θέρετρο κοντά στο Λιβόρνο, ανάμεσα σε ατελείωτα φλιτζάνια εσπρέσο και ιταλικές τράπουλες, τέσσερις ογδοντάχρονοι και ο Μάσιμο, ιδιοκτήτης του μπαρ, περνούν την ώρα τους κουβεντιάζοντας, μαλώνοντας και διατυπώνοντας θεωρίες για τον φόνο μιας νεαρής κοπέλας στην πόλη τους. Η έκλυτη ζωή του κοριτσιού οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η δολοφονία σχετίζεται με τον κόσμο των ναρκωτικών και της νύχτας.

Οι τέσσερις παλιόφιλοι, που θυμίζουν σε πολλά τους πρωταγωνιστές της ταινίας «Οι εντιμότατοι φίλοι μου», λατρεύουν το κουτσομπολιό, τις φάρσες και τις φαρμακερές ατάκες. Με τη σκωπτική και αθυρόστομη γλώσσα τους, χαρακτηριστική της Τοσκάνης, ξεδιπλώνουν ένα ένα τα κομμάτια του εγκλήματος αναγκάζοντας τον Μάσιμο να αναλάβει τον ρόλο του ερασιτέχνη ντετέκτιβ. Μέσα από αυτές τις έρευνες και τη ζωντανή, πολύχρωμη πρόζα του Μαλβάλντι, ξεπροβάλλει η συναρπαστική εικόνα της ζωής μιας πόλης της Τοσκάνης, η οποία, με όλες τις επαρχιακές ιδιοτροπίες της, αντιστέκεται σθεναρά στην εισβολή του αλόγιστου μαζικού τουρισμού.

«Το χελιδόνι του Βορρά» της Ισμήνης Μπάρακλη

9786180128338.jpg
Εκδόσεις: Ψυχογιός, Σελίδες: 360

Το μυθιστόρημα της Ισμήνης Μπάρακλη μας μεταφέρει στην Αθήνα του 1982. Εκεί θα γνωρίσουμε την Δάφνη. Μια δυναμική αρχιτέκτονα, η οποία με αφορμή τη συνάντηση με τον μεγάλο έρωτα των φοιτητικών της χρόνων, θα αναμοχλεύσει αναμνήσεις της ζωής της, για να γυρίσει πολλά χρόνια πίσω και να συναντήσει ανθρώπους που τη σημάδεψαν, πριν κιόλας πάρει την πρώτη της ανάσα.

Κεντρική Μακεδονία, αρχές του προηγούμενου αιώνα. Ένα μωρό, μοναδικό απομεινάρι μιας φλεγόμενης καλύβας του βάλτου, αγωνίζεται να παραμείνει στη ζωή. Δυο αδέρφια, με τα χέρια φυτεμένα στο μνήμα του πατέρα τους, ορκίζονται να πάρουν εκδίκηση. Λίγα χρόνια μετά, ένα κορίτσι με μαρμαρωμένα πόδια αποχωρίζεται τον πατέρα του, που τον στέλνουν στην εξορία.  

Παιδιά της ελληνικής Ιστορίας, ξετυλίγουν το κουβάρι του μύθου μέσα στη δίνη της, όταν εκείνη τρυπώνει ύπουλα στις ζωές τους για να τις συγκλονίσει, σε μια παραμυθένια πολιτεία, τα Γιαννιτσά, έναν ζωντανό μπερντέ με τα παλάτια του και τις καλύβες του, κι ανθρώπους λογιών που θα περάσουν εμπρός του, δειλούς και ήρωες, εχθρούς και φίλους.

Ένα βιβλίο που μιλάει για τις απώλειες της ζωής μας. Εκείνες που χάραξαν την ψυχή μας και την πότισαν με στεναχώρια, αλλά και με γλυκόπικρες αναμνήσεις.

«Κίτρινο υποβρύχιο» της Σεμίνας Διγενή

ac1927f383802dd0f1a4828234697ea4_l.jpg
Εκδόσεις: Πατάκη, Σελίδες: 456

H Σεμίνα Διγενή στο πρώτο βιβλίο της γράφει για όλα αυτά για τα οποία δε μίλησε ποτέ. Ένα απρόβλεπτο και συναρπαστικό κείμενο. Μια σύνθεση μεταξύ μαρτυρίας, ρεπορτάζ και μυθοπλασίας. Ζωή και καριέρα γεμάτες εξερευνήσεις κι αταξίες. Επιβάτες του «Κίτρινου υποβρυχίου» δεν είναι μόνο οι θρυλικές προσωπικότητες της ελληνικής και διεθνούς πολιτικής και καλλιτεχνικής ζωής που συνάντησε η συγγραφέας, αλλά και τα μέλη μιας παράξενης -υπαρκτής- ελληνικής οικογένειας, οι πρωταγωνιστές αδιέξοδων ερώτων και οι υπαίτιοι τραυμάτων που δεν έκλεισαν ποτέ. Όλοι αυτοί, σε μια μαγική περιστροφική σκηνή, με ολοζώντανα τα παρασκήνια μιας ταραχώδους προσωπικής και δημοσιογραφικής διαδρομής, από το 1975 στις εφημερίδες κι από το 1982 στην τηλεόραση.

Ένα ντοκουμέντο, το αφηγηματικό νήμα του οποίου ξετυλίγεται με το «Yellow Submarine» των Beatles. Τα τραγούδια και η μουσική όχι απλώς δίνουν τον τόνο της αφήγησης, αλλά και συμβάλλουν μ’ έναν πρωτότυπο τρόπο στην εξέλιξή της. Το "Κίτρινο υποβρύχιο" της Σεμίνας μάς περιέχει όλους. Υπερβαίνει την αυτοβιογραφική καταγραφή και χαρτογραφεί το κλίμα και την ατμόσφαιρα της Ελλάδας από τη "χαμένη άνοιξη" της δεκαετίας του 1960 στα ευφορικά 80’s, στην ευμάρεια των 90’s, μέχρι τους δαιδάλους της καταιγιστικής εθνικής μας κρίσης.

«Οι Αλεξανδρινές: Η ζωή στη Νειλοχώρα» της Δέσποινα Χατζή 

35364_1.jpg
Εκδόσεις: Μίνωας, Σελίδες: 648

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της Σμαρώς, που έφτασε τα 7.000 αντίτυπα, η Δέσποινα Χατζή επιστρέφει με ένα μυθιστόρημα ανάμεσα σε δυο διαδοχικούς παγκόσμιους πολέμους, που σκιαγραφεί τη ζωή των Ελλήνων στη χώρα του Νείλου και την εμβληματική Αλεξάνδρεια. Την πόλη της Μπελ Επόκ, των αντιθέσεων, των εστέτ, των μποέμ, των εμπόρων, των διανοούμενων, της φτώχειας και των χαμαιτυπείων.

Αλεξάνδρεια 1905. Ο Αγαμέμνονας και η Ουρανία Βρανά ζουν υπό την κηδεμονία του θείου τους και της Γαλλίδας συζύγου του. Λίγο πριν ξεσπάσει ο Αʹ Παγκόσμιος, ο ευφυής Αγαμέμνονας υψώνει το ανάστημά του στην αλεξανδρινή εμπορική κοινότητα, ενώ ο γάμος του με τη γοη­τευτική Σμυρνιά Αναστασία Γιάσογλου επισφραγίζει την πολυπόθητη ευτυχία.

Η αδελφή του Αγαμέμνονα, Ουρανία, μετά τον αδιέξοδο έρωτά της μ’ έναν νεαρό Αιγύπτιο και τον άτυχο γάμο της, γίνεται ένθερμη υποστηρίκτρια της Huda Shaarawi, στέλνοντας ένα μήνυμα εθνικής και φεμινιστικής αφύπνισης σε μια πανσπερμία γυναικών. Η επαναστατική της φύση την οδηγεί στην Ελλάδα του Μεταξά, αφήνοντας στην Αλεξάνδρεια, στα έμπιστα χέρια του αδελφού της, τη μεγάλη της κόρη Αικατερίνη. Ένας νέος κύκλος ζωής ξεκινά για την Αικατερίνη με φόντο τα οδυνηρά γεγονότα του Βʹ Παγκοσμίου.

Μισόν αιώνα μετά, η αρχαιολόγος Κλειώ Αντύπα, κόρη της Αικατερίνης, καλείται να εργαστεί στο Κάιρο προσκεκλημένη του Ιταλού αρχαιολόγου Φάμπιο Σορεντίνο. Η επίσκεψη «στὲς γειτονιὲς τὲς ἴδιες» της καβαφικής Αλεξάνδρειας φέρνει στο φως ένα γεγονός που έλαβε χώρα στη μάχη του Ελ Αλαμέιν το 1942, ικανό να λυτρώσει τρεις γενιές γυναικών.

«Το κορίτσι της ντροπής της» της Σοφίας Βόϊκου

9786180129762.jpg
Εκδόσεις: Ψυχογιός, Σελίδες: 440

Ένα μυθιστόρημα, βασισμένο στις αληθινές ιστορίες των παιδιών που έζησαν τα λάθη της Ιστορίας και πλήρωσαν τις αμαρτίες των γονιών τους. Μια ιστορία διαφορετική από όσες έχετε διαβάσει μέχρι τώρα. Ο τρόπος γραφής, αλλά και η ενδιαφέρουσα πλοκή κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη, ο οποίος δεν θέλει να αφήσει το βιβλίο από τα χέρια του.

Ο πόλεμος έχει τελειώσει και οι Έλληνες προσπαθούν να ξεχάσουν τη γερμανική Κατοχή. Η Λένη, όμως, με τα γαλανά της μάτια και τα ξανθά της μαλλιά, τους εμποδίζει. Προσβάλλει με την ύπαρξή της τα χρηστά ήθη της εποχής. Απέναντι σε μια πατρίδα που δεν την αποδέχεται, θα αναζητήσει ένα καλύτερο μέλλον στο Μόναχο. Εκεί θα γνωρίσει τον Γιόχαν, που προσπαθεί να αποτινάξει το στίγμα που του κληροδότησε ο πατέρας του. Η Λένη θέλει να βρει τις ρίζες της, ο Γιόχαν θέλει να κάψει τις δικές του. Όλοι γνωρίζουν, μα κανείς δε μιλάει. Στα πρόσωπά τους οι άλλοι βλέπουν τον εχθρό. 

«Πασχαλιές στο συρματόπλεγμα» της Μάρθα Χολ Κέλι

pashalies_sto_syrmatoplegma.jpg
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος, Μετάφραση: Έφη Τσιρώνη, Σελίδες: 688

Η ζωή της νεοϋορκέζας Κάρολαϊν Φέριντεϊ αλλάζει για πάντα όταν ο στρατός του Χίτλερ εισβάλλει στην Πολωνία το 1939. Έναν ωκεανό μακρύτερα, η Κάσια Κούζμεριτσκ, μια Πολωνή έφηβη, βυθίζεται όλο και περισσότερο στον ρόλο της ως αγγελιαφόρου στην πολωνική Αντίσταση. Στη Γερμανία, η νεαρή γιατρός Χέρτα Ομπερχόιζερ ξεκινά την καριέρα της γεμάτη φιλοδοξίες, αλλά σύντομα βρίσκεται παγιδευμένη στο ανδροκρατούμενο ναζιστικό καθεστώς. Οι ζωές των τριών γυναικών διασταυρώνονται όταν η Κάσια οδηγείται στο Ράβενσμπρικ, το διαβόητο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης αποκλειστικά για γυναίκες.

Το βιβλίο είναι βασισμένο στην πραγματική ιστορία των «Κουνελιών», των γυναικών που κατάφεραν να επιζήσουν από τα βασανιστήρια στο Ράβενσμπρικ, και αποκαλύπτει μια συνταρακτική ιστορία αγάπης, εξιλέωσης και αποτρόπαιων μυστικών που παρέμειναν κρυμμένα επί δεκαετίες.

«Η διαδρομή & το κόμιστρο» του Στρατή Γαλανού

hdiadromikaitokomistroex.jpg
Εκδόσεις: Λιβάνη, Σελίδες: 720

Το μυθιστόρημα του Στρατή Γαλανού είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας για τον βίο και την πολιτεία ενός αυτοκινήτου. Την τελευταία νύχτα πριν την καταστροφή του στον επίλογο των Δεκεμβριανών, ένα αυτοκίνητο γένους θηλυκού, προικισμένο με το σπάνιο χάρισμα μιας καθολικής ενσυναίσθησης, αφηγείται την ιστορία της ζωής του. Μια ιστορία εξίσου αληθινή όσο και απίστευτη που αρχίζει στην Αμερική της Μεγάλης Ύφεσης, συνεχίζεται στην Ευρώπη του Μεσοπολέμου για να καταλήξει στην Κατοχική Αθήνα του Μεγάλου Λιμού, της Αντίστασης και του εμφύλιου διχασμού.

Αναθυμάται τις Οβιδιακές μεταμορφώσεις του από πολυτελή λιμουζίνα σε αγοραίο ταξί και ατμοκίνητο γκαζοζέν, κι από επιβατικό σε ασθενοφόρο, νεκροφόρα και γιάφκα και στοχάζεται γύρω από την περίπλοκη και αντιφατική σχέση της Μηχανής με τους κατασκευαστές και τους χρήστες της.

Κυρίως, όμως, μιλάει για τα ατομικά πεπρωμένα των ανθρώπων που το αγόρασαν, το νοίκιασαν, το οδήγησαν ή το χρησιμοποίησαν. Και ήταν πολλοί. Άλλοι θορυβώδεις, άλλοι σιωπηλοί. Καιροσκόποι, ιδεαλιστές, εγκρατείς και έκλυτοι, ξεπεσμένοι αριστοκράτες, πόρνες, κυρίες, ήρωες και προδότες. Όλοι μαζί συνεπιβάτες σε μια μακρινή διαδρομή με αβέβαιο προορισμό και δυσβάστακτο κόμιστρο.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ