• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Τροχαίο για την Πηγή Δεβετζή στην Εγνατία Οδό - Τούμπαρε το αυτοκίνητό της σε τούνελΘλίψη στη Ζάκυνθο για το θάνατο του 2χρονου αγοριού: Πώς το παιχνίδι με το σκύλο κατέληξε σε τραγωδίαΠερικυκλωμένο από ΜΑΤ το μνημείο του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου - Κλειστοί οι σταθμοί του Μετρό Σύνταγμα και ΠανεπιστήμιοΜετά την κακοκαιρία Byron έρχεται αντικυκλώνας – Πότε εξασθενούν τα φαινόμενα
δημοφιλές τώρα: Θλίψη στη Ζάκυνθο για το θάνατο του 2χρονου αγοριού: Πώς το παιχνίδι με το σκύλο κατέληξε σε...
Homepage ┋   Τεχνολογία   ┋   15.02.2024 14:16
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Τα ευρήματα είναι τα εξής:📌 Ποιοι είναι στο στόχαστρο📌 Προώθηση επικίνδυνων δραστηριοτήτων

Στο στόχαστρο της ΕΕ οι influencers - Σαρώνουν τα social media

Τι ανακάλυψε η έρευνα της Κομισιόν για τις διαφημίσεις

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

επόμενο άρθρο
Πηγή: Pixabay
Πηγή: Pixabay

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές Αρχές προστασίας των καταναλωτών από 22 κράτη μέλη δημοσίευσαν τα αποτελέσματα του ελέγχου των αναρτήσεων από influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όπως προέκυψε, σχεδόν όλοι (97%) αναρτούσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε ότι πρόκειται διαφήμιση, παραβιάζοντας την σχετική νομοθεσία. 

Στόχος του ελέγχου ήταν να εξακριβωθεί κατά πόσον οι influencers γνωστοποιούν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για τους καταναλωτές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κόσμος | 15.02.2024 08:00 
Μία νεκρή και πολλοί τραυματίες στο Super Bowl - Βίντεο με το πλήθος να ακινητοποιεί τον δράστη

Συνολικά, σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, ελέγχθηκαν οι αναρτήσεις 576 influencers που δημοσιεύτηκαν σε μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Τα ευρήματα είναι τα εξής:

  • Το 97% δημοσίευσε αναρτήσεις με εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο το 20% το αποκάλυπτε πως επρόκειτο για διαφήμιση
  • Το 78% ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα- ωστόσο μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο
  • Το 30% δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας στις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επωνυμία εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό μητρώου
  • Το 38% δεν χρησιμοποίησε τις ετικέτες της πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη του εμπορικού περιεχομένου, όπως το κουμπί «πληρωμένη συνεργασία» στο Instagram, αντίθετα, οι εν λόγω influencers επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως «συνεργασία» (16%), «σύμπραξη» (15%) ή γενικές ευχαριστίες προς το εμπορικό σήμα του συνεργάτη (11%)
  • Το 40% των επιρροών που ελέγχθηκαν έκαναν τη γνωστοποίηση ορατή κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εμπορικής επικοινωνίας. Το 34% των προφίλ των influencers έκαναν τη γνωστοποίηση άμεσα ορατή χωρίς να χρειάζονται πρόσθετα βήματα, όπως με κλικ στο «διαβάστε περισσότερα» ή με κύλιση προς τα κάτω
  • Το 40% υποστήριζε τα δικά του προϊόντα, υπηρεσίες ή εμπορικά σήματα. Το 60% αυτών δεν γνωστοποιούσε τη διαφήμιση
  • Tο 44% των influencers είχαν τις δικές τους ιστοσελίδες

Ποιοι είναι στο στόχαστρο 

Σύμφωνα με την ΕΕ, 358 influencers έχουν μπει στο στόχαστρο για περαιτέρω έρευνα. Οι εθνικές Αρχές θα επικοινωνήσουν μαζί τους για να τους ζητήσουν να ακολουθήσουν τους ισχύοντες κανόνες. Ενδεχομένως να ληφθούν περαιτέρω μέτρα επιβολής της νομοθεσίας, αν χρειαστεί, σύμφωνα με τις εθνικές διαδικασίες.

Στον έλεγχο συμμετείχαν τα ακόλουθα κράτη μέλη της ΕΕ: Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρος, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Φινλανδία, Τσεχική Δημοκρατία, καθώς και η Ισλανδία και η Νορβηγία.

82 influencers είχαν πάνω από 1 εκατομμύριο followers, 301 πάνω από 100.000 και 73 μεταξύ 5.000 και 100.000.

Αρκετοί influencers ήταν ενεργοί σε διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης: 572 είχαν αναρτήσεις στο Instagram, 334 στο TikTok, 224 στο YouTube, 202 στο Facebook, 82 στο X (πρώην Twitter), 52 στο Snapchat και 28 στο Twitch.

Οι κυριότεροι τομείς δραστηριότητας είναι: η μόδα, ο τρόπος ζωής, η ομορφιά, το φαγητό, τα ταξίδια και η γυμναστική/αθλητισμός. 

Προώθηση επικίνδυνων δραστηριοτήτων  

Παράλληλα, 119 influencers θεωρήθηκαν ότι προωθούν ανθυγιεινές ή επικίνδυνες δραστηριότητες, όπως πρόχειρο φαγητό, αλκοολούχα ποτά, ιατρικές ή αισθητικές θεραπείες, τυχερά παιχνίδια ή χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, όπως η εμπορία κρυπτογράφησης.

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Η σφαίρα που πήρε την αθωότητα μιας γενιάς: 17 χρόνια από τη δολοφονία του Αλέξη και η μνήμη δεν σβήνει

Kακοκαιρία Byron: «Κοκκίνησε» το Καστελόριζο από τα λασπόνερα - Αίτημα για κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης

Δώρο Χριστουγέννων: Πότε θα πληρωθεί, σε ποιους και πώς να το υπολογίσετε

Αυτά είναι τα ακριβά φάρμακα που θα διατίθενται και σε ιδιωτικά φαρμακεία από τον Ιανουάριο

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • influencer
  • Ευρωπαϊκή Ένωση
  • social media
  • έλεγχος
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr