3ο Game Developers Meetup: Πάνω από 1.000 δημιουργοί, gamers και επενδυτές έκαναν «join» στη Λάρισα
Pitching, networking, workshops, στο JOIST Innovation Park στη Λάρισα «spawnαρε» το gaming community της Ελλάδας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Με αξιοσημείωτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 8 Νοεμβρίου το 3ο Game Developers Meetup στο JOIST Innovation Park στη Λάρισα, καθιστώντας πιο σαφές από ποτέ ότι η ελληνική βιομηχανία παιχνιδιών είναι εδώ και έχει λόγο.
Το event που κατάφερε να γίνει ένας σταθερός θεσμός της πόλης, ξεπέρασε κατά πολύ την ήδη πετυχημένη περσινή χρονιά του, με μια ασταμάτητη ροή από κόσμο να κατακλύζει κάθε έκθεση του χώρου όλες τις ώρες, αποδεικνύοντας πως το gaming community της χώρας δεν είναι κάτι αμελητέο.
Οι Έλληνες δημιουργοί δεν ξεκινούν τώρα να μπουσουλούν, στέκονται ήδη όρθιοι
Η δικτύωση και ο κοινοτισμός είναι ταυτοτικά χαρακτηριστικά για τον κόσμο και τη βιομηχανία παιχνιδιών και η επιτυχία της πρωτοβουλίας του Game Developers Meetup έγκειται ακριβώς στο ότι καταφέρνει να χτίσει άρρηκτους δεσμούς ανάμεσα σε δημιουργούς ηλεκτρονικών και επιτραπέζιων παιχνιδιών, indie studios, publishers, επενδυτές, εκπαιδευτικούς φορείς και gamers από όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη. Το γεγονός, δε, ότι αυτό λαμβάνει χώρα στην περιφέρεια την καθιστά επιπλέον αναζωογονητική ως πρωτοβουλία, προωθώντας έμπρακτα ότι η ελληνική δημιουργικότητα δεν περιορίζεται στα φυσικά σύνορα του Λεκανοπεδίου.
Πολύ περισσότερο όμως, όπως ανέφερε και ο πρόεδρος του ελληνικού παραρτήματος του Παγκόσμιου Οργανισμού Δημιουργών Παιχνιδιών (IGDA Greece), Χρήστος Μπίκος: «Είναι μία μοναδική ευκαιρία προκειμένου η Ελλάδα να αποτελέσει έναν σημαντικό κόμβο στη Μεσόγειο για την ανάπτυξη video games, δημιουργώντας γόνιμο έδαφος για καινοτομία, επιχειρηματικές συνέργειες και εξέλιξη της νέας γενιάς δημιουργών βιντεοπαιχνιδιών».
Τα «πέτρινα χρόνια» της κρίσης λειτούργησαν μάλλον ανασταλτικά προς τη δημιουργική ανάπτυξη των Ελλήνων developers και έβαλαν ένα αντικειμενικό φρένο στα όνειρα και τις φιλοδοξίες πολλών νέων ανθρώπων που θα ενδιαφερόταν να εργαστούν σε αυτόν τον τομέα, όπως μας εξήγησε και ο Campus Manager της SAE Athens, Κωστής Κουσουλός. Στο 2025 όμως, πρέπει ο χώρος να ανακτήσει την τόλμη, τη ζωντάνια και την αυτοπεποίθησή του -καθώς οι playable εκδόσεις σε περισσότερα από 20 νέα παιχνίδια που υπήρχαν στον χώρο της έκθεσης δεν άφηναν περιθώρια αμφισβήτησης του ταλέντου των Ελλήνων δημιουργών- και θαρρετά να πείσουν και τον πιο δύσπιστο επενδυτή πώς εκεί βρίσκεται το μέλλον - και είναι επικερδές.

Ένα πολυσχιδές πρόγραμμα εισηγητών
Το line-up των ομιλητών ήταν πλούσιο και πολυποίκιλο, γεμάτο με χρηστικές συμβουλές για τους ανερχόμενους developers από τεχνικά και πρακτικά ζητήματα μέχρι και θέματα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων. Από τις κορυφαίες στιγμές των εισηγήσεων ήταν ο διάλογος μεταξύ του CEO της Zenith Pirates -και πρώην VP της Ubisoft- Mehdi Benkirane με τον Head of Business Development της Astragon, Chris Kellner, παρουσιάζοντας σωστούς επικοινωνιακούς τρόπους προσέγγισης εκδοτών από τους developers και μυστικά «τρικ» που αν αποφύγουν πολλαπλασιάζουν τις πιθανότητες μιας θετικής απάντησης.
Όλα τα βλέμματα βέβαια είχαν στραφεί στην Juney Dijkstra, XDI Strategy & Business Innovation Director στον κολοσσό της βιομηχανίας παιχνιδιών Electronic Arts, η οποία μέσω του εγχειρήματος Butterfly Project έδωσε την ευκαιρία σε 3 ελληνικές ομάδες να της παρουσιάσουν τα projects τους, ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο για τη διεθνή αναγνώριση των Ελλήνων δημιουργών και την περαιτέρω ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας.

Από την πλευρά τους, ο Head of Digital and Business Development στην PQUBE, Πασχάλης Γκορτσίλας, παρουσίασε πώς το Discounty, ένα σχετικά απλό management sim παιχνίδι, κατάφερε να αποσπάσει πωλήσεις που άγγιξαν μέχρι και τις 100.000 εβδομαδιαία μέσα από τις σωστές λεπτομέρειες που έκαναν πράγματι τη διαφορά, αλλά και μια έξυπνη τακτική marketing, το οποίο πλέον στην εποχή της υπερπαραγωγής προϊόντων είναι ένα αναπόφευκτο δίκοπο μαχαίρι στα χέρια του δημιουργού. Ενώ ο Espen Sogn, ιδρυτής της Jotun Games και για χρόνια εργαζόμενος σε AAA στούντιο όπως η Guerilla και η Ninja Theory, επικοινώνησε το δικό του βίωμα μετάβασης από το «επάνω ράφι» της βιομηχανίας στην indie σφαίρα, «τρέχοντας» όμως το δικό του στούντιο, υποστηρίζοντας την αισιοδοξία κάθε ανερχόμενου developer για επιτυχημένη καριέρα σε αυτό που αγαπάει - με τους δικούς του μάλιστα όρους.

Ιδιαίτερα παραγωγικές επίσης ήταν οι εισηγήσεις της επίσημης εκπροσώπου της Kickstarter, Ελίνας Ροϊνιώτη, σχετικά με τα δέκα πιο συχνά λάθη στις καμπάνιες crowdfunding, καθώς και του Overseas Business Development της Whisper Games, Γιάννη Πάτρα, με θέμα τη συνεργασία με publishers, τη χρηματοδότηση και το regional publishing στην Ασία, μια ήπειρο που αποτελεί αγοραστικό «χρυσωρυχείο» για το gaming.

Τέλος, τα panel των Άκη Ζαχαριάδη (Iphigames), Άρη Δραγώνη (Dragonis Games) και Χρήστο Τίκκο (Dionous Games), έδωσαν την ευκαιρία στους επισκέπτες του event να ακούσουν τις εμπειρίες τριών εκ των σημαντικότερων developers της χώρας μας αυτή τη στιγμή, ενώ το αντίστοιχο με τους κορυφαίους Έλληνες gaming influencers LegitGamingGR, NinjaCakeAssassin, KappaKekko και Kafrogamer, μέσα από τη μορφή του δημόσιου διαλόγου με τους επισκέπτες, κατέστη εφικτό να γνωριστούν με το κοινό τους, αλλά και να εξηγήσουν τους τρόπους με τους οποίους οι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να υποστηρίξουν ενεργά τους Έλληνες developers.

Panels, sessions, workshops, ουσιαστική αλληλεπίδραση
Οι ομιλίες και οι εισηγήσεις φυσικά ήταν διαδοχικές καθ' όλη τη διάρκεια του event, στο οποίο διαρκώς κατέφτανε καινούριος κόσμος παρά τον βροχερό καιρό. Κόσμος, ο οποίος δεν ερχόταν ως παθητικός ακροατής, αλλά ενεργητικός συμμετέχων, κάνοντας ερωτήσεις στους developers και τους ειδικούς, «στραγγίζοντας» κάθε ρανίδα γνώσης και εμπειρίας που θα μπορούσε να αποκομίσει σε ένα τόσο γόνιμο developing hub.
Οι Γιώτα Μπουμπουρέκα και Τατιάνα Σαντορινιού (Mythique Summit), συνεχίζοντας, επικεντρώθηκαν στη σημασία της δικτύωσης στην κυκλοφορία παιχνιδιών, δίνοντας παράλληλα πρακτικές συμβουλές για την ενίσχυση της επαγγελματικής παρουσίας των δημιουργών, ο Nicolas Verastegui (Gaming Campus) ανέδειξε το χάσμα μεταξύ εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, ενώ το Pitching Session με τους Άκη Ζαχαριάδη (Iphigames), Πασχάλη Γκορτσίλα (PQUBE), Γιάννη Πάτρα (Whisper Games) και Χρήστο Τίκκο (Dionous Games) που άκουσαν προτάσεις από Έλληνες developers, αποδείχθηκε εξαιρετικά φιλόδοξο, καθώς συζητήθηκαν πιθανά σχήματα συνεργασίας και επένδυσης.

Οι εισηγήσεις ολοκληρώθηκαν κατά τις 21:00 με το industry panel, όπου εκπρόσωποι του χώρου τοποθετήθηκαν δυναμικά σχετικά με το μέλλον της ελληνικής βιομηχανίας παιχνιδιών, την οποία συντόνισε ο δημοσιογράφος Παύλος Παπαπαύλου (Enternity.gr), με τη συμμετοχή των Χρήστου Μπίκου (IGDA Greece), Λεωνίδα Χριστόπουλου (ΕΚΚΟΜΕΔ), Άρη Κωνσταντινίδη (Couch Heroes) και Κωστή Κουσουλού (SAE Athens), σηματοδοτώντας τη σταθερά ανοδική πορεία του θεσμού και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη δημιουργία παιχνιδιών στην Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκαν παράλληλα και τρία εξειδικευμένα workshops για τα Serious Games (Γεωργία Τσιαμαντά, Arcewave), το Accessibility in Games (Μαριάμ Κιουρί, The UX Prodigy) και τον σχεδιασμό επιτραπέζιων παιχνιδιών (Γιώργος Πίσσας, Haunted Mill Games και Βαγγέλης Μπαγιαρτάκης, Hegemonic Project Games).

Η προσβασιμότητα στα παιχνίδια και τη βιομηχανία
Αναφορικά με το εργαστήριο της Μαριάμ Κιουρί για την προσβασιμότητα στα (βίντεο) παιχνίδια, δόθηκαν απλές και έξυπνες συμβουλές προς τους μελλοντικούς δημιουργούς για το πώς εύκολα και άκοπα θα «ανοίξουν» τα παιχνίδια τους και στους συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν κάποιου είδους αναπηρία. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν στατιστικά για τα ποσοστά των gamers με αναπηρία στο σήμερα, συμβάλλοντας καθοριστικά στο δημόσιο διάλογο για την προσβασιμότητα και πως τα ανάπηρα άτομα δε ζουν κάποιου είδους «παράλληλη ζωή», ούτε είναι πολίτες Β' κατηγορίας, αλλά αντιθέτως με λίγη περισσότερη κοινωνική ενσυναίσθηση και κρατική μέριμνα η καθημερινότητά τους θα είναι ομαλή, ασφαλής και δίχως αντιξοότητες. Όπως, δηλαδή, οφείλει να είναι για κάθε άνθρωπο.
Σε ύστερη συζήτησή μας με την Μαριάμ Κιουρί, αναφέρθηκε στο ότι η προσβασιμότητα είναι ένα παραδοσιακό ζήτημα στο χώρο των παιχνιδιών. Παρότι, όπως σημείωσε, τα πρώτα χρόνια ανάπτυξης της βιομηχανίας τα παιχνίδια ήταν περισσότερο προσβάσιμα, εξήγησε ότι αυτό ήταν περισσότερο «τυχαίο», από την άποψη ότι γινόταν αντικειμενικά πιο προσβάσιμα γιατί δινόταν περισσότερο βάρος στο να κυκλοφορήσει ένας καλοδουλεμένος από όλες τις απόψεις τίτλος. Στη σημερινή πραγματικότητα της υπερπαραγωγής και της διαρκούς πίεσης για νέους τίτλους, αυτό έχει εν μέρει θυσιαστεί, με τις εξαιρέσεις να αφορούν περισσότερο την ατομική ενσυναίσθηση ορισμένων developers παρά κεντρική πολιτική των στούντιο.
Επιπλέον, σχολίασε και τα προβλήματα και τους «τοίχους» που αντιμετωπίζουν εργασιακά τόσο τα άτομα με αναπηρίες, όσο και τα νευροδιαφορετικά άτομα, είτε μπαίνοντας κάποιο «ταβάνι» στις ευκαιρίες που τους δίνονται από τους ανώτερους, είτε ακόμα και με προκατειλημμένες συμπεριφορές διάκρισης και απομόνωσης στον εργασιακό τους χώρο.

Μια πλούσια παρακαταθήκη για όλη τη χώρα
Με περισσότερους από 1.000 συμμετέχοντες, το 3ο Game Developers Meetup έστειλε ένα πολύ σημαντικό μήνυμα σε πολλαπλές κατευθύνσεις. Η ελληνική βιομηχανία παιχνιδιών και ευρύτερα το ελληνικό gaming community δεν είναι ούτε μειοψηφία, ούτε κάτι hobbyist, αντιθέτως είναι πλημμυρισμένο από ιδέες, ταλέντο, όρεξη, καινοτομία, επαγγελματισμό, κατάρτιση, ζωή και αλληλοστήριξη.
Όπως άλλωστε εξομολογήθηκε και ο ίδιος ο Χρήστος Μπίκος, που είναι στους διοργανωτές του event: «Η μεγαλύτερη χαρά σήμερα είναι ότι καταφέραμε να συγκεντρώσουμε όλη την κοινότητα εδώ. Είδα πάρα πολλά γνώριμα πρόσωπα που ταξίδεψαν από κάθε γωνιά της Ελλάδας για να βρεθούν στη Λάρισα - μια πόλη που έχει αγκαλιάσει και στηρίζει θερμά αυτή την εκδήλωση-θεσμό, την οποία έχουμε την τύχη να διοργανώνουμε. Ευχαριστούμε όλους όσους συνέβαλαν ώστε να γίνει αυτό το όνειρο πραγματικότητα και να θέσουμε τις βάσεις για κάτι ακόμη μεγαλύτερο: την ανάπτυξη της τοπικής βιομηχανίας παιχνιδιών».

Δραματικές ώρες στη Λακωνία: Γυναίκα ανεβαίνει σε ταράτσα για να δώσει φαγητό στην εγκλωβισμένη μητέρα της
Κακοκαιρία Byron: Τι θα γίνει με τον μισθό όσων δεν μπόρεσαν να πάνε στη δουλειά τους
Πανικός στη αεροσκάφος: Φωτιά σε διάδρομο απογείωσης γέμισε με καπνούς Airbus A320 με 180 επιβαίνοντες
Mega deal στα σκαριά στον τομέα της ψυχαγωγίας: Η Netflix κοντά στην αγορά της Warner Bros!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



