• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Στο «κάδρο» και τρίτο άτομο για το διπλό φονικό στη Φοινικούντα - Πώς στήθηκε το σχέδιο εξόντωσης του ιδιοκτήτη του κάμπινγκΣήμερα οι κάλπες στο Eurogroup: Πιερρακάκης Vs Βαν ΠέτεγκεμΧειμώνας με κρύο το πρωί, άνοιξη το μεσημέρι - Η πρόγνωση Μαρουσάκη
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   28.04.2022 17:50
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Πιο «ανθεκτικά» τα τρόφιμα📌 Υψηλότερες τιμές, χαμηλότερη ζήτηση📌 Προβληματισμένοι οι καταναλωτές📌 Αυξητική η τάση στα PL

Ακρίβεια: Αδειάζει το καλάθι του νοικοκυριού - Μείωση 1,4% στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ
EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Αρνητικά σε αξία κινήθηκε -όπως ήταν αναμενόμενο- η αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών). Η αγορά κινήθηκε στο -1,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Ειδικότερα, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κινήθηκε αρνητικά σε αξία, στο -1,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 (στοιχεία έως 27 Μαρτίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τη NielsenIQ, μια τάση που οδηγείται από τα FMCGs στο σύνολό τους, καθώς οι μεγάλες κατηγορίες των Φρέσκων, αλλά και των Bazaar προϊόντων παρουσιάζουν αρκετά πιο συγκρατημένες τάσεις, στο -0,3% και +0,8% αντίστοιχα.

Πιο «ανθεκτικά» τα τρόφιμα

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά σημειώνουν πιο μετριοπαθή αρνητική τάση, στο -1,2%, κυρίως λόγω των Τροφίμων, καθώς τα Ποτά, και κυρίως τα Αλκοολούχα, κινούνται σημαντικά πιο αρνητικά.

Επιπλέον, οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 κατά -3,5% & -4,8% αντίστοιχα, καθώς συνεχίζεται η εκλογίκευση της κατανάλωσής τους, έπειτα από την εκτίναξη που είχαν σημειώσει, πολλές από αυτές, το 2020, σύμφωνα με την «Ημερησία».

Υψηλότερες τιμές, χαμηλότερη ζήτηση

Όπως επισημαίνεται στο σχετικό report της NielsenIQ, σημαντικό είναι να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι αν αποδομήσουμε την αρνητική τάση, που παρουσιάζουν τα FMCGs στο σύνολό τους, σε όγκο πωλήσεων και μέση μεταβολή των τιμών, μπορούμε εύκολα να διαπιστώσουμε μια αύξηση των τιμών, με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης.

Η μείωση αυτή πέρα από την εκλογίκευση της κατανάλωσης πιθανότατα οφείλεται και στην προσπάθεια των καταναλωτών να μειώσουν τις δαπάνες που πραγματοποιούν στα super markets, καθώς ο ευρύτερος πληθωρισμός και οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, που έχουν σημειωθεί σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι η ενέργεια, τα καύσιμα κτλ., φαίνεται να έχουν μειώσει σε ένα βαθμό την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ακόμη και για τις βασικές κατηγορίες των FMCGs.

Προβληματισμένοι οι καταναλωτές

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο καταναλωτής προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία, με μια ξεκάθαρη αύξηση στο ποσοστό αυτών που το αναφέρουν (από 72% στο 92%) στην ετήσια έρευνα των Shopper Trends της NielsenIQ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οικονομία | 28.04.2022 12:56 
«Τρέχουν» οι διακοπές ρεύματος: Οι τεχνικοί από 1η Απριλίου έχουν λάβει πάνω από 26.000 εντολές για διακοπή
Πολιτική | 28.04.2022 17:33
Σφοδρή επίθεση κυβέρνησης σε Τσίπρα μετά τις δηλώσεις για ενέργεια: Επανέρχεται στο κίνημα «Δεν Πληρώνω»
Ελλάδα | 28.04.2022 15:31
Έρχονται οι ψηφιακές θυρίδες στους δήμους μέσω του gov.gr – Τι είναι και οι τρεις βασικές λειτουργίες

Αυξητική η τάση στα PL

Ενδεικτικό του παραπάνω είναι επιπλέον το γεγονός ότι η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει πλέον αντιστραφεί φτάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022 το 14,2% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού), μια αυξητική τάση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και έπειτα, οπότε και ξεκίνησαν να παρουσιάζονται γενικότερες πληθωριστικές τάσεις στην αγορά.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχει περαιτέρω ενισχυθεί η προωθητική ένταση για τα Branded προϊόντα, η οποία έχει φτάσει στο 64,6%, προφανώς σε μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές όσο και από τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στα πλαίσια του πολύ ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο κινούνται.

Διαβάστε ακόμη

Οι τρεις γαλάζιοι πόλοι που συγκρούονται για τους αγρότες, η σύσκεψη υπό το Μητσοτάκη για να πάψει η κωλυσιεργία και οι φωνές στη σύσκεψη Τσιάρα και βουλευτών

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η ώρα των απαντήσεων για τον «Φραπέ» – Στην Εξεταστική ο Γιώργος Ξυλούρης

Οι δημοσκοπήσεις και το ενδεχόμενο νέου κόμματος Τσίπρα: Η «Ιθάκη» ως σημείο καμπής σε ένα ρευστό πολιτικό σκηνικό

Αναγκαστικό restart στο μετρό της Αθήνας: Νέοι συρμοί, αναβαθμίσεις και... καθυστερήσεις

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • καταναλωτές
  • ειδήσεις τώρα
  • ακρίβεια
  • σούπερ μάρκετ
  • τρόφιμα
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr