MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
«Φλερτ» μέσω TikTok στους νέους: Η κυβέρνηση επιχειρεί να προσεγγίσει την Generation ZΣτις κάλπες για 5η φορά οι Βούλγαροι μέσα σε 2 χρόνια-Καταγγελίες για πώληση ψήφων έναντι 150 λέβα-Η επόμενη μέρα στη ΣόφιαΝεφώσεις και αφρικανική σκόνη σήμερα στη χώρα - Πού αναμένονται βροχέςΤι αλλάζει στα φάρμακα των νοσοκομείων από τη Δευτέρα – Πώς θα γίνονται οι προμήθειεςΤα (χαμηλά) δημοσκοπικά ποσοστά φέρνουν… αποφάσεις συνεργασιών στο ΠΑΣΟΚ
Πρωινή ενημέρωση: Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage |   Ελλάδα   |   12.01.2022 18:37
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

«Είπαν στον μηχανοδηγό να ...προσέχει»! Βαθαίνει επικίνδυνα η εγκατάλειψη υποδομών στον ΟΣΕ

επόμενο άρθροnext-article
(Eurokinissi)
(Eurokinissi)

Βαθαίνει σε σημείο επικίνδυνο η εγκατάλειψη της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας με την κατάσταση να έχει χειροτερεύσει σε τέτοιο βαθμό ώστε να κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της χώρας εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού.

 

Οι συνεχείς συνταξιοδοτήσεις σταθμαρχών και κλειδούχων από τον ΟΣΕ σε συνδυασμό με τη μη έγκριση προσλήψεων από τα συναρμόδια υπουργεία έχουν δημιουργήσει μία ασφυκτική και εν δυνάμει επικίνδυνη κατάσταση, όπως σημειώνουν οι σιδηροδρομικοί.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ο σταθμός της Έδεσσας παραμένει κλειστός εδώ και περίπου οκτώ μήνες παρά τις συνεχείς επιστολές και καταγγελίες μηχανοδηγών και σταθμαρχών, σύμφωνα με τις οποίες, η διακοπή λειτουργίας του σύρτη ασφαλείας που λειτουργούσε αδιάλειπτα από το 1972, έχει ουσιαστικά αφήσει τα διερχόμενα τρένα χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας σε περίπτωση ανάγκης για μια απόσταση περίπου 200 χιλιομέτρων!

Από αναβολή σε αναβολή το «Βέλος»

Την ίδια στιγμή η έλλειψη προσωπικού καθιστά απαγορευτική και την πύκνωση των δρομολογίων αφού πρακτικά για να ξεκινήσει ένα τρένο από τη Θεσσαλονίκη και να πάει προς τη Φλώρινα (ή αντίστροφα) θα πρέπει να περιμένει να αφιχθεί στον τερματικό σταθμό το προηγούμενο καθώς υπάρχει μονή γραμμή.

Η κατάσταση αυτή, σύμφωνα με τους σταθμάρχες, καταστρατηγεί ουσιαστικά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, ο οποίος αποτελεί νόμο του κράτους και δεν μπορεί να αλλάξει με απλές αποφάσεις της διοίκησης.

Και μπορεί οι φίλοι του τρένου να αναμένουν την εκκίνηση των δρομολογίων του «Βέλους», τα οποία πάνε από αναβολή σε αναβολή και το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών να διαφημίζει την αγορά τουλάχιστον 15 τρένων υδρογόνου, αλλά η σιδηροδρομική καθημερινότητα είναι πολύ διαφορετική. Στην πράξη υπάρχουν ολοένα μεγαλύτερα προβλήματα για την κυκλοφορία ακόμα και των υφιστάμενων αμαξοστοιχιών, οι βραδυπορείες στο δίκτυο αυξάνονται και σιδηροδρομικές πηγές μιλούν για σοβαρές ελλείψεις σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους, οι οποίες μοιραία οδηγούν σε αρκετές «εκπτώσεις» στον σιδηρόδρομο.

Μείζον ζήτημα η ασφάλεια

Ειδικά σε ό,τι αφορά το θέμα της Έδεσσας, το μείζον ζήτημα που θέτουν οι μηχανοδηγοί είναι αυτό της ασφάλειας που γεννάται από την έλλειψη δυνατότητας επικοινωνίας. Ωστόσο, δε χρειάζεται να δουλεύει κανείς στον σιδηρόδρομο για να γνωρίζει ότι η επικοινωνία δεν είναι το ...φόρτε του. Ακόμα και όσοι έχουν απλά βρεθεί σε τρένο ως επιβάτες γνωρίζουν ότι στην Ελλάδα του 5G ακόμα και στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας Αθήνα – Θεσσαλονίκη η πραγματικότητα είναι δεκαετίες πίσω καθώς στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής δεν υπάρχει καν σήμα κινητής τηλεφωνίας.

 

Τα ζητήματα ασφαλείας είχε θέσει εδώ και μήνες στους αρμόδιους η Πανελλήνια Ένωση Σταθμαρχών χωρίς ωστόσο να καταφέρει να εμποδίσει τελικώς το κλείσιμο του σταθμού. Σε επιστολή της είχε επισημάνει ότι «ο συρμός που θα εκτελεί το δρομολόγιο Πλατύ - Φλώρινα - Πλατύ θα διανύει 340 περίπου χιλιόμετρα κάνοντας 4 ώρες και 20 λεπτά χωρίς την εποπτεία της κυκλοφορίας του από Σταθμάρχη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πολιτική | 12.01.2022 21:39
Κόντρα Κεραμέως με πρυτάνεις για μια ανακοίνωση - Αφορμή οι επιθέσεις στον υπόδικο καθηγητή της ΑΣΟΕΕ και τον πρύτανη του ΑΠΘ
Αθλητισμός | 12.01.2022 21:40
Συναγερμός στο Copa Africa: Καταδρομική επίθεση ανταρτών σε πόλη που φιλοξενεί τέσσερις ομάδες - Σκοτώθηκε ένας στρατιώτης
Ελλάδα | 12.01.2022 21:26
Self test στα σχολεία: Δήλωση και σχολική κάρτα στο edupass.gov.gr – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς
Κόσμος | 12.01.2022 21:00
Η μετάλλαξη Όμικρον δεν είναι κοινό κρυολόγημα: Γιατί το να κολλήσουμε επί τούτου είναι πολύ κακή ιδέα
Κόσμος | 12.01.2022 20:46
ΠΟΥ: H μετάλλαξη Όμικρον εξαπλώνεται ταχύτατα και παραμένει επικίνδυνη
Ελλάδα | 12.01.2022 20:30
Ακινητοποιημένο τρένο εξαιτίας σύγκρουσης με αγριογούρουνα

Κι αυτό ενώ υπάρχουν σοβαρές ιδιαιτερότητες στη γραμμή λόγω και της μορφολογίας του εδάφους. Μεταξύ αυτών ανέφεραν ότι «σε πολλά σημεία υπάρχουν κατολισθήσεις βράχων και είναι αδύνατη η επικοινωνία με οποιοδήποτε τρόπο, ότι υπάρχει σημαντική κλίση στη γραμμή, η οποία επιπλέον έχει 63 ισόπεδες διαβάσεις, 10 «τυφλές» διαβάσεις, 14 τούνελ και 5 γέφυρες».

Αντίστοιχες καταγγελίες και επιστολές διαμαρτυρίας έχουν αποστείλει και οι μηχανοδηγοί, οι οποίοι μάλιστα ύστερα από την αναμονή μηνών χωρίς απάντηση, είχαν προγραμματίσει για αύριο διαμαρτυρία σταματώντας τα τρένα στην Έδεσσα χωρίς να επιτρέπουν να συνεχίζουν για Φλώρινα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κινητοποίηση θα ανασταλεί μέχρι να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι τους κάλεσαν σήμερα σε διάλογο.

Να σημειωθεί ότι ο σταθμός της Έδεσσας δεν είναι η μοναδική περίπτωση κλειστού σταθμού. Εκτιμάται ότι περίπου τα 2/3 του συνόλου των σταθμών παραμένουν «κλειστοί». Αυτό σημαίνει ότι οι αμαξοστοιχίες διέρχονται απ΄ αυτούς κανονικά, αλλά δεν υπάρχει ούτε ένας υπάλληλος του ΟΣΕ, ο οποίος θα μπορούσε να αντιδράσει σε οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσλειτουργία προκύψει.

Σοβαρές αρρυθμίες και μετά τον σεισμό της Φλώρινας – Είπαν στον μηχανοδηγό να ...προσέχει

Στο μεταξύ εκτός του πολύμηνου προβλήματος με τον σταθμό της Έδεσσας, χωρίς να τηρηθεί αυστηρά το πρωτόκολλο επιχειρήθηκε να γίνει η σιδηροδρομική κυκλοφορία το πρωί της Δευτέρας μετά τον ισχυρό σεισμό των 5,3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ στην περιοχή της Φλώρινας. Όπως εξηγεί στο «ethnos.gr», ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (μηχανοδηγοί), Κώστας Γενιδούνιας, σε αυτές τις περιπτώσεις πριν εκκινήσουν οι συρμοί γίνεται επιθεώρηση των γραμμών που διασχίζουν τον ορεινό όγκο για τυχόν κατολισθήσεις και πτώσεις βράχων, διαδικασία η οποία δεν ακολουθήθηκε στην περίπτωση αυτή.

 

Ο μηχανοδηγός που οδηγούσε την πρώτη αμαξοστοιχία 3741 που εκτελούσε δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη προς τη Φλώρινα στις 4.35 το πρωί, έλαβε γραπτή οδηγία από τον διαχειριστή υποδομής, δηλαδή τον ΟΣΕ, να κινηθεί προς την Φλώρινα κανονικά και με την ασαφή υποσημείωση ότι μεταξύ «Άγρας- Σκύδρας» και «Άρνισας-Αμυνταίου», δηλαδή στον ορεινό όγκο, να…προσέχει!

«Είναι προφανές ότι δεν είχε προηγηθεί κανένας έλεγχος της γραμμής για ενδεχόμενες κατολισθήσεις» λέει ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ, η οποία έστειλε άμεσα επιστολή για το θέμα και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Απόδειξη ότι δεν είχαν τηρηθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες αποτελεί το γεγονός πως όταν ο μηχανοδηγός αρνήθηκε να εκκινήσει την αμαξοστοιχία, τονίζοντας ότι οι οδηγίες είναι ασαφείς και ζητώντας να πληροφορηθεί εάν η γραμμή είναι ανοικτή, το συγκεκριμένο δρομολόγιο καταργήθηκε. Ακολούθως η γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης – Φλώρινας έκλεισε και παρέμεινε κλειστή για δύο ημέρες – όσες χρειάστηκαν για να διεξαχθεί η απαραίτητη έκτακτη επιθεώρηση για τυχόν κατολισθήσεις.

Αυτό που πρακτικά επιχειρήθηκε ήταν ουσιαστικά να παρακαμφθεί ο έλεγχος της γραμμής, κι αυτό την ώρα που – όπως επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί – «στη διαδρομή μεταξύ Πλατέως – Φλώρινας δεν λειτουργεί κανένας ενδιάμεσος σταθμός και δεν υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας των συρμών μετά τον σταθμό της Έδεσσας λόγω του ανάγλυφου της γραμμής, ενώ από τον περασμένο Ιούνιο έχει τεθεί εκτός λειτουργίας και ο σύρτης ασφαλείας στην Έδεσσα, καθώς ο σταθμός έχει κλείσει λόγω έλλειψης προσωπικού».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αθλητισμός | 12.01.2022 18:23
Κορονοϊός: Παραμένει σε ισχύ το πλαφόν των 1.000 θεατών ανά γήπεδο
Ελλάδα | 12.01.2022 18:17
Κατατέθηκε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τις τρεις νέες Γενικές Γραμματείες
Ελλάδα | 12.01.2022 17:59
Κακοκαιρία Διομήδης: Νεκρός σε ρέμα βρέθηκε άνδρας στις Σέρρες
Κόσμος | 12.01.2022 17:35
Αυτοί είναι οι επώνυμοι που τους «έπιασαν στα πράσα» να παραβιάζουν τα μέτρα για τον κορονοϊό
Κόσμος | 12.01.2022 17:26
Σάλος στη Βρετανία: «Τρίζει» η καρέκλα του Μπόρις Τζόνσον μετά το κορονοπάρτι
Ελλάδα | 12.01.2022 17:19
Παράταση στα μέτρα για άλλη μία εβδομάδα - Η επίσημη ανακοίνωση
Ελλάδα | 12.01.2022 16:38
Αντιεξουσιαστές εισέβαλαν στην ΑΣΟΕΕ: Αστυνομική επιχείρηση με 6 συλλήψεις
Πολιτική | 12.01.2022 16:52
Ψέριμος: Έφτασε στρατιωτικός γιατρός στο νησί – Το απροσδόκητο τηλεφώνημα του Κυριάκου Μητσοτάκη
Ελλάδα | 12.01.2022 16:25
Αποσύρει άμεσα θερμόμετρο ο ΕΟΦ - Ο λόγος της απόφασης
Κόσμος | 12.01.2022 16:16
Ενόψει χειμερινών Oλυμπιακών και «μηδενική ανοχή στην Covid» στην Κίνα στέλνουν κατοίκους σε καταυλισμούς καραντίνας
Ελλάδα | 12.01.2022 15:50
Κακοκαιρία: Στα λευκά έντυσε αρκετές περιοχές ο «Διομήδης»
Ελλάδα | 12.01.2022 15:44
#Μetoo - Δίκη προπονητή ιστιοπλοΐας: Οι πρώτες δηλώσεις της 21χρονης και της Σοφίας Μπεκατώρου

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • σιδηροδρομικές γραμμές
  • σιδηρόδρομος
  • ΤΡΑΙΝΟΣΕ
  • ΟΣΕ
  • τρένα
  • ειδήσεις τώρα
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!Gowise.gr. Κάνε σύγκριση σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 31.03.2023 10:11
Σπίτι μου: Οι ανακοινώσεις για τους όρους και τις προϋποθέσεις για φθηνά δάνεια σε νέους
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 31.03.2023 10:38
Shopping όλο το 24ωρο - «Πράσινο φως» στην παράταση ωραρίου, με απόφαση δημάρχου
MENSHOUSE
«Ένας Κύπριος θα κάνει νοθεία»: Οι εκλογές που η ΝΔ ήταν βέβαιη ότι το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα θα νικήσει με κλοπή
MENSHOUSE
Τρία πιάτα όλα κι όλα: Το θρυλικό τηγανατζίδικο που 80 χρόνια αποθεώνει την απλότητα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
02-04-2023 08:45
Οργή για τον φράχτη σε παραλία της Μυκόνου: Η φωτογραφία που προκάλεσε αντιδράσεις
02
02.04.2023 08:42
Οπαδικό επεισόδιο στη Θεσσαλονίκη: Στο νοσοκομείο τρία άτομα μετά από επίθεση με ρόπαλα
03
30.03.2023 12:16
ΑΣΕΠ: 633 προσλήψεις στη δημοτική αστυνομία με απολυτήριο λυκείου
04
31.03.2023 20:12
Ανησυχητική η κατάσταση για το τιγράκι που βρέθηκε στο Αττικό Πάρκο - Η νέα ανακοίνωση για την υγεία του
05
01.04.2023 06:39
Στο στόχαστρο Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και Εισαγγελίας εταιρείες που πουλάνε έτοιμες διδακτορικές- μεταπτυχιακές εργασίες έναντι αδρής αμοιβής

POPULAR VIDEOS

Κεντρικό δελτίο 01/04/2023
Κεντρικό... | 01.04.2023 19:56
Κεντρικό δελτίο 01/04/2023
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Δένδιας έλεγε ότι δεν λύνει κανένα πρόβλημα ο φράχτης
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 01.04.2023 19:15
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Δένδιας έλεγε ότι δεν λύνει κανένα πρόβλημα ο φράχτης
Στήθηκε… φράχτης ανάμεσα σε κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ για τον Έβρο
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 01.04.2023 18:54
Στήθηκε… φράχτης ανάμεσα σε κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ για τον Έβρο
Ώρα Ελλάδος 30/03/2023
Ώρα Ελλάδος... | 30.03.2023 09:55
Ώρα Ελλάδος 30/03/2023
Άγρια συμπλοκή ανηλίκων στον Αγ. Δημήτριο - Τρεις έφηβοι στο νοσοκομείο
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 01.04.2023 20:42
Άγρια συμπλοκή ανηλίκων στον Αγ. Δημήτριο - Τρεις έφηβοι στο νοσοκομείο