Fraport Greece: Νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης - Στη γραμμή... απογείωσης και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Η Fraport Greece οδεύει σε νέο ιστορικό υψηλό επιβατικής κίνησης στους 14 περιφερειακούς αερολιμένες, τους οποίους έχει υπό τον έλεγχό της🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Με το βλέμμα στο 15ο αεροδρόμιο του χαρτοφυλακίου της, αυτό της Καλαμάτας, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει να διαχειρίζεται από τις αρχές της επόμενης χρονιάς, η Fraport Greece οδεύει σε νέο ιστορικό υψηλό επιβατικής κίνησης στους 14 περιφερειακούς αερολιμένες, τους οποίους έχει υπό τον έλεγχό της. Η εταιρεία προβλέπει ότι η χρονιά θα κλείσει με 37 εκατομμύρια επιβάτες καθώς σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή ανάπτυξης, Γιώργο Βήλο, στο δεκάμηνο του έτους έχουν ήδη διακινηθεί 35,2 εκατομμύρια επιβάτες, περίπου ένα εκατομμύριο περισσότεροι από πέρυσι, καταγράφοντας άνοδο 2,7% σε σχέση με το 2024.
Από το 2016 - την τελευταία χρονιά πριν την παραχώρηση των αεροδρομίων - έως σήμερα, η συνολική επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί κατά 45%, αντανακλώντας όχι μόνο τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού αλλά και τις εκτεταμένες επενδύσεις που έχουν αλλάξει το πρόσωπο των αεροδρομίων.
Η φετινή αύξηση, όπως εξήγησε ο κ. Βήλος, οφείλεται κατά κύριο λόγο στη διεθνή επιβατική κίνηση, η οποία παρουσίασε άνοδο 3,5%, ενώ η εσωτερική κίνηση παρέμεινε περίπου στα ίδια επίπεδα μεσοσταθμικά κυρίως λόγω της υποχώρησης στη Σαντορίνη. Συνολικά, το 81% των επιβατών που εξυπηρετούνται από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια προέρχονται από το εξωτερικό.
«Διαχειριζόμαστε τις βασικότερες πύλες εισόδου της χώρας για τον εισερχόμενο τουρισμό», τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι η εταιρεία συνεργάζεται με 89 αεροπορικές εταιρείες από 40 χώρες, που πετούν σε 886 δρομολόγια, τα 48 εκ των οποίων προστέθηκαν το 2025.
Σημαντικό στοιχείο, σύμφωνα με τη διοίκηση, είναι η διασπορά του αεροπορικού έργου: καμία εταιρεία δεν κατέχει μερίδιο άνω του 17%, γεγονός που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στο σύστημα, ενώ ισορροπημένο είναι και το μείγμα μεταξύ αεροπορικών χαμηλού κόστους, παραδοσιακών full-service εταιρειών και tour operators και κατανέμεται σε περίπου 1/3 για κάθε κατηγορία.
Οι αγορές-κλειδιά και οι νέες τάσεις
Η Βρετανία παραμένει η σημαντικότερη αγορά για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, ακολουθούμενη από τη Γερμανία και τις Σκανδιναβικές χώρες παρότι διαπιστώθηκε φέτος μία «πίεση» στη Σουηδία.
Αξιοσημείωτη είναι η άνοδος της αμερικανικής αγοράς, η οποία έχει πλέον αναρριχηθεί στην όγδοη θέση ως πηγή επισκεπτών, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις προς τα περιφερειακά αεροδρόμια και τροφοδοτική πηγή είναι το Αεροδρόμιο της Αθήνας. «Δεν πρόκειται για παροδικό φαινόμενο, αλλά για αγορά που χτίζουμε σταθερά», υπογράμμισε ο κ. Βήλος, αναφέροντας ότι μόνο στα Χανιά οι Αμερικανοί επισκέπτες αυξήθηκαν φέτος κατά 75%.
Από τους 14 προορισμούς που διαχειρίζεται η Fraport, οι 12 παρουσιάζουν θετικό πρόσημο στην επιβατική κίνηση σε σχέση με το 2024.
Στη Θεσσαλονίκη, την Κέρκυρα και τα Χανιά, οι αυξήσεις κυμαίνονται μεταξύ 5% και 8%, ενώ εντυπωσιακές επιδόσεις καταγράφουν το Άκτιο, η Σκιάθος και η Μυτιλήνη, ακολουθώντας την τάση των τελευταίων ετών για «niche» προορισμούς που προτιμώνται από νεότερες ηλικίες.
Οι μοναδικές εξαιρέσεις παραμένουν η Σαντορίνη και η Μύκονος, οι οποίες ωστόσο παρουσιάζουν μερικώς διορθωτικό χαρακτήρα μετά από πολυετή υπεραπόδοση, όπως εξήγησε ο κ. Βήλος.
Συγκεκριμένα, η Σαντορίνη δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από τη σεισμική δραστηριότητα του Φεβρουαρίου, με την επιβατική κίνηση να μειώνεται τότε έως και 40%. Παρόλα αυτά, η αγορά εμφάνισε γρήγορα σημεία ανάκαμψης με τη μείωση να έχει πλέον περιοριστεί στο -16%, ενώ έως το τέλος του έτους αναμένεται να κλείσει στο -15%. Σύμφωνα με τον κ. Βήλο, υπολογίζεται ότι χάθηκαν 450.000 έως 500.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι μισοί αφορούσαν εσωτερικές πτήσεις. «Πρέπει να θυμόμαστε ότι η Σαντορίνη προερχόταν από μια χρονιά με αύξηση 25%», σημείωσε, προσθέτοντας ότι χωρίς αυτό το γεγονός, ο συνολικός αριθμός επιβατών θα έφθανε τα 37,5 εκατομμύρια, δηλαδή αύξηση πάνω από 4%.
Η Μύκονος, από την άλλη, καταγράφει τρίτη συνεχόμενη χρονιά με μικρή πτώση, περίπου -2% ετησίως και -6% αθροιστικά. Όπως εξήγησε ο ίδιος, πρόκειται για φυσιολογική «διόρθωση» ύστερα από μια περίοδο εκρηκτικής ανάπτυξης, όπου από το 2019 έως το 2023 η κίνηση αυξήθηκε κατά 45%.
Νέες πτήσεις στους περιφερειακούς μήνες
Η Fraport διαπιστώνει ότι η τουριστική περίοδος διευρύνεται σταδιακά, καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν να επισκεφθούν την Ελλάδα εκτός υψηλής σεζόν.
Από το 2022, οπότε η εταιρεία εισήγαγε πρόγραμμα οικονομικών κινήτρων για νέες πτήσεις στους περιφερειακούς μήνες, τα αποτελέσματα είναι σαφώς βελτιωμένα. Η επιβατική κίνηση εξωτερικού το δίμνο Μαρτίου - Απριλίου έχει αυξηθεί κατά περίπου 30%, ενώ για τους μήνες Οκτώβριο - Νοέμβριο η άνοδος αγγίζει το 27%.
Μόνο σε αυτό το τετράμηνο, η συνολική αύξηση υπολογίζεται σε 1 εκατομμύριο επιβάτες, αποτέλεσμα και της ενεργοποίησης τοπικών φορέων και επιχειρηματιών σε κάθε προορισμό.
Το πρόγραμμα χειμερινού κινήτρου που ξεκίνησε πιλοτικά το 2018, έχει πλέον ανανεωθεί με μεγαλύτερες εκπτώσεις και μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα.
Οι αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν νέα δρομολόγια εξωτερικού κατά τους χειμερινούς μήνες λαμβάνουν έκπτωση 10 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, από 7 ευρώ που ίσχυε πέρυσι.
Παράλληλα, για τους περιφερειακούς μήνες όπως ο Μάρτιος και ο Νοέμβριος, παρέχονται πρόσθετες εκπτώσεις, ενώ για πρώτη φορά η διάρκεια ισχύος του προγράμματος επεκτάθηκε σε τρία χρόνια (αντί για δύο), προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη προβλεψιμότητα στις αεροπορικές εταιρείες.
Νέες επενδύσεις 200 εκ. ευρώ
Η Fraport Greece προχωρά σε νέο επενδυτικό κύκλο ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της χωρητικότητας και τη βελτίωση των υπηρεσιών στα αεροδρόμια. Μέχρι σήμερα, έχουν επενδυθεί συνολικά πάνω από 2 δισεκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, εκ των οποίων περίπου 500 εκατομμύρια αφορούσαν τις αρχικές υποχρεωτικές επενδύσεις.
Η εταιρεία δαπανά επιπλέον 50 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για συντήρηση και επιμέρους αναβαθμίσεις, ενώ στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται τα έργα των αεροδιαδρόμων που υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στη γραμμή... απογείωσης και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει και με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο θα αποτελέσει το 15ο αεροδρόμιο που θα διαχειρίζεται η Fraport Greece. Οι διαδικασίες παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών, προχωρούν με ταχύ ρυθμό και, όπως εκτίμησε ο κ. Βήλος, η παραχώρηση θα ξεκινήσει εντός του Ιανουαρίου του 2026.
Η Καλαμάτα έχει ήδη παρουσιάσει αύξηση 8,6% φέτος, με 380.000 επιβάτες μέχρι σήμερα, ενώ το σχέδιο προβλέπει την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού τριπλάσιας χωρητικότητας (9.000 τ.μ.), που αναμένεται να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το 2028, όπως προβλέπεται στη σύμβαση.
Κάνοντας μία ανασκόπηση των ετών της παραχώρησης, ο κ. Βήλος σημείωσε ότι όταν η Fraport ανέλαβε τη διαχείριση των αεροδρομίων, το 2017, η συνολική επιφάνεια των τερματικών σταθμών ανερχόταν σε 200.000 τετραγωνικά μέτρα. Σήμερα φτάνει τα 310.000 - 320.000 τ.μ., δηλαδή αυξημένη σχεδόν κατά 50%.
Να σημειωθεί ότι οι επιδόσεις της ελληνικής θυγατρικής κατατάσσονται φέτος στις ισχυρότερες του ομίλου Fraport διεθνώς, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της Ελλάδας ως στρατηγικού κόμβου του τουρισμού στην Ανατολική Μεσόγειο. Η εταιρεία εκτιμά ότι το 2026 η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί, με περαιτέρω ενίσχυση του πτητικού έργου και νέες αγορές να προστίθενται στο χαρτοφυλάκιο.
Κραυγή απόγνωσης Έλληνα κτηνοτρόφου στο OPEN: «Ποια φέτα; Σε λίγο δε θα έχουμε γάλα ούτε για γιαούρτι»
Δύσκολες ώρες για τον πατέρα της Μέγκαν Μαρκλ - Ακρωτηριάστηκε το πόδι του και νοσηλεύεται στην εντατική
Κλήρωση Μουντιάλ 2026: Οι 12 όμιλοι για το μεγάλο ποδοσφαιρικό ραντεβού του καλοκαιριού
«Η Τουρκία εγκαταλείπει τα S-400 και ξεκινάει να προμηθεύεται F-35», λέει ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



