10+1 παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα στην Αθήνα το 2020

10+1 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟ 2020

Οι πιο ελκυστικές επιλογές απ' αυτές που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής

Δράμα, κωμωδία, μονόλογος, σύγχρονο, κλασικό, κινηματογραφικές και λογοτεχνικές μεταφορές, επιφυλάσσει η νέα χρονιά έως και τα μέσα της άνοιξης σε μικρές και μεγάλες σκηνές της Αθήνας. Ας ρίξουμε, λοιπόν, μια πρώτη ματιά σε όσα ετοιμάζουν οι θεατρικές παραγωγές της πρωτεύουσας στο δεύτερο μισό της χειμερινής περιόδου μέχρι την έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και μας έχουν κινήσει περισσότερο το ενδιαφέρον.

Τρεις Αδελφές: Η παράσταση επιχειρεί μια εκ νέου επίσκεψη στο έργο

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς | Θέατρο Βεάκη

Ο Τσέχωφ με το έργο του καταδεικνύει ένα σύστημα αδράνειας και απραξίας που παλεύει με τη λαχτάρα για ζωή. Μια κωμωδία της απελπισίας, που αποκαλύπτει την αδυναμία του ανθρώπινου όντος για ευτυχία, το ασύμπτωτο του έρωτα, και τον καλπασμό μιας νέας τάξης πραγμάτων που έρχεται να σαρώσει οτιδήποτε ξεπερασμένο και παρηκμασμένο. Τα πρόσωπα του έργου αναρωτιούνται για τη ζωή, για το νόημα, φαντασιώνονται τη Μόσχα, φιλοσοφούν για το μέλλον απολύτως αδύναμα να πράξουνστο παρόν. Ένας θίασος πρωταγωνιστών αναμετριέται με την δραματουργία του Τσέχωφ, σ’ ένα ασφυκτικό σύστημα αλληλεξάρτησης και ακινησίας, επιχειρώντας να συνθέσουν ανάγλυφα αυτήν την ευαίσθητη «κραυγή απελπισίας» για την ανθρώπινη ύπαρξη.

Οι εμβληματικές ηρωίδες του Τσέχωφ μεγάλες πια, ξαναβουτάνε σε ένα τοπίο μνήμης, σε μια ειδική στιγμή που δεν μπορούν να ξεπεράσουν, στη στιγμή που υποσχόταν ελπίδα και αλλαγή. Ένας οριοθετημένος χώρος όπου κατοικούνε αιώνια οι αναμνήσεις τους και ξεγλιστράνε όλα τα πρόσωπα που καθόρισαν τη μοίρα τους. Οι ήρωες του έργου ξαναέρχονται αντιμέτωποι με τις επιλογές τους, με τον χρόνο και το πέρασμά του και σε μια επαναδιαπραγμάτευση της στιγμής που τους οδήγησε στην οδύνη.

Πρωταγωνιστούν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ορφέας Αυγουστίδης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Σύρμω Κεκέ, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Νίκος Μάνεσης, η Υβόννη Μαλτέζου και ο Δημήτρης Πιατάς

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 19:00 

Ο Aρης Μπινιάρης ανεβάζει «Ηλέκτρα» με την Εβελίνα Παπούλια

Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης | Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Φρυνίχου 14

Όσο οι πληγές της ματώνουν ακόμα, δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει. Ώσπου να στραγγιστεί εντελώς, όλο το μαύρο σκοτάδι της νύχτας. Δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει. Τα ατελείωτα τραγούδια της οργής, θ’ ακούγονται συνέχεια από εκείνη. Για τον φόνο του πατέρα της. Του σκίσαν το κεφάλι με μια πέλεκυ. Η μάνα της κι ο άνανδρος ο εραστής της. Πώς να συζεί με τους φονιάδες; Πώς να αφήσει τη ζωή της να χαθεί; Πώς μια γυναίκα σαν εκείνη; Πώς αλλιώς να κάνει; Πώς θα φυτρώσει μέσα της, ένα κλωνάρι αγαπημένο; Αν δεν αστράψει απάνω απ’ τους φονιάδες. Αν δεν μεσουρανήσει πάνω απ’ τους γελαστούς εχθρούς. Άμα δεν λύσει με ορμή το σκοτάδι.

Η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός. Οι ηθοποιοί αντλούν πληροφορίες από την ρυθμικότητα του κειμένου και μεταβολίζουν, με το σώμα και τη φωνή, σε θεατρική δράση, τον ήχο και το ρυθμό του ποιητικού λόγου. Με όχημα την μουσική, δημιουργούν, μια δυναμική πλατφόρμα αναπαράστασης  και αναδεικνύουν το συγκινησιακό πεδίο της αρχαίας τραγωδίας. Χορωδιακά μέρη, μελωδίες και δυναμικοί ρυθμοί, δημιουργούν ένα παλλόμενο και ζωντανό ηχητικό περιβάλλον, μέσα από το οποίο αναδεικνύονται τα πρόσωπα μιας παλιάς μα πάντα επίκαιρης ιστορίας.

Πρωταγωνιστούν: Εβελίνα Παπούλια, Ελένη Μπούκλη, Λένα Μποζάκη, Δημήτρης Μανδρινός, Νίκος Τσολερίδης, Τάσος Κορκός, Λεωνή Ξεροβάσιλα, Δώρα Ξαγοράρη, Κατερίνα Δημάτη, Άρης Μπινιάρης Μουσικός και Χρήστος Γεωργόπουλος 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Κυριακή 21:15

 

O Δημήτρης Λιγνάδης τον «καταραμένο» Μακμπέθ

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης | Εθνικό Θέατρο και Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο πόθος για εξουσία, ο φόβος, ο φόνος, η οσμή του αίματος, οι δαίμονες και τα σκοτάδια των δύο φύλων κι από την άλλη η μαύρη κωμωδία του έργου που λέγεται «ζωή» συναντιούνται στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, σε μια μεγάλη συμπαραγωγή με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Το περίφημο «καταραμένο» έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ γράφτηκε στις αρχές του 17ου αιώνα σε μια περίοδο πολιτικής και ηθικής κρίσης και αποτυπώνει τη μεγάλη τραγωδία του ανθρώπου να διακρίνει το καλό από το κακό, την επιθυμία από τον φόβο, το φως από το σκοτάδι. Το κυνήγι της εξουσίας, η ανασφάλεια και ο φόβος, μήπως αυτή χαθεί, οδηγούν στα μεγαλύτερα εγκλήματα.

Ο Μακμπέθ είναι στρατηγός στον στρατό του Σκώτου βασιλιά Ντάνκαν. Επιστρέφει νικητής και διψασμένος για εξουσία. Υποκινείται από τη σύζυγό του αλλά και από το Πεπρωμένο του. Τρεις μάγισσες του έχουν δώσει το στίγμα της μοίρας του: είναι γραπτό του να γίνει βασιλιάς. Η δίχως όριο φιλοδοξία του τον οδηγεί στα πιο αποτρόπαια εγκλήματα. Ο ένας φόνος οδηγεί σε έναν επόμενο. Η πτώση θα είναι το ίδιο ηχηρή.

Η πρώτη παρουσίαση του Μακμπέθ στο Εθνικό Θέατρο ήταν το 1967 σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή με τον ίδιο στον ομώνυμο ρόλο και την Κατίνα Παξινού Λαίδη Μακμπέθ. Η δεύτερη παρουσίαση ήταν το 1981 σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού, με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ στον ομώνυμο ρόλο και την Ελένη Χατζηαργύρη στο ρόλο της Λαίδης Μακμπέθ.

Πρωταγωνιστούν: Βασίλης Καραμπούλας, Μαρία Κίτσου (Λαίδη Μακμπέθ), Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Αναστάσης Λαουλάκoς, Δημήτρης Λιγνάδης (Μακμπέθ), Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Γιώργος Μπένος, Γιώργος Μπινιάρης, Ράνια Οικονομίδου, Τζέο Πακίτσας, Ορέστης Τζιόβας και Γιάννης Χαρτοδιπλωμένος

Φωτογράφος παράστασης: Μαριλένα Αναστασιάδου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Κυριακή 19:00, Πέμπτη και Παρασκευή 20:30, Σάββατο 17:30 και 20:30 (7 Φεβρουαρίου έως 8 Μαρτίου στο Εθνικό Θέατρο και 12 Μαρτίου έως 12 Απριλίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά)

Moby Dick: Η ιστορία του Χέρμαν Μέλβιλ παίρνει θεατρική μορφή

Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας | Θέατρο Παλλάς

Η ιστορία ενός γοητευτικού, «τρελού» καπετάνιου που πείθει όλο του το πλήρωμα να τον ακολουθήσει στην εσωτερική του αποστολή: να νικήσει τα όρια του, τη Φύση, τη Μοίρα του, να φθάσει και να ξεπεράσει τον Θεό. Η σκοτεινή παραμυθένια μεταφυσική του «Moby Dick», η συγκλονιστική ναυτική περιπέτεια, η αδρή ιστορία, η θεοσοφική του αναζήτηση είναι μια δέσμη φωτός στους σκοτεινούς λαβύρινθους που ταξιδεύει-σήμερα περισσότερο από ποτέ- ο άνθρωπος στην αναζήτηση της αυτογνωσίας του.

Στο έργο αυτό, ο διαβολικός καπετάνιος Αχαάβ, καταλήγει ένας αμφιλεγόμενος Άγιος, ο παραμελημένος και πληγωμένος Άνθρωπος που ζητά να ξανακερδίσει την προσοχή και την αγάπη του Πατέρα και Θεού του. Μέχρι το τέλος του έργου έχει συνεπάρει μαζί με όλο του το πλήρωμα και τους θεατές. Αυτοί καλούνται να διαλέξουν «στρατόπεδο» μεταξύ του τραγικού ήρωα, ανυποχώρητου μαχητή της Αλήθειας καπετάνιου Αχαάβ, του μονοσήμαντου ενάρετου οικογενειάρχη Στάρμπακ (πρώτος υποπλοίαρχος), του αδιάφορου πλακατζή Σταμπ (δεύτερος υποπλοίαρχος), του μονοδιάστατου ρηχού υλιστή «τρίτου» Φλασκ και τέλος του ευαίσθητου διανοούμενου, του «ιστορικού καταγραφέα» Ισμαήλ.

Όπως όλα τα αριστουργήματα, ο «Moby Dick» είναι ένα αιώνιο «γενετικό εργαστήρι» ιδεών. Αρκεί να βάλεις τις σωστές έννοιες στην ίδια ιστορία και αυτές με τη σειρά τους θα αναπαράγονται και θα αναπαράγουν εκατομμύρια νέες ιδέες και συνδυασμούς τους. Έτσι το αριστουργηματικό έργο αναβαπτίζεται στους αιώνες.

Πρωταγωνιστούν: Μπάμπης Βελισσάριος, Θοδωρής Βουτσικάκης (Βασίλης Κούρτης), Αιμιλιανός Σταματάκης, Ivan Svitailo και Ορφέας Ζαφειρόπουλος

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη έως Σάββατο 20:00 και Κυριακή 19:00

Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα

Σκηνοθεσία και έρευνα: Ανέστης Αζάς | Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (Μικρή Σκηνή)

Μια παράσταση για το ελληνικό καλοκαίρι, την προσδοκία του έρωτα και την αγορά των αναμνήσεων, που ισορροπεί ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία. Η Ελλάδα ως ερωτική φαντασίωση στην πρώτη συγγραφική συνεργασία του Ανέστη Αζά και της Λένας Κιτσοπούλου. 

Στην πρώτη τους συγγραφική συνεργασία, ο Ανέστης Αζάς και η Λένα Κιτσοπούλου επιχειρούν μια fictional documentary performance (περφόμανς μυθοπλαστικού ντοκιμαντέρ) γύρω από το δίπολο τουρισμού και ερωτισμού, η οποία εκκινεί από το πραγματικό για να βρεθεί στην καρδιά του φαντασιακού. Η ερωτική καρτ ποστάλ, ένα αντικείμενο που με τη σειρά του αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στη χρηστικότητα, το χιούμορ και το φετίχ, θα αποτελέσει το αφηγηματικό νήμα μιας παράστασης-συλλογικής selfie, που αποκαλύπτει τη σεξουαλικότητα ως εθνικό μνημείο και την εθνική ταυτότητα ως τουριστικό προϊόν.

Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Βουρδαμής, Χαρά Κότσαλη, Θεανώ Μεταξά κ.α.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 18 έως 22 Μαρτίου, 25 έως 29 Μαρτίου και 1 έως 5 Απριλίου 2020 στις 21:00

This is not Romeo & Juliet

Σκηνοθεσία: Αργύρης Πανταζάρας  | Θέατρο Πορεία

Δύο αιώνια έφηβοι ερωτεύονται σε ένα πάρτυ μεταμφιεσμένων. Ονειρεύονται, δραπετεύουν από τη ζωή, και συνομιλούν με τον θάνατο! Σε έκσταση, υπό την επήρεια του έρωτα. Εισβάλουν στο θέατρο. Έχουν για φυλαχτό το έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και είναι «βαριά οπλισμένοι» με όλα τα καταδικασμένα ζευγάρια του Σαίξπηρ. Ζευγάρια που έρχονται αντιμέτωπα με τον έρωτα, τον όρκο, την απόρριψη, και τον θάνατο. Δυο παιδιά που ήθελαν να χτίσουν τον δικό τους κόσμο και να δραπετεύσουν από αυτόν! Δυο πρωταγωνιστές χωρίς τα δικά τους λόγια. Δυο πρωταγωνιστές χωρίς το δικό τους έργο! Μια «πρόβα τζενεράλε» για τους ερωτευμένους!

Πρωταγωνιστούν: Αργύρης Πανταζάρας και Έλλη Τρίγγου 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη 21:00 (Από 28/4 - 2/6/2020)

Περηφάνια και Προκατάληψη: Η νουβέλα της Τζέιν Όστεν σε σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη

Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη | Θέατρο Αλκυονίς

Η ανεξάρτητη Ελίζαμπεθ και η αθώα Τζέιν, οι μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας Μπένετ, προσπαθούν να ανακαλύψουν την ευτυχία και τον έρωτα μέσα στους κοσμικούς κύκλους της επαρχιακής Αγγλίας. Όταν στην μικρή τους πόλη φτάνουν για διακοπές δύο νεαροί και πλούσιοι αριστοκράτες, ο υπερόπτης κύριος Ντάρσυ και ο δανδής φίλος του, κύριος Μπίνγκλεϋ, η μικρή κοινωνία της περιοχής αναστατώνεται και ανάμεσα στις οικογένειες που έχουν ανύπαντρες κόρες αναπτύσσεται έντονος ανταγωνισμός για το ποιες θα κερδίσουν τους δυο περιζήτητους γαμπρούς.

Ο περήφανος χαρακτήρας των ηρώων και οι κοινωνικές τους προκαταλήψεις, θα προκαλέσουν μια σειρά από παρεξηγήσεις, ματαιώσεις, αστείες και συγκινητικές στιγμές, πείσμα, μίσος, θυμό και απογοήτευση. Μέχρι τη στιγμή που η περηφάνια της μιας πλευράς και η προκατάληψη της άλλης υποχωρήσουν, μπροστά στον αληθινό, τον μεγάλο, τον ατόφιο έρωτα που γεννιέται όταν οι άνθρωποι συμφιλιωθούν με τον εαυτό τους και μπορούν να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα.

Το «Περηφάνια και Προκατάληψη» γράφτηκε το 1797 από την Τζέιν Όστεν σε ηλικία μόλις 22 ετών και παρόλα αυτά αποτελεί το δεύτερο σε σειρά δημοσίευσης έργο της, μετά το «Λογική και Ευαισθησία». Είναι το διασημότερο και επιδραστικότερο μυθιστόρημα της σπουδαίας βρετανίδας συγγραφέως, ωστόσο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1813, δηλαδή 16 χρόνια μετά τη συγγραφή του, καθώς δεχόταν συνεχώς την απόρριψη των εκδοτικών οίκων της εποχής. Ο πρώτος τίτλος -και πολύ προφητικός για την ίδια τη συγγραφέα και τις απορρίψεις που υφίστατο- ήταν «Πρώτες Εντυπώσεις».

Πέρα από κάθε ανάλυση, το «Περηφάνεια και Προκατάληψη» αποτελεί κυρίως μια σπουδή της μοίρας της γυναίκας σε μια κοινωνία όπως αυτή του 18ου αιώνα, οπού ήταν αδύνατο να αντιμετωπιστεί κοινωνικά με ίσους όρους, δηλαδή ως άνθρωπος με κρίση, απόψεις και επιλογές, χαρακτηριστικά που αποδίδονταν αποκλειστικά στους άντρες. Χαρακτηριστικότερο όλων το γεγονός ότι η ίδια η συγγραφέας αναγκαζόταν να υπογράφει τα περισσότερα από τα μυθιστορήματά της με αντρικό ψευδώνυμο για να βρίσκουν εκδοτικό αποδέκτη.

Πρωταγωνιστούν: Ευγενία Δημητροπούλου, Δημήτρης Μοθωναίος, Αγησίλαος Μικελάτος, Ελεάνα Καυκαλά και Κώστας Φαλελάκης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη 21:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 19:00

Ιστορία χωρίς όνομα: Μία βαθιά συγκινητική ιστορία για το πάθος και την απώλεια

Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης | Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Τον θυελλώδη έρωτα του Ίωνα Δραγούμη και της Πηνελόπης Δέλτα φέρνει στη σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, ο Κώστας Γάκης, μέσα από το βραβευμένο με τρία βραβεία κοινού βιβλίο του Στέφανου Δάνδολου «Ιστορία χωρίς όνομα» (εκδόσεις Ψυχογιός) σε θεατρική διασκευή Ανθής Φουντά και Κώστα Γάκη.

Ιούνιος του 1908. Η Πηνελόπη Δέλτα βρίσκεται σε ένα σανατόριο στα περίχωρα της Βιέννης. Είναι μια γυναίκα με κηλιδωμένη ζωή. Σε αυτό το άσυλο των ταλαιπωρημένων ψυχών, μακριά από τις κόρες της, την έστειλαν για να ξεχάσει τον Ίωνα Δραγούμη, τον γοητευτικό διπλωμάτη που αγάπησε παράφορα, τον άνθρωπο που έγινε η αιτία να κλυδωνιστεί ο γάμος της. Όμως η επίσκεψή του εκεί τα αλλάζει όλα. Με φόντο τις καταπράσινες ερημιές και τα μεσαιωνικά πλακόστρωτα της κεντρικής Ευρώπης θα παλέψει για τη λύτρωση της καρδιάς της, ζώντας μαζί του τρεις μέρες που θα τη σημαδέψουν για πάντα.

Τριάντα τρία χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του 1941, οι Γερμανοί εισβάλλουν στην Αθήνα, και εκείνη, καθηλωμένη στο σαλόνι του σπιτιού της στην Κηφισιά, επιχειρεί τον τελευταίο απολογισμό της ζωής της, έχοντας πάρει μια μοιραία απόφαση. Να ανταμώσει στον ουρανό τον άντρα που στερήθηκε κάποτε. Μία βαθιά συγκινητική ιστορία για το πάθος και την απώλεια, για τον έρωτα και τη μνήμη, για τις δεσμεύσεις της οικογένειας, για το σκοτάδι του πολέμου και τις πιο δραματικές στιγμές της Ελλάδας. 

Πρωταγωνιστούν: Τάσος Νούσιας, Μπέτυ Λιβανού, Μαρία Παπαφωτίου, Στάθης Μαντζώρος, Αργύρης Γκαγκάνης, Στέλιος Γιαννακός, Ανθή Φουντά
και Μιχάλης Κωτσόγιαννης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη έως Παρασκευή 20:30, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 18:00

Έντμοντ: Μια παράσταση για τον α-πολιτισμό και τη σύγχυση της σύγχρονης δυτικής καταναλωτικής κοινωνίας

Σκηνοθεσία - Μετάφραση: Μαριάννα Κάλμπαρη | Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης

Ο «Έντμοντ» είναι κατά τον Μάμετ ένα είδος «σύγχρονης παραβολής» ή μια «σύγχρονη μεσοαστική τραγωδία» με στοιχεία παρωδίας ή απλώς μια ιστορία που μιλά για τη βαθιά νόσο της δυτικής κοινωνίας. Γιατί «η κοινωνία είναι άρρωστη, όχι ο άνθρωπος». Μέσα από 23 σύντομες σκηνές, με λόγο αιχμηρό, πολιτικά μη ορθό, λόγο που με σκληρότητα αλλά και χιούμορ επιθυμεί να ενοχλήσει, να προκαλέσει και να ταρακουνήσει, το έργο σκιαγραφεί την κατάρρευση του American Dream σε μια κοινωνία όπου τα πάντα είναι αναλώσιμα και εμπορεύσιμα. 

Ο ΄Εντμοντ είναι ο «everyman», ο μέσος άνδρας της δυτικής κοινωνίας: λευκός, ετεροφυλόφιλος, μεσοαστός, συντηρητικός, λίγο πριν τα σαράντα. Αδυνατώντας να βρει νόημα στην ασφυκτικά τακτοποιημένη ζωή του, εγκαταλείπει τη σύζυγό του για να αναζητήσει την ανταμοιβή που θεωρεί ότι του οφείλει η κοινωνία που πιστά έχει υπηρετήσει ως σκληρά εργαζόμενος και υπεύθυνος πολίτης: την υπόσχεση μιας απροσδιόριστης ευτυχίας. Ή έστω ηδονής. Θα την αναζητήσει σε μια σειρά από άγνωστα πρόσωπα, που θα συναντήσει στην «άλλη», τη σκοτεινή πλευρά της πόλης, εκεί όπου απροκάλυπτα κυριαρχεί το κυνήγι του σεξ και του χρήματος, της αποπλάνησης και της παραπλάνησης.

Εκεί όπου η βία είναι ο απόλυτος νόμος. Σε αυτή την αστική ζούγκλα όπου τα πάντα ορίζονται από την εμπορική τους αξία και όπου δεν απαιτείται πλέον ευγένεια, ούτε πολιτική ορθότητα, ο αφελής αλλά καθόλου αθώος Έντμοντ, αφού βιώσει την εξαπάτηση, την ταπείνωση και την απόρριψη, θα απελευθερώσει όλη τη συσσωρευμένη οργή, την αλαζονεία, τα άγρια ένστικτα και τις βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις του: το μισογυνισμό, το ρατσισμό, την ομοφοβία. Και θα φτάσει μέχρι το φόνο.

Είναι η πρώτη φορά που έργο του Μάμετ παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης και η πρώτη φορά που ο «Έντμοντ» παρουσιάζεται στην Αθήνα. Η πανελλήνια πρεμιέρα του «Έντμοντ» έγινε το 1990 στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας. Η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε το 1982 στο Σικάγο στο Goodman Theatre και λίγους μήνες μετά στο Provincetown Theatre της Νέας Υόρκης.

Πρωταγωνιστούν: Γιάννος Περλέγκας, Κωσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Πασσάς, Σταύρος Καλλιγάς, Βάλια Παπαχρήστου, Δημήτρης Μαγγίνας, Μαριλένα Μόσχου και Παναγιώτης Ρενιέρης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 20:00, Πέμπτη έως Σάββατο 21:15, Κυριακή 20:00

Η Κερένια κούκλα: Ένα λαϊκό Αθηναϊκό μυθιστόρημα

Σκηνοθεσία: Βασίλης Βηλαράς | Bios.Main

Έργο σκοτεινό αλλά και λυρικό ταυτόχρονα, μετράει πάνω από 100 χρόνια ζωής και αφηγείται την ιστορία τριών νέων ανθρώπων που βυθίζονται σε ένα ερωτικό τρίγωνο κάτω από το λόφο της Ακρόπολης. Ένας έρωτας θεριεύει την ίδια στιγμή που ένας άνθρωπος πεθαίνει. Τρεις ήρωες που συγκρούονται με την ανάγκη να αγαπήσουν, να συγχωρήσουν και κυρίως να κατανοήσουν. Παλεύουν να δεχτούν ότι η καρδιά του ανθρώπου μπορεί να χωρέσει πάνω από έναν άνθρωπο. Να δεχτούν ότι η πίστη, η ηθική και αλήθεια είναι κατασκευάσματα του ανθρώπινου νου και άρα αμφισβητήσιμα. Μπορεί κανείς να ορίσει ποιός είναι ο κατάλληλος τρόπος να αγαπάς; Η διασκευή του κειμένου για τις ανάγκες τις παράστασης, επικεντρώνεται στις παραπάνω σκέψεις και φωτίζει την γιγαντιαία σύγκρουση μεταξύ του πώς θέλει να ζει κανείς τη ζωή του και πώς τελικά την ζει.

Ο όμορφος Νίκος και η ασθενική Βεργινία, είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι που ζει σε μια γειτονιά στα Άνω Πετράλωνα. Η Βεργινία βαριά άρρωστη, κάθε μέρα λιώνει όλο και περισσότερο. Χωρίς να μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί, καλεί στο σπίτι τους μια μακρινή της ξαδέλφη για να φροντίσει το σπίτι και την ίδια. Είναι η Λιόλια, ορφανή, μόλις 17 χρονών και με ανάγκη για δουλειά. Ο ερχομός της στην αρχή φαντάζει σωτήριος. Μετά από μήνες συγκατοίκησης όμως η Λιόλια και ο Νίκος ανίκανοι να αντισταθούν σε έναν πόθο που φουντώνει καιρό, ερωτεύονται και ζουν σαν ζευγάρι κάτω από τη σκιά της άρρωστης Βεργινίας. Οι συνέπειες της απόφασης αυτής θα σταθούν μοιραίες και για τους τρεις αλλά και για όλη τη γειτονιά που παρακολουθεί από πολύ κοντά τις εξελίξεις αυτού του μικρού οικογενειακού δράματος στην καρδιά της Αθήνας.

Κορυφαίο συμβολιστικό έργο της ελληνικής πεζογραφίας, «Η Κερένια κούκλα», είναι από τα πρώτα κείμενα που γράφτηκαν στη δημοτική γλώσσα και γνώρισε τεράστια επιτυχία. Ταυτόχρονα γνώρισε και την έχθρα όλων των διανοούμενων της εποχής οι οποίοι βρήκαν τη γλώσσα του κειμένου φτηνή και κατώτερη του επιπέδου τους. Αυτός ήταν και ο λόγος που σταμάτησε η κυκλοφορία του, που σε συνδιασμό με το τολμηρό θέμα που διαπραγματευόταν εκτόξευσε τον Χρηστομάνο στη σφαίρα του μυθικού συγγραφέα. Το μυθιστόρημα αυτό, που αγαπήθηκε και επανεκδόθηκε πολλές φορές, παρουσιάστηκε στο θέατρο πρώτη φορά το 1915, υπήρξε το πρώτο ελληνικό λογοτεχνικό έργο που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1916, διασκευάστηκε σε όπερα, έγινε τηλεοπτική σειρά και graphic novel.

Πρωταγωνιστούν: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Γιάννης Κλίνης, Ιωάννα Πιατά, Δημήτρης Τσιγκριμάνης και Αντιγόνη Φρυδά

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 (Από 10 Φεβρουαρίου έως 14 Απριλίου)

My Dear Andy: Ο Warhol μέσα από τα μάτια του Ιόλα

Κείμενο - Σκηνοθεσία - Μουσική επιμέλεια: Χριστόφορος Αντωνιάδης | Bios.Main

O Χριστόφορος Αντωνιάδης (Alexandros Iolas, Imperator Caligula) καταπιάνεται με μια ακόμα βιογραφία, αυτή τη φορά κεντρικός ήρωας ο Andy Warhol. Η solo performance «My Dear Andy» μετά τις sold out παραστάσεις στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τον επιτυχημένο Πρώτο Κύκλο παραστάσεων στην Αθήνα επιστρέφει. 

Το ΚΟΤΕS (Χ Booze) μεταμορφώνεται στο θρυλικό Silver Factory. Ανοίγει την πόρτα του και υποδέχεται, τους τολμηρούς που δε φοβούνται τη σκληρή, ωμή αλήθεια, που δεν τρομάζουν με αυτό που πραγματικά είναι. Οικοδεσπότης, ο ιδιοκτήτης του Factory, ο πρωτοπόρος της pop art, Andy Warhol. Έντονα χρώματα, μουσική, αδρεναλίνη, μια μισοδαγκωμένη μπανάνα, αλουμινόχαρτα στους τοίχους, μια σαντρέ περούκα στο πάτωμα, ο μυστικός δείπνος, παιδικά τραύματα, η αγαπημένη μητέρα, το κουτάκι της τοματόσουπας, ηδονή, τρεις πυροβολισμοί, ένας λευκός κορσές, μοναξιά, ο απόλυτος έρωτας, η τέχνη.

Πρωταγωνιστεί: Χριστόφορος Αντωνιάδη

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Παρασκευή στις 21:00 (28/2 - 10/4)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ